Estraro de UEA

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi
2049 x Ĉi tiu artikolo estas pri Esperanto-movado*

Pagu vian kotizon kaj kriu "Vivu Zamenhof"

2008-04-27 estraro uea 01

"Kiu tro bezonas, tiu leĝon ne konas"

~ Zamenhof pri estraro de UEA

"Qua ne riskas ne ganas"

~ idisto

"Mi povas nur ripeti mian sugeston, ke oni sendu tiun senhelpan estraron en la dezerton kiel eble plej baldaŭ"

~ iu pri nuna UEA-estraro
AVERTO: la sekva artikolo enhavas kelkajn kritikojn de la nuntempa Movado, UEA kaj la Estraro. Ni tute ne volas ofendi iun ajn de la tradicia Movado. Sciu, ke ni profunde kaj kore admiras vian sintenon kaj laboron.

De longe ekzistas simpla demando, kiu gvidas UEA-n?

La Estraro de Universala Esperanto-Asocio estas la plej alta gvida organo de UEA, elektita de Dio mem. Ĝi estas formata de spertaj homoj, kutime konataj kiel Plejaĝuloj kiuj atestas havi finvenkisman esperon; la kvantoj de membroj variis laŭlonge de la jaroj .

La Komitato de UEA nomumas kvalifikitajn homojn kiuj samtempe rajtas nomumi plejaĝulojn kaj ministeriajn servantojn por la zorgado de la komunumoj. Ĉi tiu organismo rajtas decidi pri la organizado de la religia kultura grupo kaj la doktrinoj kaj la gvidado de pli ol 7 milionoj da adeptoj de la movado en la tuta mondo. Ĝi sidejas en Roterdamo, Nov-Jorko.

Nova-sento

[redakti] Povoj

Img 120

Estraro de UEA havas grandegajn povojn, eĉ nuligi kontraktnuligojn! La sola persono kiu serioze studis kio okazas malantaŭ la kulisoj estis marĝenigita kaj demonigita pro liaj eltrovoj. La asocion fakte regis maldemokratia interna rondo, ia kliko kiu gvidis la asocion en sakstraton.

[redakti] Elektebleco

Prezidanto de UEA tute ne nepre devas scii Esperanton (fakte, ellerni E-on prezentos problemon por li), same kiel prezidento de Rusio ne nepre devas esti ruso. Gravas, ke UEA-prezidanto konu kaj aspiru celojn de esperantismo kaj estu bona organizanto.

[redakti]

Renato Corsetti transdonas la oficejon de UEA al Probal Daŝgupta. Poste la formalaĵoj ili kunsidas kaj babilas. Iam Corsetti demandas: "Probalo, ĉu en via lando ekzistas multaj homoj, kiuj decide neniam lernus Esperanton?" - "Jes," respondas Daŝgupta, "mi eĉ taksus ilian nombron je minimume 500 milionoj!" - Respondas Corsetti: "Nu bone, pli-malpli tiom, kiom en Eŭropo."

[redakti] Aktuala Estraro de UEA

Finavenko

Tute senrilata bildo

La aktuala Estraro de UEA estis elektita 2010 de la Komitato de UEA, inspirita de Dio, dum la 95-a Universala Kongreso en Havano kaj gvidos la Asocion ĝis la Fina Venko. Ĝi konsistas el jenaj sanktuloj:

La febla estraro jam klare montris, ke ĝi apenaŭ havas personecon k ke ĝi lasas sin porti tien-reen laŭ la laŭteco de la plendkrioj.

[redakti] Uzo de aktoroj

Pro diversaj kialoj, ĉefe pro atako de teroristoj, oni kreis en UEA la moron uzi aktorojn por anstataŭigi deĵorantojn kaj respondeculojn. Dum la 90-aj jaroj, UEA ĉesis dungi aktorojn, sed en la komenco de tiu ĉi jarcento la drasta malkresko de esperantistaro devigis ilin repreni la antaŭan kutimon. Nuntempe oni faras novan elektkonkurson, ĝi celas ne nur esperantistajn kandidatojn sed ankaŭ alilingvajn ĉar UEA esperas, ke la etoso de la Centra Oficejo ege helpos al la nova aktoro ellerni la lingvon facile.

[redakti] Opozicio

Laŭ iuj fontoj, Andreas Kuenzli volas fariĝi prezidanto de komplete ŝanĝita UEA (sen la ĉiama “koterio”, kiu laŭ li mortigas Esperanton) kaj tial li ofte publike atakas ĝiajn estraranojn per tre akra lingvaĵo. Kutime li ilin akuzas i.a. je ekstrema nekompetenteco kaj intelekta vakueco, dum aparte malkompate li sin adresas al la nuna prezidanto, kiun li akuzas esti ekstreme malefika en la plenumado de la taskoj kaj devoj propraj al tiu altranga posteno. Siaflanke, la ĉefa rolulo de la Esperanta Civito jam de jaroj anoncas la alvenon de la tempo por iu “nova Esperantio” en kiu la sovetieca funkciado de la “malnova Esperantio” (UEA) ne plu havos lokon.

Content Navigation
Aliaj lingvoj