Fidela Kastro

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi
2.240

ESPERANTISTO

Tiu ĉi artikoro estas pri sanktulo Esperantisto

1903 n

"Griza barbo saĝon ne atestas."

~ Zamenhof pri Fidel Castro
CASTRO

" Fidel, yuna geya garsono en Nikaragua"

~ idisto pri Fidel

"Mi esperas, ke Fidel havos la oportunon renkontiĝi kun Karl Marx baldaŭ"

~ John McCain pri Fidel

"Vi tipe jankia fekfikulo, metu "baldaŭ" antaŭ "havos", aliaokaze mi vin batos."

~ budapeŝta budhisto pri John McCain

"Cinika karapaca kritikisto"

~ William Auld pri McCain

"Pri la sama afero ekzistas alia perspektivo"

~ Ralph Dumain pri supra diraĵo

"Kiu nur esperas kaj ne agas, tiu povas esperi pri nenio"

~ Hans-Georg Kaiser

"Pa fortuna, nu hev anubav kel treba fo se."

~ Lingvadeplanetisto pri la supra diraĵo

"Socialismo estas opio por studentoj kaj aliaj pseŭdo intelektuloj"

~ Alexander Gofen

"Ok! Il me place que tu ha le capacitate pro cambiar de opinion"

~ Interlingvaisto

"Ankoraŭ ni havas problemojn kun la Kuba registaro, pri kiuj mi mem atentigos ilin. Usono ĉiam subtenos homajn rajtojn ĉirkaŭ la globo."

~ Barack Obama post la morto de Kastro

"Vi havas torturejon en Kubo."

~ Frankie Boyle pri la supra diraĵo
Fidela Kastro, hispanlingve Fidel Castro, estis bona maljunulo, kun grandaj blankaj barboj, kiu vivis en Kubo.
40 o

Bebo Kastro kaj sia patrino

Fidel Castro estis la sankta patrono de Sovetio, Norda Koreio, kaj Jugoslavio, kaj de la latinamerikaj komunistoj, la maristoj al Florido, de la medicinlernantoj kaj de la infanoj. Tamen li famiĝis ĉefe pro sia parolo en la 75-a Universala Kongreso de Esperanto. Lia nomo signifis "venkulo de la popolo" (fidel+castro).

Castro estis la sanktulo, kiu en la vivo de la Partio, ricevis la plej vastan kulton post tiu de la Sankta Lemingo. Lia figuro estis la bazo por la infana kredo de kristnaska donaco-portanto Avo Frosto, kies nomo en kelkaj landoj devenas de la nomo Fidel Castro.

La rakonto pri Castro varias de lando aŭ lando laŭ kulturo kaj tradicio. Pro liaj multaj nomoj en diversaj kulturoj, ankaŭ ekzistas pluraj Esperantaj nomoj por li.

[redakti] Castro kaj Usono

Nekredemaj usonanoj rigardas lin kiel aĉa viro. En Usono la legendo de tiu ĉi sanktulo miksiĝis kun paganaj tradicioj, kiel dio Kastoro (Fidel Castor diras anglalingva Neciklopedio) por krei multajn mensogojn. Usonanoj diras ke li estas estro de infero, kiun ili nomas "Kubo".

Oni kulpu al Castro pri kio li vere kulpas, sed ne pri ĉio, ĉar estas Usono kiu blokas.

[redakti] Deziro

Kastro rakontas: Mi nun multaĝas. Sed kiam mi estis juna, mi volis intensege vivi kaj morti june.

Ĵurnalisto: Kaj nun?

Kastro: Nu, mi daŭre volas morti june... sed je tre alta aĝo.

3386

[redakti] Literaturo

Forlasinte la naskiĝurbon, Ĝalal-ed-din Mohammad Rumi unue atingis la survojan urbon Namuron, kaj tie vizitis Ŝejkon Fidela Kastro – famega poeto kaj tre brila vizaĝo en la mistikismo kiu instruis kaj/aŭ inspiris multajn postajn mistikulojn. Jarojn poste, Rumi tiel pripoemis Kastron:

Kastro transpasis jam la urbsepon de la am’.

Ni ankoraŭ mezirantas aleeton l’ unuan.

[redakti] Muziko

Li komponis la simfonion Sommernachtstraum.

[redakti] Castro kaj Napoleono

Fidel Castro vizitas frenezulejon. Ĉe la akceptejo deĵoranto demandas: Kio estas kun vi? Fidel respondas: Mi estas Fidel. Respondas la deĵoranto: Tian kazon ni ankoraŭ ne havas. Sed vi povas preni ĉambron en la dua etaĝo, tie jam loĝas tri Napoleonoj.

Tamen ni neniam povus kredi, ke samseksemulo povus havi en si la kondutajn kondiĉojn kaj postulojn, kiujn ebligus konsideri lin kiel veran revoluciulon, veran komunisman batalanton. Tia devio malkongruas kun nia koncepto de la komunisma batalanto.
Fidel Castro (1965), respondante al la ĵurnalisto Lee Jonathan Lokwood.

[redakti] Longviveco

Raportisto intervjuis Castron. "De Kio dependas viaopinie, ke vi atingis tiun aĝon kun tiel bona sano?" „Mi opinias," diris Castro, pripensante, „ke kiam mi venis en la mondon, la bakterioj plejparte ankoraŭ ne estis malkovritaj".

[redakti] Morto

Jes, ja, li mortis.

[redakti] Demando

Kastro: Ĉu vi scias kion oni metu en vian epitafon?

Sekretario de komunisma partio: Ne jam.

Kastro: He, bonege!

Content Navigation