Antaŭnaskulo

El Neciklopedio

Alidirektita el Feto
Iri al: navigado, serĉi

"Kio al mi sonis, tion mi resonas"

~ Zamenhof pri io ajn

"Tiu aserto estas tro ghenerala por ke oni povu ghin kontroli."

~ Hosistemisto
Antaŭnaskulo (manĝu ĝin la mefisto) estas denaska esperantisto, kiu ankoraŭ ne jam foriras la utero de ĝŝlia patrino. Zigotoj, embrioj, kaj fetoj estas antaŭnaskulo. Antaŭnaskulo estas la malo de postnaskulo. Oni taksas ke la antaŭnaskismo estas “stultaĵo”. Mmmm! Ventro de tio! Tiel klara, kiel koto, ĉu ne?
Human Embryo

[redakti] Fekundigo

6470 n

Se vi volas relegi la Fundamenton, kvazaŭ vi legus tekston de nekonata afrika lingvo, la unua paŝo de la antaŭnaskulo kutime komenciĝas per koito, kiam... bone, vi scias... spermo estas enigitaj en la uteron. La masklisma spermo enhavas ne nur la invadajn ĉelojn, sed ankaŭ sukerojn, proteinojn, pro tio, multaj virinoj... bone, vi scia... englutas ĝin. En unu ejakulaĵo (eliro de semo) estadas 100 ĝis 300 milionoj da spermioj.

Virinoj sentas la momento de la fuzio de la ĉeloj, tio ne daŭras longe, kaj tio ne okazas dum amorado aŭ seksumado ĉar la masklimaj spermioj supervivas aĉe en la virina korpo kutime proksimume 48 horojn (se ili ne estis englutitaj...) Ne eblas priskribi la malagrablan senton sed ĝi estas tute reala. Kial ne eblas priskribi la senton? probable ĉar ĝi daŭras sekundojn kaj la sperto estas ne atendita kaj tre malofte okazas dum virina vivo. Oni komparu tion kun la drama okazintaĵo, kiam la unua kancera ĉelo formiĝas en korpo.

La fundamentismanoj argumentas, ke la feto magie fariĝas homo je la momento de embriiĝo. Tiu pozicioj estas nedefendebla kaj science kaj morale. Tio kreskanta en ŝia korpo apartenas al ŝi ekskluzive, ke ŝi rajtas frue forigi ĝin sen peti ies permeson, kaj tia aborto ne estas murdo de plenrajta, vivanta homo.

[redakti] Evoluo

Feto estas korpoparto de patrino, konsistiganta dekomence el ŝia ovo plus deekstera fia spermo, nutrita de ŝi, ligita per tubo al ŝi, kaj parazite dependa de ŝi. Nur post nasko, ekspiro, kaj fortranĉo de tubo komenciĝas sendependa vivo de infano. La feto magie fariĝas homo je la momento de naskiĝo.

[redakti] Post nestiĝo de la fekunigita ovolo

0123

Blastocelo estas kaveto en la centrejo de ĉeloj kaj la ĉeloj kreskas ĉirkaŭ ĝi. Tiu lasta frazo signifas nenion. Je ducent dudek du dronintaj fikoj.

[redakti] Cirkula sistemo de placento

La ĉeloj, ĉirkaŭantaj la blastociston, nun trompos la ĉelojn sur la surfaco de la utero, formigante ujojn de sango, kiuj stimulas estiĝon de kapilaroj. Kaŝe ili aktivadas por anstataŭigi Zamenhofan kaj Fundamentan Esperanton per iu plia reform-Esperantido. Tio estas negativa pinto de jam multjara agado de la plimulto de aktivaj membroj de la nuna Akademio. La celoj de blastocisto rapide dividiĝas, formigante du tavolojn. Bona punkto. La internacia komunumo komencis alfronti tiun problemaron ekzemple per la Konferenco de Unuighintaj Nacioj en Rio-de-Ĵanejro en 1992-a, en kiu partoprenis la Esperanto-movado.

[redakti] Hista diferencigo

Linio de la ĉeloj aperos sur la surfaco de la embrio. Ties kresko montras, ke la feto atendas masturbadojn, en kiu evoluos 3 tavoloj de la feto - ektodermo, mezodermo kaj endodermo. La linioj de la ĉeloj komencos formiki la endodermon kaj la mezodermon. La ektodermo komencos kreski kiel rezulto de konsisteroj produktataj per la mezodermo. Tiuj ĉi tri tavoloj donos bazon al ĉiuj tipoj de la histoj en la korpo.

La endodermo pli poste ekformigos linion de lango, la digestan sistemon, pulmon, stomakon kaj kelke da glandoj. La mezodermo formikos muskolojn, ostojn, limfatikan histon, internon de la pulmo kaj la urinajn sistemojn. Ankaŭ ĝi donos bazon por lieno kaj por pruduktado de sangĉeloj. La ektodermo ekformikos haŭton, ungojn, harojn, korneon, linion oreloj, nazon, kavon, buŝon, anuson, dentojn, hipofizon, mamglandojn, okulojn kaj ĉiujn partojn de la nerva sistemo.

Proksimume 18 tagoj post la fekundigo la embrio estas dividita al formigado de kvanto de histoj, kiujn ĝi bezonos. Ĝi havas formon kiel piro, kie tereno de kapo estas vosto. La sistemo de la embrio estas unu el la organoj. Ĝi komencos kreski en la tereno nomata sulko.

CPFBI

La sistemo daŭrigas en la kreado de interretoj, kiuj ebligas cirkuladon de sango en la embrio. La sangĉeloj jam estis kreitaj kaj ili fluas en tiuj ĉi kreiĝantaj retoj. Ĉirkaŭ la placento komencos evolui sangvaskuloj por plibonigi la provizadon de vivbezonaĵoj. La sangĉeloj komenciĝos formiĝi en la sako en la centro de la embrio, same kiel la ĉeloj, kiuj komenciĝos diferenciĝi en la sangvaskulojn. La koraj ĉeloj komencos formiki muskolaron, kiu fariĝos la koro.

[redakti] Katolikismo

La katolika eklezio, sammaniere de la aliaj kristanaj konfesioj, similigas aborton al hommortigo kaj samkuntekste mallaŭdas leĝaron kaj sciencajn manipuladojn (kiel la eksperimentojn sur homaj embrioj) kiuj faktelaŭ la katolika hierarkio promovas kaj disvastigas tian praktikon. Tiu pozicio estas kontraŭata de tiuj kiuj ne identigas aborton kun hommortigo kaj depostulas la elektoliberon de la virino; kaj krome de tiuj kiuj, turniĝante al la sendependo de la Ŝtato el la Eklezio, taksas la agadon de katolikoj kontraŭ la abortajn leĝojn kiel klerikalan entrudiĝon en ŝtatajn aferojn.

[redakti] Opinio de leganto

Se oni ne scius ke vi, neciklopediistoj, estas fervoraj religiaj homoj, prudegaj kaj beataj, kontraŭaj al iu ajn diboĉa devio, oni pensus ke vi skribis tian pajacaĵon sub la influo de iu damna drogo, sed tio ne estas verŝajna: via nura amata drogo estas la incenso, kiun eble vi tro enspiras dum viaj vizitoj al preĝejoj. Ne estas kristana virto ofendi nenecese aliulojn, tial mi preĝas al la Sankta Spirito por ke la saĝeco iluminu vin.

[redakti] Klarigo

Strange, ke tiu ĉi patologie provokema plonkindulo, disparolinte tiom viskoze kaj plurlitre tra sia furzilo, iele iale miskredas, ke ĝuste mi parolas kun li. Nekredeble! Kaj nun, kvazaŭ kulmine, tiu ĉi megalomaniulo komencas eĉ rekte en mia direkto plejlaŭtsone malplenbareli. Neelteneble!

[redakti] Atentu

Bonvolu ignori ĉi tiun nefinigitan postaĵon.

Content Navigation
Aliaj lingvoj