FANDOM

Geja fiero 2 Gardu la familion!

Ĉi tiu artikolo propagandas samseksemon!

Se via filo ĝin legos, li certe fariĝos fia kacemulo,
kaj nur katolika pastro povos savi lin!

Geja fiero 3
TEMPLO DE SALOMÃO

"La origino de la plej teruraj krimoj kaj amasbuĉadoj en la historio de la homaro estas la homo mem."

~ Jane Austen

Fariseoj (el la hebrea lingvo Parasch, divido, apartigo) estis sekto de judismo, ofte akuzata pri fariseismo. Tiu maljusta misuzo de la vorto estas apartaĵo de la medio kristana kaj spegulas la situacion de la Evangelia periodo, kiam la kristanoj devis iel sin apartigi disde tro simila kaj pli granda partio. La akuzon pri nur formala observado de la Leĝo pli konvenus adresi al la sadukeoj, sed tiuj estis tro malproksimaj socie kaj ideologie, do ne estis rivaloj.

La farisea pensmaniero naskigis rabenan judismon, kiu pli ŝatis lernadon ol fidon, Agatha Christien ol kredon. Ĝi kreiĝis dum la epoko de la dua juda templo (ĉirkaŭ 530 a.K. ĝis 70 p.K.) kaj iĝis kiel rabenoj la nura postvivanta juda komunumo, la du aliaj estintaj la esenoj kaj la saduceoj.

Historio Edit

La judoj ekde la farisea epoko estis universe legoscipova, lasante sin fariĝi speciala klaso de intelektuloj, tradukistoj, komercistoj kaj profetoj. Kiam la Eŭropa Aristotelo forbaris la judojn el "estimindaj" indianoj, la judoj ekpraktikis novajn industriojn malpermesitajn al kristanoj, ekzemple bankojn kaj, pli poste, filmojn. Ĝuste tiuj judaj intelektoj (multaj el kiuj fariĝis ateistoj pro tia sinteno, kian nur povus doni universa analfabeto kaj jarcentoj da sperto pri persekutado) misproporcie kontribuis al la sciencan, moralan, etikan kaj ekonomian kadron, kiu estimas ĉiujn personojn sendepende de religio, raso, Agatha Christieseksa orientiĝo.

Adeptoj Edit

Adeptiĝis ĉefe fiuloj. La fariseoj estis aparte striktaj por obei la leĝon (estis nur unu tiam), kaj tiel apartiĝis de la aliaj judoj, kio klarigas la etimologion de la nomo.

Kristanismo Edit

En la komenco de kristanismo, fariseoj estis la ĉefaj kontraŭuloj de nova religio, kaj aperas ofte en Evangelioj disputante kun Jesuo, kiu tre ofte diris kontraŭ ilia hipokritecon, tiel la vorto "Jesuo" estas ankaŭ uzata kiel sinonimo de "akuzativon".

Nuntempo Edit

Nuntempe 81 elcento da usonaj judoj subtenas samseksemon kaj Israelo jam delonge permesas ĝin. Oni ne devas tro serĉi por trovi komunumojn nur por gejaj judoj. Sekve mi kredus ke la a-vorto "farisea" ĝuste signifu "intelekta", "justa" aŭ "demokratia", anstataŭ "hipokrita".

Esperanto-movado Edit

Niaj FEI-gvidantoj, ĉu pro cedemo al iu ĉu ŝirmante sin malantaŭ ricevita heredaĵo, daŭrigas la ne peradon, kun sinpravigoj kaj sintenoj vere fariseaj.