FANDOM

"Filo konfesis, patro forgesis"

~ Zamenhof pri filo
Filo

"Mia filo estas teknoko en informatiko"

~ nerdo pri sia filo

"Via filo estas karega"

~ iu ajn pri via filo

"Mia filo estas denaskulo - vidu la filmon"

~ stultulo pri sia filo

"Freneza filo forgesis fermi faŭkon, forta falko flugis foren"

~ proverbo pri filo

" La filo staras apud la patro"

~ Fundamento de Esperanto pri filo

"Phylo es un rango taxinomic"

~ interligvaisto

Via filo estas knaba gejo, kiu loĝas ĉe vi. Li rapide ŝtelos la amantojn de via patrino, via fratino kaj de via edzino instruante la virojn de via najbara regiono kiel bone fiki. Fuŝaĉdamne.

Sed trankviliĝu! Li ne estas vere via filo! Li certe estas filo de via edzino, sed lia patro, tre eble, estas la "leterportisto" (aŭ la "amiko", la "kuzo", la "dentisto") kiu fikis vian edzinon dum vi laboris. Sekve, se vi volas fiki lin, tio ne estos incesto, tamem atentu kontraŭ seksmalsanoj! Jen de la pudelo kern'!

Filo.100

EtimologioEdit

La vorto filo devenas el la greka Φῦλον (philon), kiu signifas la klana voĉdon-grupo de urboŝtatoj.

RilativecoEdit

Wjqg

Patro riproĉas la filon:

-- Anstataŭ lerni vi kuradas senĉese post la virinoj!
-- Sed Paĉjo, tute ne estas tiel!
-- Silenton! Kiu estas ĉi tie patro, ĉu vi aŭ mi?
-- Ni ambaŭ...

BiblioEdit

Galatoj 6:8

Ĉar kiu semas por sia karno, el la karno tiu rikoltos putradon; sed kiu semas por la Spirito, el la Spirito tiu rikoltos eternan vivon.

UtiloEdit

- Panjo, ĉu vi memoras, kiom da energio forrabis de vi, ke vi devis oferi tiom da zorgoj pro tiu granda plankovazo?

- Evidente mi memoras, kara fileto!

- Nu, mi mencias la aferon nur tial, ĉar ekde hodiaŭ vi ne plu havos tiun zorgon.

MonoEdit

Filo estas ankaŭ milono (kontraste al centono) de la kuvajta dinaro.

SciigoEdit

A.: Jes, sincere mi povas diri, ke via filo estas fripono ...

B.: Ki ... kion vi kuraĝas diri pri li? Mi iros tuj al li kaj sciigos lin pri tio.

A.: Ho, ne estas necese; li ja scias tion.

GeidojEdit

Patro al siaj idoj: „Manjo, estas tempo, ke vi jam edziniĝu. Kaj Joĉjo, mi esperas, ke vi ne estos tiel stulta, ke vi edziĝos.“

Raporto pri sonĝoEdit

- Ho fileto mia, kian malĝojigan sonĝon mi havis ĉi-nokte! Mi sonĝis ke vi ricevis tre malaltan noton en la lernejo dum la hodiaŭa pridemandado.

- Ne zorgu pro tio, panjo, mi povas rezigni iri lernejon, hodiaŭ.

KulturoEdit

27 o

Tradicie la unue naskitaj filoj havis tutan rajton je la heredaĵo. Nuntempe en aziaj kaj afrikaj landoj kun tradiciaj moroj, la filoj estas pli alte taksitaj ol filinoj. En Ĉinio, kie la registaro instigas (ne monpunas ĝis unu infano) naski nur unu infanon, gepatroj ofte abortigas gravedecon kun filino.

NaskoEdit

Viro venas en laborejon kaj fanfaronas: „Mi havas filon, li havas kvindek centimetrojn kaj kvar kilogramojn.“

Kolegoj demandas: „Kaj la edzino?“

„Ankaŭ ŝi havas filon.“

AlieEdit

- Kial vi tiel malfeliĉigis?

- Antaŭnelonge mi demandis mian patron pri la plej granda stultaĵo, iam farita de li.

- Kaj?

- Li nur ekrigardis min sen diri ion…

BibliografioEdit

Patroj kaj Filoj. De Turgenev, el la rusa trad. Kabe, 1909; 15 p. „Ĝi estas pentraĵo de la vivo mem, kiun oni travivas kune kun la aŭtoro. Vere E-a stilo.“ („La Revuo“: 1910 p: 574.) „Tro rapide tradukita, ĝi nur pale reproduktas la originalon.“ (BIL, p: 375.). Historio de Esperanto (I, p.304) menciis 1910 kiel jaron de la eldono..