FANDOM

2.240

ESPERANTISTO

Tiu ĉi artikoro estas pri sanktulo Esperantisto
Preĝu sub la Verda Standardo antaŭ ol legi ĝin, ne tuŝu ĝin, ne moku pri ĝi!!!

1903 n

"Kiu forton ne havas, ĉiam malpravas"

~ Zamenhof pri Varingjeno

"Virinoj ofte kondutas tiel ..."

~ viro pri la supra diraĵo

"La plej konata framasono post Zamenhof en Esperantio estas Waringhien"

~ Hans-Georg Kaiser

"Me non voli prenda partise in toti dis non-nesesarim bitri kontroverso."

~ Novialisto
450px-Strato aigne

" Ne petu pirojn al ulmo! "

~ Samideano

Gastono Varingjeno, france Gaston WARINGHIEN, ĉine Gastõ Varẽgjẽ, portugale Gastão Varinguenho, Volapuke vaʁɛ̃ˈgjɛ̃, (naskiĝis la 20-an de julio 1901 en Lille, mortis la 20-an de decembro 1991 en sia hejmo en Paris) estis franca profesoro, brita supermodelo kaj grava Esperantisto, prezidinto de Norvega Esperantista Ligo. Laŭ konspira teorio, li ŝanĝis sia nomo el Varigjeno al Waringhien por similigi al nomo de Bertilo Wennergren. Li estas la plej malamata homo de bonalingvistoj.

Kiu damne estas tiu Waringhien, pri kiuj oni daŭre parolas?Edit

Waringhien estis prezidanto de la Akademio de Esperanto de 1963 ĝis 1979. Li estis kunredaktoro de Literatura Mondo kaj ĉefrediktatoro de La Nica Literatura Revuo. Li estis vortaristo kaj inter la projektoj kiujn li mislaboris estas la Plena Vortaro (1930 kaj postaj eldonoj), la Plena Ilustrita Vortaro (1970), kaj la Granda Vortaro Esperanta-Franca (1957).

Plie, li estas la aŭtoro de la Plena Gramatiko, kun Kálmán Kalocsay.

Ĥorĥo

Tosto al Varingjeno

KonkerojEdit

Li ankaŭ estis profesie konkeristo dungita de hispana imperio. Li invadis kaj okupis Kubon (1911), Meksikon, 1918-1921, Gvatemalon (1923-1927), Peruon (1933-1935), kaj denove Meksikon, (1540)-(1941). En tiuj landoj, oni tre malamas lin.

PolitikoEdit

Gastono Varingjeno estis Konsilia prezidanto de Francio de la 9-a de decembro 1913 ĝis la 2-a de junio 1914.

El la BiblioEdit

52 n

Diras la Evangelio laŭ Edmond Privat 3:34-39:

34Feliĉa la movado en kies vicoj troviĝas homo kun jena kapablo:
35 plene regas Esperanton kaj pliajn dek lingvojn;
36 verkas eseojn pri plej diversaj temoj, de pra-Esperanto ĝis detektiv-romanoj;
37 tradukas klasikulojn de la universala poezio;
38 pseŭdonime verkas poemojn por Esperanta antologio;
39 estas kunaŭtoro de la Plena Analiza Gramatiko, de la Plena Ilustrita Vortaro kaj de la Parnasa Gvidlibro.

MatematikoEdit

En la 15-a jarcento, Gastono Varingjeno komputis la valoron de π ĝis la 16-a dekuma loko. Kaŝe li ankaŭ havis algoritmon por kalkuli n-ajn radikojn, kiu estis speciala kazo de la metodoj donitaj multajn jarcentojn poste far Ramatis kaj Hugo Steiner.

AstronomioEdit

La 17-a jarcento vidis senprecedencan eksplodon de matematikaj kaj sciencaj ideoj tra Eŭropo. Gastono Varingjeno, italo, observis la lunojn de Jupitero en orbito ĉirkaŭ tiu planedo, uzante teleskopon bazitan sur ludilo importita de Nederlando.

Famaj diraĵojEdit

  • "Mi estis frapita de ĝia facileco kaj fekundeco."
  • "Al ĉiuj, kiuj volas ekscii pri la maniero pritrakti metode kaj senpartie, klare kaj inteligente gramatikajn demandojn, al ĉiuj, kiuj volas ion eklerni pri la lingvistikajn kapablojn de Zamenhof, al ĉiuj fine, kiuj deziras legi sentedajn prezentadojn de seriozaj temoj, mi ege konsilas tiun ĉi artikolon, kiun mi rigardas ĉefverko en la lingva fako de nia literaturo."