FANDOM

Brando PORCA MISÉRIA!!!!! PORCA NECIKLOPEDIO!!!!!

Chi tio èstas vera kaj propria artikolo italiana kaj èstas kontrollata dela Cosa Nostra Siciliana. Mettu la manojn sur ĉi tiu artikolo, kaj Forza Italia se la prende con te, kaco!
Chiu vuolas spaghetton kaj polpettojn?

Pizza mista

"Vermente, lo que es stupide es ille assertion tue."

~ Interlingvaisto al italo
Downlxxx

"Kelkfoje eĉ ni muzikistoj ne konas ĉiujn respondojn"

~ Bertilo

En Italio plej ofte oni parolas pri diferenco de kutimoj draste dividante inter la Nordo ("plej moderna kaj laborema") kaj la Sudo (kamparana, mallaborema, teritorio de mafio). Kaj la drasta divido "Nordo/Sudo" estas des pli komprenebla en Italio nuntempe, kiam kelkaj partioj proponas federacian formon de la itala ŝtato, ĉefe nordo/centro/sudo, kaj kelkaj politikistoj eĉ parolas pri drasta tranĉo.

Politika geografioEdit

1015 n
-- Steĉjo, diru, kio estis la ŝtatformo de Italio dum la dua mondmilito?

Eta Steĉjo rigardadas la mapon kaj malcerte ekparolas:

-- Ĉu... boto?

Fizika geografioEdit

„Kian formon havas Italio?“

„Ĝi havas formon de gumboto.“

„Kial de gumboto kaj ne de boto?“

„Ĉar ĉrikaŭ ĝi estas akvo.“

Nekomprenebla urboEdit

Berlusconi al Toga Party

Se vi loĝas norde de Florenco, de la montaro Apeninoj ĝis la Norda Poluso, vi ne povas kompreni, kio estas Mazaradelvalo. En la itala Mazara del Vallo, sed simple nomita de la esperantistoj: Mazaro. Temas pri urbeto ĉe la maro, fondita de fenicoj, gravigita de araboj, kiam ili konkeris Sicilion, kaj poste dum jarcentoj malbone administrata de hispanoj kaj italoj.

Ĝi estas urbeto ĉe la Meza Maro, pli simila al Kalamato en Grekujo ol al Bolonjo en Italujo. La homoj estas similaj al la turkoj de Anatolio, al la grekoj, al la urbaj araboj de Norda Afriko. La maro estas la sama. Pro la varmo la publika vivo komenciĝas vespere post la 8-a horo kaj daŭras ĝis la noktomezo.

Cetere en Mazaro mem vivas tre granda kaj integriĝinta komunumo de tunizianoj, kiuj transprenis la tradician ekonomian agadon, la fiŝkaptadon. “Integriĝinta” signifas, ke ĝi rajtas paroli la araban, havas siajn moskeojn, sed ankaŭ sendas siajn infanojn al la italaj lernejoj, lernis la lokan dialekton, ktp. Bela ekzemplo de multkultureco en la praktiko.

VidindaĵojEdit

Mi jam konas turojn konstruitajn el ŝtono, el ligno, eç el porcelano: sed mi ne aûdis ankoraû, ke oni konstruis turon el picoj ...

—?

Jes! mia filo raportis al mi hodiaû pri tio ...

—??

— Jes, jes! Li lernis en la lernejo, ke en Italujo ekzistas Pica turo ...

MiniaturoEdit

Donn

En la ĉirkaŭaĵo de la itala urbo Rimini estas unu el la plej interesaj distroparkoj: Italia in miniatura (Italio miniature).

Tie, turisto, kiu iras al Italio, povas viziti la tutan Italion, paŝante kelkcentmetrojn tra maketoj de ĉiuj gravaj monumentoj de la belega lando.

EtnojEdit

Italoj sin nomas "italoj", ĉar ili loĝas en Italio, duoninsulo nomata tiel de plej fora antikveco. La italoj estas egoismaj.

En Italio estas stereotipaĵoj de la norduloj kontraŭ suduloj.

KlimatoEdit

La klimato en Italio ĝenerale estas milda. Nur en tre maloftaj okazoj en keltaj lokoj povas esti temperaturoj pli altaj ol 40°C somere, aŭ temperaturoj malpli altaj ol -10°C vintre.

Fakte la sezonoj ŝanĝas de Nordo al Sudo:

Esperanto-shildoj-056-eta

NORDOEdit

Nord-Italio, (escepte en la regionoj proksimaj al la maro), havas klimaton tre malvarman vintre (ne estas maloftaj neĝofaloj en Decembro, Januaro kaj Februaro), dum somere estas tre varma kaj tre humila.

CENTROEdit

Ligurio kaj la centro ĝis Romo havas mildan klimaton, kiu ne havas kutime grandaj diferencoj inter vitro kaj somero.

SUDOEdit

La sudo kaj la insuloj kutime (escepte en la montaro) havas klimaton seksan kaj varman, kun malmulta pluvo. La vintro estas milda, la aŭtuno kaj la printempo estas tre similaj al somero.

VojsistemoEdit

Fremda inĝeniero vizitis la faman tunelon, kiun oni konstruis inter Francio kaj Italio sub la Monto Blanka. Li inspektis en ambaŭ landoj la lokojn, de kie oni antaŭenpuŝis la elfosadon de la longa tunelo. Mirigite li demandis la ĉefkonstruiston pri la metodo, laŭ kiu oni povus aranĝi, ke la du tunelpartoj fine trafos unu la alian.
0 “Ho,” diris la konstruisto, “kompreneble ĉio estis precize kalkulita de niaj spertuloj.”
“Strange,” komentis la eksterlandano, “en nia lando ni faras tion sen iu ajn longa kalkulado.”
“Ĉu vere?” dubis la konstruisto, “kaj se la du tunelpartoj ne trafas unu la alian?”
“Ho, ne gravas, tiuokaze ni havas du tunelojn!”

StratojEdit

Oni diras, ke Gramsci estas inter la tri homoj, laŭ kiuj en ĉiu signifa itala urbo estas nomita strato (la aliaj du estas Giuseppe Garibaldi kaj Camillo Benso di Cavour).