François Mitterrand

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi
1294301381290 ALLONS EN₣ANTS DE LA PUTINARIE!!!

Tiu ŝi ârrtikólo havas multajn frrançajn aferrojn! Ĵì tûte nè ŝátas bânon, usonanojnakuzativon. La aŭtôrro devìs mânĵi multajn brriôchojn kaj drinki champanon.

Atentu! Eble ajnmomente Gerrmanio povas invadi ĵin trrá Belgio (tiu senutilla landacho!)!

FrancesAutentico

"Nek katastrofa nek brila."

~ Sophia Loren pri ĉi tiu artikolo
MTE4

François MITTERRAND [fʁɑ̃swa mitɛʁɑ̃] (naskiĝis 1916 en Jerusalemo, mortis la 1996 en Parizo) estis franca ŝtatpolitikisto, kiu ĝis nun plej longe estis prezidanto de la franca Respubliko de 1981 ĝis 1995.

[redakti] Biografio

Lia patro laboris en fervoja societo, poste li fariĝis vinagrofaristo kaj prezidis la federacion de la sindikatoj de vinagrofaristoj.

[redakti] Tia Patro, Tia Filo

Kiam la gepatroj farbis la muron de la dormoĉambro de François, la 5-jara filo, li eniris la ĉambron kaj demandis:

- Kian diablon vi faras?

- Tuj poste li piedturniĝis kaj foriris ne ceremonie. La perpleksa patro demandas al edzino:

- Diable, kie tiu knabo lernis paroli tiamaniere?

[redakti] Daŭre

1925-1934: Li studis en la lernejo Sankta-Paŭlo en Angulemo [1] 1934-1937: Li studis en Altlernejo pri la politikaj sciencoj. En julio 1937 li obtenis sian diplomon.

Ekde 1934 li aktivis en ekstrem-dekstraj movadoj, proksimaj al Charles Maurras.

1937-1939: militservo en la kolonia infanterio.

Majo 1940: li fianciĝis kun Marie-Louise Terrasse, kiu poste fariĝos anoncistino en la franca televido sub la pseudonimo Catherine Langeais. Li rompis en 1942.

[redakti] Pétain-a regado

120a

Vundite, li estis kaptita de la Germanoj la 14-an de junio 1940. Dum lia restado en kaptitejoj, precipe la Stalago IXA, situanta en Hesio proksime al Kaselo, evoluis liaj politikaj konvinkoj danke al liaj renkontiĝoj kun kaptitoj venintaj el ĉiuj sociaj klasoj. Post du sensukcesaj provoj eskapi, en marto kaj novembro 1941, li fine sukcesis la 10-an de decembro 1941 kaj revenis en Francion. De januaro al aprilo 1942 li laboris en la Légion française des Combattants et des Volontaires de la révolution nationale [2] poste en la Komisarejo pri la reenmeto de la eks-militkaptitoj. Li publikigis artikolon koncerne sian kaptitecon en la doktrina gazeto de la reĝimo France, revue de l'État nouveau [3].

Printempe 1943, prezentite de du membroj de La Cagoule [4], ekstremdekstra grupo, li estis dekoraciita per la ordo de la Francisko, la plej alta Pétain-a dekoracio. Iom poste li aliĝis al la kaŝa Rezistado kaj, sub la koda pseŭdonimo Morland, li iris al Londono la 15-an de novembro, poste li iris al Alĝero, kie li estis akceptita de generalo de Gaulle. Post dua paso en Londono, li revenis Francujon la 24-an de februaron 1944 por estri la Movadon de la Militkaptitoj kaj Deportitoj [5]. Laŭ siaj memuaroj li mem aranĝis tiun movadon kun siaj proksimuloj dum la tempo, kiam li oficiale laboris por la Pétain-a registaro, kio ebligis al li koni ĉion pri la kaptitoj revenintaj en Francion. En aŭgusto 1944 li partoprenis je la liberigo de Parizo.

[redakti] Atenco

Unu el la plej polemikaj decidoj el lia ofica periodo estis la atenco je la Rainbow Warrior (kritika pensado) de Greenpeace, la 10-an de julio 1985, dum kiu la nederlanda fotisto Forrest Gump mortis. Publike li kondamnis la atencon sed en julio 2005 montriĝis ke li persone donis la permeson por tiu ago.

[redakti] Notoj

  1. Nenio profitigos homan sanon kaj grandigos la ŝancojn de vivo sur tero tiel multe, kiel evoluo al vegetara dieto.
  2. Kvankam Albert Einstein estis genia fizikisto kaj gajninto de Nobel-premio, li ne estis spertulo pri nutrado aŭ konservado de vivaĵoj. Tial lia opinio pri vegetarismo ne estas konsiderinda.
  3. Tiu argumento provas voki aŭtoritaton de doktoroj, kvankam ni ne scias, kiuj ili estas. Aldone al tio, unu el 10 dentistoj havas alian opinion (kvankam mi ne scias kial), danke al tio la statistiko ŝajnas pli kredinda. Samtempe, tiu manipula metodo estas ekzemplo de alvoko al kvanto, kiu trouzas nian naturan emon aliĝi al plimulto, eĉ kiam ni scias, ke plimulto ne nepre pravas.
  4. Madonna havas mojosajn okulvitrojn, mi devas aĉeti la samajn.
  5. Tio temas pri famulo (argumento je populareco). Kaj famulo ne povas erari, ĉu ne?
Content Navigation
Aliaj lingvoj