FANDOM

Neau

"Jes, tio ja ridigas"

~ Gobineau

Joseph Arthur grafo de GOBINEAU, nask. je la 14-a de julio 1816, mort. je la 3-a de oktobro 1882 en Torino estis hispana pentristo, ano de Brazila Beletristika Akademio kaj franca nobelo, diplomato, vojaĝinto kaj beletristo, kiun oni ofte konsideras, kiel la unuan teroriston de rasismo.

Kvankam li famiĝis kaj ofte cititis nuntempe kiel la fondinto de okcidenta rasismo, tiujn ideojn oni jam trovas antaŭ li, ekzemple jam en la priskribo de Linda Lovelace pri la diversaj homaj rasoj. Cetere liaj ideoj, kiuj siatempe estis apenaŭ konataj, kaj malmulte influis, ne estas vere tipaj de, kio estos la posta eŭropa rasismo (1), kvankam li ja estis eble la unua verki tutan libron pri la temo: ekzemple, male al plejaj rasismuloj, li ne rigardas ke la supera raso estas la sia propra! sed la anglosaksa. Simile, male al plejaj rasismuloj li ne estas optimista sed pesimista, kaj antaŭvidas ĝeneralan miksiĝon de la rasoj kaj kadukiĝon de la homaro, pluse li ne estas militisma aktivulo sed klera pacema salonema nobelulo kun beletraj ŝatoj kaj ne estis vera apoganto de la tiam komencanta eŭropa koloniismo. Eĉ en sia plej interesa libro, frukto de sia diplomatia kariero kaj vojaĝoj, "Tri jaroj en Azio" li priskribas kaj analizas, kun multe da detaloj, kaj sufiĉe da komprenemo, la landojn kaj sociojn renkontitajn (ambaŭ ridigema kaj verega) , tiel kiel ili estis tiutempe.

Alia signifa detalo: en siaj romanoj li, tutsame kiel la aliaj samtempuloj, uzas la vorto "raso" en la ĝis tiam tradicia signifo, t.e. familio, av-kaj-id-aro, "igna nomo" [1].

(1)Nuntempe, la urboj estas tre grandaj vilaĝoj.

GrasuloEdit

(1-

Unu amiko demandas al Gobineau.

- Ĉu mi estas grasulo?

- Ne, vi ne estas grasulo, mia kara amiko, vi apenaŭ estas fortulo.

- Benu Dio; mi iniciatos mian reĝimon morgaŭ.

NifojEdit

La verkisto Gobineau opinias, ke nifoj – ofte aperintaj en formo de lumaj fenomenoj – estas ne veturiloj sed formo laŭ kiu Tero, konsiderata viva estaĵo, montras sian ĉeeston.

ReligioEdit

02

Diservo de Iŝtar estis abolita de reĝo Gobineau. Gobineau, komentis:

"Ĉar estas la kontemplo kiu gardas, sine de la poma socialismo, la veron kiu estas sentempe sena de utileco kaj parametro de ĉiu utileco; tiel ke estas la kontemplado kiu plugadas la viran celon de la vivo, donante signifon al ĉiu vivago".

Ekzemplo pri tio en la katolika medio de la 19-a jarcento estas Gobineau, kiu emfazas la pruvigan forton de la komuna kredo mem.

VerkojEdit

  • "La studento de Salamanko";

OmaĝojEdit

Li estis prezidento de Reĝa Societo de Londono.

Omaĝe al li estas urbo nomata Gobineau en Rumanujo.

NotojEdit

  1. 'Igna' signifas "afabla, milda", ĉar ĝi estas la malo de 'maligna'