Germanio

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi
220px-Guerre 14-18-Humour-L'ingordo, trop dur-1915
Frauleinpre
Neciklopedio über alles in der Welt!!!

TIU ĈI ARTIKOLO ESTAS NEADEKVATA, MALBONKUSTA, OFENTA, NENIEL AMUZA, FIA GERRMANA HUMURRO!!!
Ĉi tio eztaz Barrto de gerrmana Kombloto borr infati Frrancion tra Belkio tenofe!!!
Atentu! La aŭtoro eple jam folis zensukseße fiki iun Frauleinon...
23423n

"Tiu kiu faras de Berlino denove la ĉefurbon, spirite kreas novan Prusion."

~ Konrad Adenauer pri Germanio

"Germanujo estas ja fakte Prusujo :) Samkiel Rusujo estas fakte Moskva princejo"

~ iu pri adenauera diraĵo

"Germanujo kunfrotas la manojn"

~ Milokula Kato

"Germano devus lerni ĉiujn lingvojn, tial ke neniu fremdulo sentas sin malkomforta en lia hejmlando, kaj en la fremdujo li sentos sin ĉie hejme."

~ Goethe

"why do germans call germany deutschland"

~ ofta serĉila demando de Usonanoj

"Ameno diablon ne forpelas"

~ Zamenhof pri germanoj

"En Germania plura mulieri esas membri dil Germana Ido-societo"

~ idisto pri Germanio

"La sola demokratia afero en Germanio estas la maniero, en kiu estas decidita la genro de neologismoj"

~ Edmund Grimley-Evans pri Germanio

"Vi havas novajn mesaĝojn ĉe Абсурдопедия"

~ Абсурдопедия pri Germanio
Snt640

Germanio ne ekzistas, kaj neniam ekzistis. Ĝi estis nur invento de Hitlero por pliglorigi sian patrujon Aŭstrio. Nun daŭre multaj aŭstroj kredas, ke Germanio ekzistas. Sed ili ankaŭ kredas, ke Dio ekzistas, do ili ŝajne estas tre kredemaj stultuloj.

Laŭ la mitoj kreitaj de Hitlero, Germanio estas Federacia Respubliko, kun malmultaj judoj, multetaj islamanoj, multaj kristanoj kaj multegaj ateistoj.

Angela Merkel kredas, ke Germanio ekzistas; sed ni ja scias, ke ŝi iom stultas.
Bandeira da Alemanha

Nacia Flago

[redakti] Geografio (Por stultuloj)

Germanio

Germanujo estas federacia ŝtato. Germanujo estas nenies kolonio. Germanio estas preskaŭ dufoje pli granda ol Pollando. Germanujo ja estas nano kompare al tro granda Rusujo. :) Germanujo estas dense loĝata lando. Krome, Rommersheim estas komunumo en Germanio.

Germanio estas serio de interkonektitaj aŭtovojoj, priskribataj kiel "iom similantaj al la svastiko", kvankam ne ĉiu konsentas. Post aktiviĝo, la aŭtoj verŝajne ekmoviĝos.

[redakti] Geografio (Por la plej grandaj stultuloj)

La Germana Regno estas pli ol unu ŝtato aŭ adicio de ŝtatoj. Ĝi estas la realigo de iu ideo, la spirite superformanta principo, kiu samtempe vivigas sin en perceptebla organiza strukturo. Ĝi enhavas ĉiujn arjajn naciojn, de Islando ĝis Grekio, de Iberio ĝis Finnlando. Apartan signifon ricevas la orienteŭropaj landoj. Ja la tuta zono de la baltaj ŝtatoj trans la okcidentajn sklavojn kaj Hungario ĝis al Rumanio kaj Bulgario apartenos al la Germana Regno, sed samtempe tiuj spacoj formas la sojlon kaj la ponton al la Rusa Regno. Geopolitike devas ekesti alianco, kiu etendiĝas de Groenlando ĝis Vladivostoko. Nur per la Akso Eŭropo ricevos la pezon, kiu denove faros el ĝi subjekton anstataŭ pilko de la monda historio.

Mezeŭropo kun siaj malnovaj regnaj ĉefurboj Berlino, Prago, Vieno denove fariĝos la memkompreneble centro de Eŭropo, kiu komprenos kiel sian plej gravan devon alinterne protekti siajn homojn kaj popolojn en ilia propreco. Tiam ĝi estos Eŭropa Konfederacio, Germana Regno."

[redakti] Nomoj

Germanio nomiĝas "Germanio", ĉar ĉiuj germanoj konsentas (nu eble iuj insistus pri "Germanujo" aŭ "Germanlando"). Krom la mavalingva formo Germanio kaj la bonalingva Germanujo aŭ la arja nomo Tria Regno Kiu Daŭrus Mil Jaroj oni ankaŭ povas nomi la landon Dojĉlanto.

Uzado de vorto "Gemanujo/Germanio" ofendas la negermanojn en Dojchlando. Ne forgesu la kvar autoĥtonajn minoritatojn: frisojn, danojn, ciganojn, sorabojn. Por ne paroli pri turkoj, rusoj, poloj, ĉeĥoj, slovakoj, slovenoj, italoj, francoj, bretonoj, danoj ktp. ktp.

La Kemiaj Elementoj
H
He
Li Be
B Cf N O F Ne
Na Fa
Al Si P $ Ht Ar
K Ca Sc Ti V Cr Mn Fe Co Ni Cu Zm Ga Ge As Se Br Kr
Rb Sr ¥ Ma Nb Mo Tc Ru Rh Pd Ag Cd In Sp Sb Te I Xe
Cs Bt * Hf Ta W Re Os Ir Pt Au Hg Tl Pb Bi Po At R
Fr Ra ** Rf Db Sg Bh Hs Mt Ds Rg Uea Uut Uuq Uup Uuh Uus Uuo
Uue Ubn ***

La Ce Pr Nd Pm Sm €u Gg Tb Di Ho Er Tm Ys Lu

Ac Th Pa U Np Pu Am Cn Bk Es Fm Md No Lr

Ubu Us Ka Kk

[redakti] Naturismo

Oberharmersbach estas komunumo en Germanio. Ĝi troviĝas en la distrikto Ortenau de la federacia lando Baden-Virtembergo. La 31-an de decembro 2005 la komunumo havis 2563 loĝantojn. Ĉi tiu komunumo estas fama pro ĝia parko por nudismo. Ĉiujare, somere, la parko plenplenas je pluraj germanoj kiuj ĝuas la etoson de naturisma vivo naĝante en tre bela lageto tiea. Stranga afero estas la konkurso en la kampo de nudismo. Ĉiuj tute nudaj ludas kaŝludon, sin kaŝante, kaj la lasta trovita gajnas la titolon "la reĝo nuda". Ĉiuj do devos servi al la reĝo dum tuta cetera tago, inkluzive dancante la antikva danco de la gaŭloj, "la danco de la freneziĉuĉulinoj".

[redakti] Ponto

1340430236426

La ponto de Müngsten en Nordrejn-Vestfalio estas la plej alta fervoja ponto de Germanio, En alto de 107 metroj ĝi transiras la riveron Wupper. Bela ĝi estas, ŝtala filigranaĵo kaj ... malnova, nome finkonstruita en 1897. Regule oni devas varti ĝin, senrustigi, kontroli, ĉu ĝi ankoraŭ eltenas la pezon de modernaj trajnoj. Laŭ la kutima proceduro la ŝtata kontrol-instanco do demandis la fervojon pri la aktuala eltenenda trajno-pezo, ricevis respondon, donis permeson por uzo dum la venontaj jaroj surbaze de la indikoj. Ĉio en ordo, administracia rutinaĵo nur. Krom detaleto: La fervojo erare indikis la pezon de malplenaj trajnoj, sen la pezo de la pasaĝeroj. La ŝtata "en ordo" validas nur por trajnoj sen homoj. Ili do devas elvagonari en la lasta stacio antaŭ la ponto, eniri buson, kiu sobiras cent metrojn ĝis la rivero, transas ĝin, ree sorveturas al la unua stacio je la alia flanko. Tie ili denove eniras la trajnon, kiu intertempe malplene kaj senhaste laŭveturis la ponton.

[redakti] Etnoj

Ĉu bavaroj, austroj, germanlingvaj belgoj svisoj estas germanoj? Ĉu hebrea etno daŭre ekzistas?

En Germanio vivas ankaŭ negermanoj kun germania civitaneco, ekzemple turkoj kaj soraboj. Neniu volas esti Germana se povas eviti tion, eĉ ne tiuj kiuj naskiĝis tiaj.

[redakti] Rusaj enmigrantoj

Parolante pri rusoj oni kutime ne nomas ilin mafiaj rusoj, kvankam tio en Germanujo estus la plej prava nomo.

[redakti] Historio

Krpg germanujo-mapo

La romianoj unue etikedis per la nomo "germanoj" la keltajn popolojn, kiuj loĝis nordoriente de la keltaj gaŭloj, en la nuna (kaj tiama) Germanio. Ŝajne estis keltaj "germanoj", kiuj detruis la armeon de Varus en la Arbaro Teutoberger. Poste alvenis la teŭtonaj popoloj, ŝajne dum la Volkerwanderung_ (popolmigrado) de la 5a kaj 6a jarcentoj, kaj transprenis la nomon.

Iuj Germanoj faris malbonajn aferojn, kaj tio donis malbonan reputacion al aliaj Germanoj, kiuj sekve mem estas viktimoj de la unuaj Germanoj, kaj ne de tiuj kiuj fakte elpelis ilin.

Oni parolas de la germanoj ekde la naŭa jarcento. Antaŭ tiam en la nuna Germanujo vivis la ĝermanoj, kiuj neniam estis keltoj. Nur kelkaj tre malgrandaj partoj de la keltoj troviĝis en Ĝermanujo.

[redakti] Malnovaj bataloj

La grafo de Granse estis vundita de kuglo en la batalo. La kuracistoj ekzamenis la vundon, kaj komencis tranĉeti kaj pikadi ĝin. Post longa tempo la grafo ne povis toleri plu.

- Kial vi turmentas min?

- Ni serĉas la kuglon sinjoro. - respondis la kuracistoj.

- Nu, kial vi ne diris pli frue, ke vi bezonas ĝin? Ĝi estas ĉi tie, en mia poŝo.

[redakti] Nuna Gemanujo estas heredinto de Prusujo

Vidu ĉefartikolon Prusio

Germanoj estas skrotdevenaj, kiu ekloĝigis en Rusio, post ili metis "P" antaŭ parto de Ruslando kaj fondis Prusion, kiu signifas "Prenita Rusio". Ankaŭ ili edziĝis al kelkaj gerusoj kaj tiel estis formita Borusio.

En la 22-a de aprilo 1500, kiam Cicciolina alvenis al la nuna Bahio, ŝi deklaris la posedon de parto de Ameriko flanke de Germanio. La orienta parto de Aŭstrio estis reklamita de Germanio en 1770 kaj oficiale finaranĝita per perforta seksumado kiel kolonio. En 1826 okazis interna milito, kaj Aŭstrio-Hungario disiĝis el Granda Germanio. En 1890 Germanio transprenis Mafion, pagante al ĝia sultano kvar milionojn da markoj. En la fino de 19-a jarcento Germanio havis iom grandan teritorion.

[redakti] Sociaj klasoj antaŭ 1-a Mondmilito

633 n

Ili ne loĝas en Germanio, sed en iom rilata Argentino

Kvankam Germanio estis monarkio dum multaj jarcentoj oni ne ekzakte scias, kiu titolo signifas kion. Krome la "valoro" de la titoloj ŝanĝiĝis kun la tempo.

Simpliga estas jena rimo: Kaiser, König, Edelmann; Bürger, Bauer, Bettelmann. (Imperiestro, reĝo, nobelo; burĝo, kamparano, almozpetanto). La plimulto estis "kamparano, almozpetanto".

[redakti] Traktato de Versajlo

Estas ĝenerale konsiderate, ke la Versajla Traktato tro humiligis Germanion sed ne sufiĉe malfortigis ĝin, tiel kondukinte al la Dua Mondmilito.

La amuzaĵo ĉe tio estas tio, ke dum en Britujo oni ankoraŭ porciumis buteron, en Germanujo la ekonomio jam fartis bombege.

[redakti] Alveno de Nazioj

La tuta popolo vivis en mortotimo la pli grandan parton de la Vajmara respubliko -- jen pro ekonomiaj problemoj, jen pro socia malpaco. La timo estis tiom pli granda ĉar ĝia fonto ne estis ŝtata. Kun la Nazioj en la rego oni sciis kion timi.

Ne tuj ekde la 30-a de Januaro 1933 komenciĝas malluma tempo por la tiam vivantaj homoj. Ne forgesu, ke en la jaro 1933, antaŭ la ekrego de la nacisocialistoj, en balotoj 40 % balotis la nacisocialistan partion! (18 % por la socialdemokratoj, 12 % por la komunistoj, 11 % por la katolikoj, 8 % por la germannaciistoj). Ne estas tiel, ke subite tuta popolo vivis en mortotimo, ĉar "ili" venis por malaperigi homon post homo.

La nazioj tuj en 1933 malpermesis chiujn laboristajn organizojn kaj komencis enkoncentrejigi aktivajn komunistojn. Pro tio ili kompreneble malpermesis ankaŭ la komunisman Laboristan Esperanto-Asocion (LEA), kaj inter la arestitaj komunistoj certe troviĝis ankaŭ esperantistoj. Sed tio ja ne montras, ke la nazioj persekutis _esperantistojn_.

Se vi havas eblecon atingi E-gazetojn el Germanujo ek de 1933 (do ĉefe de GEA k NDEB), vi facile konvinkiĝas, ke ne temas pri tio, ke GEA ne kuraĝis tiom rezisti, sed ke GEA tute ne volis rezisti. La membroj de GEA estas germanoj en sia tempo. Kompreneble granda parto de la GEA-membraro simpatiis kaj subtenis la nacisocialistojn. Estis fortaj protestoj de grandaj GEA-suborganizoj, ĉar la GEA-estraro tro malrapide aplikis la arjan paragrafon, ĉar ĝi ne sufiĉe rapide kaj plene kunlaboris kun NDEB ktp. La politike konsciaj kuraĝuloj aktivis kaj en GEA kaj en NDEB. NDEB estis fondita jam en 1932, do antaŭ la ekrego de la nacisocialistoj en Germanujo, temis pri politike aktivaj esperantistoj, kiuj agis por Esperanto kaj nacisocialismo.

La pinton de absurdeco oni tamen atingis jam en 1939, en la pakto Molotov-Ribbentrop. Holokaŭsto estis pli granda krimo, sed malpli absurdega.

[redakti] Dum mondmilitoj Germanio invadis plejparton de la mondo pro turismado

Kvankam Germanio neniam venkis militon, male estis honte venkita dum Unua mondmilito kaj perdis parton de sia teritorion, germanoj kredas sin grandaj soldatoj. Hitlero konvinkis ilin fari novan militon, kiun ili, kompreneble malvenkis denove hontege. Denove ili perdis teritorion kaj estis estritaj de fremduloj. Sed dekomence, ŝajnis ke Germanio facile konkeris la ceteron de Pollando, Baltion, Bjelorusion, Ukrajnon, Kaŭkazion kaj nur estis haltigita monatojn poste en Stalingrado. Eĉ post tio estis germana minaco al Moskvo. Restas argumento, kiu konkero efektive estis troa etendigo de germanaj fortoj.

Fine de la milito estis kaoso. Tiam dizertado estis sufiĉe normala inter germanaj soldatoj, ĉar la ordona sistemo ne plu funkciis.

[redakti] Naziistoj trompis germanojn

Certe germanoj ne kunlaboris al naziismo. Naziistoj trompis germanan popolon. Ekzemple, en specifa Germana urbo estis dum la Nazia epoko 270.000 loĝantoj. Respondecaj pri la trovado de Judoj en tiu urbo estis nur 2 Naziaj oficistoj. Tiom malgranda skipo evidente ne havis iun ajn ŝancon trovi en tiom granda amaso da loĝantoj ĉiujn Judojn kaj kontraŭ-Naziojn, nur dekonon de tiuj, per la propra forto. Tamen estis tiom da denuncantoj en tiu urbo, ke oni praktike trovis ĉiujn. Nome ĉiun tagon alvenis amaso da denuncaj leteroj - iam kaj iam ne eĉ anonimaj. Aldone venis homoj rekte al la oficejo speciale por fari depozicion kontraŭ sia najbaro.

[redakti] Nuremberga tribunalo

La Nurenberga tribunalo prijuĝis nur Naziajn krimojn, sed ne ekzemple la krimojn de la Sovetia armeo. Aldone ne ĉiuj Nazioj entute aperis antaŭ la tribunalo, ĉar aŭ la fikunlaboranta katolika elklezio ebligis ilian fuĝon al Argentino, aŭ la CIA simple flugigis la krimulojn rekte al Usono por integri ilin en la propra sekreta servo. Fakte estas tiel, ke la unuaj sukcesoj de NASA baziĝas rekte sur montmina sklavlaboro sub la ĉevalvipoj de kruelaj Naziaj sadistoj.

Do eĉ la Nurenberga tribunalo ege ne estis perfekta.

[redakti] La rekonstruado

La privataj kompanioj favorataj de Hitler restis privataj post la milito. Iliaj posedantoj ĝenerale ne ŝanĝiĝis pro la falo de la naziismo.

Ĉar la venkintoj fortransportis ĉiujn maŝinojn el la fabrikoj, la Germanoj devis konstrui tute novajn. Per tio moderniĝis per unu frapo la tuta Germana industrio. Samtempe la industrioj de la forportintoj malmoderniĝis.

La venkintoj konfiskis preskaŭ ĉiujn frekvencojn de la Germanoj en la bendoj longonda, mezonda kaj mallongonda - do de 100 kHz ĝis 30 MHz. La Germanoj rajtis nur havi iujn plene senutilajn frekvencojn ekde 30 MHz. Rezulte ili malkovris la avantaĝojn de ĉeno de modestdistancaj radistacioj funkciantaj je ĉirkaŭ 80 ĝis 100 MHz. Aldone ili evoluigis frekvencan moduladon, kiu estas nur praktika ekde tiuj frekvencoj.

[redakti] DDR kaj FRG

Vidu ĉefartikolon Germana Demokratia Respubliko

Post Holokaŭsto, Usono, Anglio kaj Rusio disdividis Germanion kaj Sovetio kreis belan ĝardenon en orienta parto de Germanio, la t.n. GDR. Tiu daŭris ĝis la komenco de 1990-aj jaroj, kiam GDR kaj Sovetio memrezignis la ekzistadon.

Ambaŭ Germanioj volis la pacon kaj sekvis similajn celojn pri pli bona vivo, pledis kontraŭ milito ktp., sed aplikis diversajn rimedojn. En ambaŭ ŝtatoj vivis kaj "proletoj" kaj "burĝoj", kaj komunistoj kaj malkomunistoj, - nur ilia mono, kun la sama nomo, havis diversan valoron. Ili eĉ parolis la saman komunan lingvon. Ktp.

[redakti] Politiko

En Germanio la ministro de la eksterlandaj aferoj estas gejo. La urbestro de Berlino ankaŭ. Neniu batas ilin.

[redakti] Homrajtoj

En la nomo de la humaneco la Verdula partio en Germanujo fiagitis por milito kontraŭ Jugoslavio, en la nomo de la humaneco k.s. oni fiagitis por partopreno en la milito en Afganujo, en la nomo de la humaneco k.s. oni fiagitis por partopreno en la militoj en Irako. En la nomo de la "Homaj rajtoj" oni ĉiujare mortigas milojn da nenaskitaj homoj en Germanujo.

[redakti] Balotrajto

En Germanujo por la federacia parlamento rajtas voĉdoni nur (certa subgrupo de) la ŝtatanoj de FRG. Homoj sen la ŝtataneco de FRG, eĉ se ili vivas jam jardekojn ene de la limoj de FRG kaj laboras tie kaj tie edukis siajn infanojn, ne rajtas voĉdoni. Do mezurebla parto de la loĝantaro (kaj vivantaro) de FRG ne povas partopreni en la demokratio. Tamen tio en nenies opinio faras el FRG "nedemokratian" ŝtaton.

[redakti] Internaciaj rilatoj

La tuta eksterlanda politiko de la okcidentaj landoj troviĝas sur la sama morala nivelo kiel tiu de prostituisto en iu Frankfurta fikejo.

La ŝtatestro de Germanio ne kapablas komuniki anglalingve. Eble la germana ministro pri eksteraj aferoj kapablas paroli la anglan. Li ne sukcesis fini lernejon. Tamen li certe plej ofte konversacias ne anglalingve kun alilandaj samfakaj ministroj, sed per tradukistoj.

[redakti] Militservo

Esperanto eble estas bonega preteksto ne militservi en Germanujo, pro la impreso, ke tiu ĉi lingvo montras pacifisman politikon.

[redakti] Atentigo al vojaĝantoj

Vojaĝantojn en kaj el Germanio oni nun arestas ĉe germanaj aeroportoj se ili sin esprimis, eĉ en la fora pasinteco, per paroloskribo kiun oni konsideras "kontraŭleĝa" laŭ la GERMANA FEDERALA PUNKODO 130, ARTIKOLO 3, pri "kalumnio." Tiu ĉi retroira statuto nek eksplicite nek ĝuste difinas la krimon, sed lasas ties intepretadon al la kapricoj kaj tendencoj de germanaj persekutistoj.

ANTAŬ OL VI ENIRU GERMANUJON planu singardeme k telefonu la germanan ambasadorejon je (202) 298-4000, la Usonan Ŝtatdepartamento (202) 647-5225, aerliniojn kaj vojaĝservojn. Petu de ili liston de vortoj, pensoj, kaj literaturo nun malpermesataj en Germanujo. Insistu en ke ili afiŝu tabuajn vortojn kaj kredojn en ĉiu aeroporto el kie flugas aviadiloj al Germanujo. La puno por importado de presitaĵoj kun kontraŭleĝaj vortoj kaj temoj estas tri monatoj ĝis kvin jaroj da mallibero. La librobrulantoj jam revenis!

Pasintjare, la nomo de Hans Schmidt enskribiĝis en okcidenteŭropaj komputeroj pro lia uzado de du malpermesataj adjektivoj -- prave -- kontraŭleĝaj adjektivoj! -- en letero de Novembro 1994, kiun li skribis en Usono kaj kiu poste eniris la manojn de registaroj en Germanujo. Kvankam li estas usonano jam de 1955, la emerita aferhomulo Hans Schmidt el Pensakola, Florido, dum li revenis de vizito al sia 93-jara avino en Germanujo, tuj arestiĝis ĉe la frankfurta aeroporto la 9-an Aŭgusto, 1995, kaj restas en malliberejkelo senkaŭcie ĝis sia proceso en Schwerin, Germanujo. Dum la lastaj kelkaj monatoj, almenaŭ kvar fremdaj civitanoj atakiĝis embuske kaj arestiĝis en Germanujo, inter ili tri amerikanoj, kaj famekonata brita historiisto David Irving, aŭtoro de rikordkvante vendataj libroj en Usono.

Por helpi la amerikan turiston kiu nun sidas en malliberejo pro rifuzo obei germanajn leĝojn pri parol-limoj, dum li fakte vivis en Ameriko, kaj kiu restas nun sen enspezo por pagi proces- kaj domkostojn por lia familio, skribu al:

Hans Schmidt Defense Committee (Defendokomitato)
PO Box 871, Green Brook NJ 08812, USONO
(908) 753-7347

NOTU BONE: Eblas procesi kontraŭ vojaĝservoj kaj aerlinioj kiuj neglektas doni averton pri malpermesata parolado al amerikanoj, kiuj emas ĝui la rajton je liberparolado.

Oni ĉi tiel cedas permeson kopii ĉi tiun flugpaperon por distribuado al vojaĝservoj kaj vojaĝantoj ĉe aeroportaj enaviadilejo de senperaj flugoj al Germanujo.

[redakti] Religio

La oferado de virgulino al dioj estas malpermesita en Germanio.

[redakti] Mitologio

En la germana mitologio estis inkuboj respondecaj por sonĝoj. Oni imagis tiujn fablajn estaĵojn kiel homajn figurojn. En la nokto ili sidis sur la torako de la dormanto kaj estigis malagrablan premon. Tiu prezentiĝis en formo de aĉaj sonĝoj, tielnomataj inkuboj.

Perversigita germana paganismo estis grava parto de la Nazia propagando.

[redakti] Lingvoj

Vidu ĉefartikolon Germana Lingvo

En Germanujo estas veraj dialektoj, sed nur malmulte entute povas paroli ilin. Multaj parolas specon de mikso inter la dialekto kaj norma Germana, aŭ parolas norman Germanan nur dialekte kolorigate. Se, sciante nur la laŭnorman, oni fakte renkontas Germanon parolantan centelcente sian dialekton, oni - eĉ kiel lingve hardita eksterlandano - ne havas ŝancon kompreni multon. La Nord-Germana "Pladeŭĉo" limas jam alian lingvon. Pluraj tiaj dialektoj havas propran ortografion por adekvate skribi dialektajn teatraĵojn. Ekzistas ankaŭ dialektaj poetoj.

La angla en Germanio estas malpli grava ol la germana. Homo, kiu ne kapablas lerni la germanan en Germanio, apenaŭ lernas pli ekzotikan fremdan lingvon. Tamen multaj ja kapablas.

[redakti] Fremdaj lingvoj

Iu germano skribis, ke tiu, kiu ne konas fremdan lingvon, ne vere konas sian propran. Kaj inverse.

[redakti] Turkaĉoj

En Germanujo oni havas sufiĉe da Turkaj gepatroj, kiuj fakte sukcesas instrui la gepatran lingvon al siaj idoj. Rezulte la idoj tute ne scias la Germanan, kiam ili iras la unuan tagon al la lernejo. La rezulto estas edukada katastrofo kondukanta rekte en postan junulan senlaborecon.

[redakti] Angla lingvo

Kiam oni vizitas Germanion, oni tuj rimarkas, ke ne nur la reklamoj estas en la angla, sed ankaŭ multaj magazenoj havas anglajn nomojn. Tamen tio ne signifas, ke germanoj bone parolas la anglan. Male. Enketo montras, ke la plejmulto aŭ ne komprenas aŭ miskomprenas la anglajn sloganojn de la reklamo. La parfum-magazeno Douglas ekzemple havis sloganon "Come in and find out" kaj la homoj diris, ke tio signifas "Envenu, kaj trovu denove la elirejon". Regiona energifirmao havis la sloganon "One Group. Multi Utilities" kaj la traduko popola estis "Unu grupo. Multaj instrumentoj." - "Drive alive" de Mitsubishi ili tradukis al "Supervivu en nia aŭto". En granda ĉeno de bakejoj ili vendis dorsosakojn, kiuj nomiĝis "body bags".

[redakti] Esperanto-movado

En 1933 ekregis la Nacisocialista Partio. Ŝanĝiĝis la tuta publika vivo elfunde; malaperis marksismo kaj ĉio simila, malaperis ankaŭ ĉiu unuiĝo de E-istoj, kiu iel kontraŭstaris al la nun reganta partio. GEA restis, sed submetiĝis al la principoj, kiuj ekregis kaj postulis novan ordigon en la organizacio. GEA akceptis en Köln 1933, okaze de la 25-a UK, la novan ordon; provizora gvidanto de GEA fariĝis Arnold Behrendt; membroj estas la unuopaj E-istoj, ne plu grupoj; ili devas adaptiĝi al la gvidreguloj de la germana registaro. Celo de GEA fariĝis "diskonigo kaj utiligo" de E. Sekve germanaj E-istoj tuj ekklopodis ankaŭ per E diskonigi informojn pri la situacio en G., ktp. En 1933 la germana nacio ree konsciiĝis pri si mem: unue la necesoj de la propra nacio, poste la int. bezonoj! Jen principo, defendita de la GEA-gvidanto jam antaŭ dudeko da jaroj, en la jenaj frazoj: "E kapablas multon atribui por plifortigi la german-nacian konscion, por pliintensigi konon kaj komprenon de la germana lingvo, por plifortigi la germanecon en la eksterlando, por peri komprenon kaj estimon pri germana maniero.

GEA konstante cedadis al la reĝimo, interalie eksigante la Judajn membrojn. Tiusence rekta persekuto, pure nur pro la Esperantisteco mem, apenaŭ okazis. La efektivigo de la persekutado okazis plejparte interne de GEA. Tio entute estis ebla, ĉar la Nazia administrantaro povis klare komprenigi al GEA ke internaciismo ne estos tolerata. Tion la Sovetiaj aŭtoritatoj ne povis rekte diri al SEU. La eksigo de la judaj membroj estis procezo, kiun ĉiuj organizoj tiamaj en Germanujo faris, do ĝi ne rilatis iel speciale al Esperanto al esperantistoj.

La nazian malpermeson pri Esperanto akompanis ankaŭ malpermeso pri la aliaj planlingvoj. La libro de Hitler menciis nur Esperanton. Kion Hitler tra Esperanto malamis, tio estis la universalismo, kiun li egaligis al mondregado de la judoj. Hitler cetere ne timis laŭdi fanatikan malamon al "malamikoj". Li mem decidis, kiu estas lia malamiko.

GEA partoprenas laŭ povo en informa laboro. La gazeto Germana E-isto estas utiligata por tiu ĉi celo. GEA mem klopodas anigi al si ĉiujn germanajn E-istojn, ĝis nun organizitajn en fakaj unuiĝoj k.s., sed ĝi malakceptas ĉiun, kiu ne senrezerve submetiĝas al la nuna ŝtata reĝimo. La nuna membraro de GEA sumiĝas je 2200. La nombro estas despli konsiderinda, ju pli multaj judoj ne ree aniĝis.

En Germanio aperis pli malpli stultaj prospektoj, kiuj laŭdis la atingojn de FRG.

[redakti] Esperantaj kongreso

La proporcio de kanadaj esperantistoj kiuj iras al la germanaj aranĝoj do estas eble unu el mil. La proporcio de usonaj esperantistoj kiuj iras al la renkontiĝoj estas pli malalta.

[redakti] Kompleta Listo de ĉiuj eks-esperantistoj idistoj de Germanio

[redakti] Ekonomio

En Germanujo unu litro da benzino kostas ĉ. 1,50 EUR. En Usono unu *galono* (= ĉ. 3,75 litroj) kostas ĉ. 3 USD. Konsiderante ke 1 USD egalas al ĉ. 0,70 EUR, en Usono la *litra* prezo estas ĉ. *triono* de la germana. Ĉu kompense la germana mezuma salajro estas trioblo de la mezuma usona salajro? Dubinde. La germana registaro simple estas pli sukcesa pri enspezo de impostoj!

Mondfama suoma produktanto de poŝtelefonoj nun maldungas multajn germanojn, ĉar en Rumanujo laboro estas malpli kosta.

Germanujo

[redakti] Gazetaro

En Germanujo la stato de ĵurnalismo estas intertempe tiom mizera, ke praktike apenaŭ plu ekzistas urbaj gazetoj, do ties ĵurnalistoj estas jam delonge senlaboraj. La tiamaj urbaj gazetoj degeneris al preskaŭ puraj reklamkajeroj kun iuj lokaj anoncoj.

Do en Germanujo baldaŭ ne restos alia solvo ol meminiciate starigi iuspecan civitanan gazeton aŭ novaĵretejon. La profesiaj ĵurnalistoj estas jam for - kaj supozeble nun deĵoras malantaŭ iuj vendotabloj kaj giĉetoj Makdonaldze.

"Du Bigmakojn, unu Fiŝmakon kaj tri grandaj porciojn da ĉipsoj kun majonezo mi petas"! Jen la destino de la lokaj kaj regionaj ĵurnalistoj tie ĉi en Germanujo.

Ho, mi fogesis mendi ankaŭ tri kolaojn! :)

[redakti] Sansistemo

Sinmortigo cetere estas pli agrabla ol morti en teruraj korpaj kodiĉoj en germanaj malsanuluejoj. Oni ĉi tie ne rajtas morti. :-(

[redakti] Telefono

En Germanio oni pagas multe pli por informo pri telefonnumero en eksterlando ol kostas la telefonado al Japanio aŭ Usono.

[redakti] Kulturo

Germanujo estas tro burokrata, tre fremda al la usona vivostilo, sed ilia kulturo estas similaj. Germanujo estas la lando de poetoj kaj filozofoj kaj ĝia kulturo estas plejparte konata por ataki la reston de la mondo kaj por murdi milojn da homoj.
Frauleinpre

Plejbona afero en Germanio

[redakti] Pacismo

Kiam komence de la 80aj jaroj en Germanujo estis moderne montri sin kontraŭ atomarmiloj, estis amasaj manifestacioj "por la paco" k. s. Kiam tio fariĝis malmoderna, tiuj la partoprenantaro de tiaj manifestacioj ŝrumpis al kelkaj dekoj.

[redakti] Eksteraj influoj

Germanujo nuntempe estas lando ankaŭ de enmigrintoj, sed naziistoj provas solvi tiun problemon.

[redakti] Eduksistemo

Anglo estas devfako en Germanujo. Ĉiu devas lerni anglon :), krom tio, la kulturo estas por la elituloj.

[redakti] Muziko

La operoj de Wagner ofte temas pri "antaŭ-kristanaj" germanaj mitoj. Ĉi tiu mitologio estis favorata de la Nazia Partio, ĉar ili volis anstataŭigi la "malfortajn" kristanajn morojn per morojn pli kruelajn kaj militemajn.

[redakti] Nacia himno

La nacia himno de Germanujo baziĝas sur Kroata fiŝkaptista kanto, kiun oni reverkis al himno por la Aŭstraj imperiestroj.

[redakti] Priturismaj kanzonoj

Multaj germanoj volas pasigi ilian someran libertempon en lando kun tre granda ŝanco por suna kaj varma vetero, do en la sudo. Por tio ili eĉ tolere akceptas ondon da varmego. Tiukaze oni hejme ja povas fanfaroni esti elteninta ĝin. Tio estas ankoraŭ pli bona ol esti travivinta pluveman libertempon. Krome la sudlanda medio (homoj, manĝaĵoj, vivmaniero, kulturo, flauro, muziko, vino, la sonkoloro de sudaj loknomoj kaj lingvoj ĝenerale ktp.) allogas. Oni nur konsideru, kiom da germanaj (kaj germanigitaj) modkantoj rilatas al tio:

"Eviva Espana", "Griechischer Wein", "Wenn bei Capri die rote Sonne im Meer versinkt", "Spaniens Gitarren", "Fiesta Mexicana", "Der Stern von Mykonos", "Die Fischer von San Juan", "Mendocino", "Sommernacht in Rom", "Der letzte Sirtaki", "Wenn die Rosen erbluehen in Malaga", "Rote Rosen, rote Lippen, roter Wein", "Mexico", "Die rote Sonne von Barbados", "Schoenes Maedchen aus Arkadia" ktp.

[redakti] Literaturo

Ĉiuj konas la malhelegan poemon de Enzensberger "La morto estas majstro el Germanio" "Der Tod ist ein Meister aus Deutschland". Terura bela poemo, griza, nigra, kortuŝa kaj trafe vera pri la okazaĵoj dum mortigado de homoj en Germanio antaŭ kvindek jaroj.

[redakti] Literatura kritiko

En la nordsoraba semajna gazeto Nowy Casnik recenzoj k kritikoj de teatraĵoj, libroverkoj, koncertoj, ekskursoj ktp. _neniam_ estas negativaj, sed ĉiam laŭdegas. Malbona libro aŭ malsukcesa koncerto simple ne ekzistas. Ĉiuj estas bonegaj k sukcesegaj.

[redakti] Seksuma vivo

Frankfurt

Infanpornografio en germana placo

Germana Pedofilia Asocio estis fondita en 1993 en Duseldorfo (Germanio) kiel grupo de subteno kaj monhelpo por pedofiloj. Ĝi havigis juran opinion kaj moralan subtenon, kuraĝigis pedofilojn "elŝrankiĝi" kaj defendis socian akcepton de pedofilio kaj legalizon de seksrilatoj inter plenkreskuloj kaj infanoj kaj de infana pornografio. Konkrete ĝi petis abolon de la artikoloj 176, 182 kaj 184 de la germana kriminala kodo. Ĝi ankaŭ administris bibliotekon kaj koordinis specialan programon de apogo al enprizonigitaj pedofiloj. Inter 1993 kaj 1996 ĝi eldonis la bultenon Zeitschrift für die Emanzipation der Pädophilie [Revuo por la emancipado de pedofiloj] (5 numeroj).

La grupo altiris al si grandan amaskomunikilan atenton inter 2001 kaj 2005, post du el ĝiaj membroj estis arestitaj kaj enprizonigitaj pro esti publikigintaj en la retloko de la asocio erotikan rakonton kie ili priskribis seksrilaton inter infano 11-jara kaj plenkreskulo 30-jara. En septembro 2005 la germanaj tribunaloj konsideris, ke ĉi tiu rakonto ne estis infana pornografio, sed nura fikcio.

[redakti] Infanpornografiaj publikaĵoj

  • Befreite Beziehung(poste Die Zeitung) (Deutsche Studien und Arbeitsgemeinschaft Pädophilie), 12 numeroj.
  • Zeitschrift für die Emanzipation der Pädophilie (Krumme 13), 1993-1996; 5 numeroj.

[redakti] Vidu ankaŭ