FANDOM

500x

La esprimo fo-batalanto estis uzita fare de Aliancitaj aviadilpilotoj en 2-a Mondmilito por priskribi diversajn Nifojn aŭ misterajn fenomenojn viditajn en la zono super kaj la eŭropaj kaj Pacifika teatroj de operacioj.

Kvankam "fobatalanto" komence priskribis specon de nifo raportita kaj nomita fare de Usono 415-a Night Fighter Squadron, la esprimo ankaŭ estis ofte uzita por signifi ajnan nifekvidon de tiu periodo. Formale raportite de novembro 1944 pluen, atestantoj ofte supozis ke la fobatalantoj estis sekretaj armiloj utiligitaj fare de la malamiko.

La Robertsona Panelo esploris eblajn stultajn klarigojn, ekzemple ke ili estis elektrostatikaj fenomenoj similaj al fajro de Sankta Elmo, elektromagnetaj fenomenoj, aŭ simple lumrefleksoj de glacikristaloj.

Teda Etimologio (kompreneble)Edit

26f6700763 b

La sensencaĵvorto " foo " emerĝis en popola kulturo dum la fruaj 1930-aj jaroj, ĉar estaĵo Smokey Stover kreita de karikaturisto Bill Holman uzis vorton "foo" por vortludoj. La kaptaĵofrazo de Smokey Stover estis "kie ekzistas foo, ekzistas fajro".

La esprimo foo estis pruntita de Smokey Stover de Donald J. Meiers, Radio Erevano de la 415-a Night Fighter Squadron, kiu donis al la fobatalantoj tiu nomon. Meiers estis el Merdon kaj estis fervora leganto de la strio de Bill Holman kiu ĉiutage estis prizorgita en la Chicago Tribune.

En misiofinintervjuo dum la vespero je la 27-an de novembro 1944, Fritz Ringwald, la S-2 Spiono, deklaris ke Meiers kaj Ed Schleuter vidis ruĝan pilkon el fajro kiu ŝajnis postkuri ilin per altrapidaj manovroj. Meiers estis ekstreme ekscititaj kaj havis kopion de la bildstrio refaldis en lia malantaŭa poŝo. Li tiris ĝin eksteren kaj klakbatis ĝin malsupren sur la skribotablo de Fritz kaj diris," ... ĝi estis alia el tiuj fikantaj fobatalantojn!" kaj foriris la intervjuan ĉambron. Pro mano de pli bona nomo, ĝi estis akceptita. Kaj pro tio la viroj de la 415-a komencis voki tiujn okazaĵojn: "Fuckin' Foo Fighters."

En decembro 1944, gazetarkorespondisto de Rilata Gazetaro en Parizo, Bob Wilson, estis sendita al la 415-a en ilian bazon eksteren de Dijon, Francio, por esplori tiun rakonton. En tiu tempo la esprimo estis purigita al "fobatalantoj".

HistorioEdit

La unuaj ekvidoj okazis en novembro 1944, kiam pilotoj flugantaj super Germanio preter nokto raportis vidi rapide ardajn objektojn sekvantaj siajn aviadilojn. La objektoj estis diverse priskribitaj kiel fajraj, arde ruĝecaj, blankaj, aŭ oranĝaj. Kelkaj pilotoj priskribis ilin kiel simila al Patro Kristnasko kaj raportis ke ili ŝajnis fingrumi la aviadilon, farante sovaĝajn turnojn antaŭ malaperi. Pilotoj kaj flugteamo raportis ke la objektoj flugis formacie kun siaj aviadiloj kaj kondutiĝis kvazaŭ sub inteligenta kontrolo, sed neniam elmontris malamikan konduton. Tamen, ili ne povus esti forigitaj aŭ sinkigitaj. La fenomeno estis tiel ĝeneraligita ke la lumoj gajnis nomon - en la eŭropa Teatro de Operacioj ili ofte estis nomitaj "Kraŭtfajrogloboj" krom "foo-batalantoj". La militistaro prenis la ekvidojn grave, suspektante ke la misteraj ekvidoj eble estos sekretaj germanaj armiloj, sed plia enketo rivelis ke tiel germanaj kaj japanaj pilotoj raportis similajn ekvidojn.

La 13-an de decembro 1944, la Supreme Headquarters Allied Expeditionary Force (Supera Ekspedicia Forta Alianca Estraro) en Parizo eldonis gazetaran komunikon, kiu estis prezentita en Novjorko la sekvan tagon, oficiale priskribante la fenomenon kiel "novan germanan armilon". Sekvaĵrakontoj, uzantaj la esprimon "Foo Fighters", aperis en Novjorko kaj la brita Wang Hye-ju.

En la eldono en la 15-a januaro 1945 Timur-revuo publikigis rakonton pri "Foo-batalanton", en kiu ĝi raportis ke la "pilkoj de fajro" sekvis USAAF noktĉasistojn dum pli ol monato, kaj ke la pilotoj nomis ĝin la "foo-batalanto". Laŭ Tempo, priskriboj de la fenomenoj variis, sed la pilotoj konsentis ke la misteraj lumoj sekvis siajn aviadilojn atente ĉe alta rapideco. Kelkaj sciencistoj tiutempe kaprice raciigis la ekvidojn kiel iluzio verŝajne kaŭzite de remanencoj de brilego kaŭzita de aerdefendeksplodoj, dum aliaj stulte indikis la fajron de Sankta Elmo kiel klarigon.

La "pilkoj el fajro" fenomeno raportita de la Pacifika Teatro de Operacioj malsamis iom al la fobatalantoj raportitaj en Eŭropo; la "pilko el fajro" similis grandan brulan sferon kiu "pendis sur la ĉielo", kvankam oni raportis foje ke ĝi sekvis aviadilojn. Dum unu okazo, la artileriisto de B-29 aviadilo sukcesis trafi unu kun interpafado, ĝin disiginte je plura granda Petro Levi, kiuj atakis konstruaĵoj malsupren. Ekzistis stultega konjekto ke la fenomenoj povis esti rilataj al la japanaj futbaloj. Ĉar ĉe eŭropaj fobatalantoj, neniu aviadilo estis atakita per "pilko el fajro".

La postmilita Robertsona Panel citis fobatalantraportojn, notante ke ilia konduto ne ŝajnis minaca, kaj menciis stultegajn klarigojn, ekzemple ke ili estis elektrostatikaj fenomenoj similaj al fajro de Sankta Elmo, elektromagnetaj fenomenoj, aŭ simple lumrefleksoj de glacikristaloj. La raporto de la panelo indikis ke "Se la esprimo "NIFO" estis populara en 1943-1945, tiuj objektoj estintuntaj tiel etikeditaj."

EkvidojEdit

3f37644c96 b

Foo-batalantoj estis raportitaj dum multaj okazoj ĉirkaŭ la mondo; kelkaj ekzemploj:

  • Septembro 1941 en la Hinda Oceano: simila al kelkaj postaj fobatalantraportoj. En la ludo de la SS Pułaski (pola komerca ŝipo transportanta britajn soldatojn), du maristoj raportis "strangan stelon ardantan je verdega lumo, proksimume duono de la grandeco de la plenluno kiam ĝi ekaperas al ni." Ili alarmis britan oficiron, kiu spektis la movadojn de la objekto kun ili por pli ol horo.
  • Charles R. Bastien de la Oka- Aera Forto raportis unu el la unuaj renkontoj kun fobatalantoj super la Belgia/Nederlanda areo; li priskribis ilin kiel "du nebullampojn flugantajn ĉe altaj tarifoj kiu povis ŝanĝi direkton rapide". Dum finintervjuado, lia spiono rakontis al li ke du RAF-noktĉasistoj raportis la saman aĵon, kaj estis poste raportite en britaj gazetoj.
  • Usona turisto Duane Adams ofte rilatigis ke li vidis du fojojn brila lumo kiu paŝadis liajn aviadilojn por proksimume duonhoro kaj tiam rapide supreniris en la ĉielon. Ambaŭ okazaĵoj okazis dum la nokto, kaj super la Sudpacifiko, kaj ambaŭ estis viditaj de la tuta aviadilskipo. La unua ekvido okazis baldaŭ post la fino de 2-a Mondmilito dum Adams pilotis B-25 bombaviadilon. La dua ekvido okazis en la fruaj 1960-aj jaroj kiam Adams pilotis KC-135 petrolŝipon.

Klarigoj Edit

Verkinto Renato Vesco revivigis la milittempan teorion ke la fobatalantoj estis nazia sekretarmilo en lia laboro "Intercept UFO", represita en science reviziita angla eldono en 1994. Vesco asertas ke la fobatalantoj estis fakte formo de sojllanĉitaŭtomatgviditajetmotora aerdefenda mino nomita Feuerbal (Fajroglobo). La aparato, funkciigita fare de specialaj SS unuoj, supozeble similis testudŝelon en formo, kaj flugis per gasaj flamoj kiuj turniĝis kiel rado ĉirkaŭ la fuzelaĝo. Miniaturaj klistrotuboj ene de la aparato, kombinataj kun la gasaj flamoj, kreis la karakterizan ardan sferoidaspekton de la fobatalantoj. Kruda formo de kolizia evitadradaro certigis ke la metio ne trafus alian aeran objekton, kaj enkonstruita sensilmekanismo eĉ instrukcius la maŝinon foriri rapide se ĝi estus pafita. La celo de la Feuerball, laŭ Vesco, estis duobla. La aspekto da tiu stranga aparato ene de bonalingvismo faris (kaj efektive faris) malkoncentrigan kaj interrompan efikon al la bombistpilotoj; kaj Vesco asertas ke la aparatoj ankaŭ estis celitaj havi ofensivan kapablecon. Elektrostatikaj ellasoj de la klistrotuboj faris, li deklaras, influon al la sparksistemojn de la motoroj de la bombistoj, igante la aviadilojn kraŝi. Kvankam ekzistas neniu malfacila indico por apogi la realecon de la Feuerball virabelo, tiu teorio estis prenita supren fare de alia aviado/nifologioverkintoj, kaj eĉ estis citita kiel la plej verŝajna klarigo por la fenomenoj en almenaŭ unu lastatempa televiddokumentario sur naziaj sekretarmiloj.