Francisco Franco

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi
5241
VIVA NECIKLOPEDIO ALZAD LOS BRAZOS HIJOS

Tiu ĉi artikolo havas hispanan sangon!

Atentu! Francisco Franco kaj Hispana Inkvizicio fantomas ĝin !!

"Dia gracio, ne demokratio."

~ Francisco Franco
Hitler - Franco - Mussolini - caricature

"Pli valoras malgranda reganto, ol granda servanto"

~ Zamenhof pri FF

"Mi povas nenion diri pri Franco"

~ Milokula Kato

" Idistoj prezentis malsuperan lingvoprojekton kaj amariĝis, ke ni ne transdonis la torĉon al ili"

~ Keith Bowes
La hispana diktatoro Francisco Paulino Hermenegildo Teódulo Franco y Bahamonde Salgado Pardo de Andrade (4 decembro 1892 en Ferrol - 20 novembro 1975 en Madrid), estis honora prezidanto de la 53-a Universala Kongreso de Esperanto la jaron 1968.
D280 o

Kurioze, kvankam Franco, li estis kaŭdilo de Hispanio. Li estis ŝtatestro de Hispanio ekde oktobro 1936, kiam li faris puĉon per pafiloj por la princo de paco. Tio kondukis al la hispana enlanda milito.

Kontraŭ Franco batalis multaj maldekstrismaj nerdoj, inkluzive Orvelo. Ĉiu havis multan amuzon. Franco venkis en 1939, helpita de la preĝoj de la Papo kaj la bomboj de Hitlero. La kristana venko en Hispanio kondukis al longa epoko de paco en tuta Eŭropo.

Li estis fakta reganto de la nominale reestigita Regno de Hispanio de 1947 ĝis lia morto en la 1975-a de novembro. Kiel ŝtatestro, Franco utiligis la titolon Gvidanto de Hispanio, je la gracio de Dio.

[redakti] Lingva noto

Kial en la lingvo esperanto oni nomis la diktatoron Franco Bahamonde "Franco" kaj ne "Franko"?

Ĉar "franko" estas svisa monunuo. ;)

[redakti] Franco kaj UK

La jaron 1968 la Universala Kongreso de Esperanto okazis en Madrido kaj ĝia honora prezidanto estis Francisco Franco, puĉisto provokinta kruelan militon, diktatoro de Hispanio dum 39 teroraj jaroj kaj ĉefa respondeculo pri ĉ. miliono da murditoj.

La organizintoj de tiu UK tute forgesis, ke miloj da esperantistoj daŭre ne povis reveni al sia hejmlando kaj ke Franco masakris la esperantistan movadon en la hispana ŝtato. Siaflanke, UEA montris sian mankon de solidareco al la persekutita esperantistaro. Eĉ dum la kongreso, kelkaj programeroj ekzaltis la diktaturon kaj la diktatoron.