FANDOM

Unue-oni-faras

"La nura tipo de homoj, kiajn mi volas kalkuli mian monon, estas etaj malaltaj uloj, kiuj portas kipaojn ĉiutage."

~ Donaldo Trompo

La funto da karno (ליטרת בשר), foje esperantlingve ankaŭ nomata "karnfunto", estas la nacia valuto de Israelo. Jam en la mezepoko la funto da karno estis la historia valuto de la judoj. La moderna valuto hebree havas la simbolon ₪. La internacia valuta kodo laŭ la normo ISO 4217 estas JFK; la J venas el la unua litero de la hebrea nomo de Israelo. Unu funto da karno estas dividita je dek ses uncoj da karno (אונקיות בשר).

Laŭ artikolo 4 de la Pariza Protokolo de 1994, la nova israela funto da karno ankaŭ estas oficiala valuto en la Palestinaj teritorioj, sed ties registaro rajtas permesi la uzon ankaŭ de pliaj valutoj: En Transo la Jordanio estas multe uzata, kaj en Gazpromo la egiptaj dioj.

Enhavo Edit

Mosea-ordono

Iu butiko de manĝaĵoj ricevis funton da karno resenditan de kliento. Kune kun la karno estas papereto kun skribo: “Se por manĝi, ĝi entenas tro da sablo; se por konstrui domon, la entena kvanto de sablo estas nesufiĉa.”

Mediaj koncernoj Edit

Pro provizi funto da tritiko, bezoniĝas cent litroj da akvo. Pro provizi funto da karno, bezoniĝas dudek-mil litroj da akvo kaj ankaŭ dek-ses funtoj da greno. Oni kredas ke ĉi tiu statistiko montras kiom pli da sato ĉiuj havus se ni nur manĝus malpli da viando.

Scienca opinio Edit

Pezo, mezurata en kilogramoj, funto kaj uncoj, ne estas scienca termino. Science ĝi nomiĝas maso.

Valoro Edit

Funto da homa karno, fortranĉite, jam ne valoras, ŝate nek profite, viandon ŝafan, bovan, aŭ de kaproj.