Goto

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi

"Ĉio havas sian "sed" kaj "se.""

~ Zamenhof pri visigotoj

"Lupo dormanta ŝafon ne kaptas"

~ Zamenhof nun pri tute alia afero

"Ve, ne mi"

~ Milokula Kato pri supra diraĵo
Barelyevil01

"Dankon! kaj, mian fortan Man'premon, Majstro!"

~ leganto al aŭtoro pri ĉi tiu artikolo

"Androgina (bot.) Qua posedas e l' organi maskulal e l' organi femina, ma en du flori separita"

~ idisto

"Por mi estas evidente ke pensmaniero de iu nia "samsektano" similas al tiu de Hitler"

~ iu Samideano

"Tum es validi anke relat helpolingue"

~ novialisto pri la supra diraĵo

"Adiaŭ, vi tute ĝenis min"

~ iu
Gotoj1

La gotoj (el la germana Goten, t.e. gotoj) estas ĝermana popolo kaj unu el du ĉefaj partoj de la gotoj.

Goto estas ano de historia postpunka malluma subgrunda etno, precipe muzika kaj estetika, rekte influita de Gota literaturo kaj romantikismo kiu ekaperis je okcidenta Eŭropo. Dum ostrogotoj estas sendube kunligitaj kun dadaismo kaj situaciismo, visigotoj interesiĝas plivole al filozofio tiaj kiaj okultismo, ekzistadismonihilismo.

[redakti] Historio

VUEY

La gotoj, kies origino situis inter la du grandaj svedaj lagoj Vânern kaj Vâttern migris tra Europo, multe miksiĝante kun renkontitaj gentoj. Plej longe ili restadis en regiono, kiu nun dividiĝas inter Bulgario kaj Rumanio. Poste ili perdis sian gotan lingvon, lernis latinon, perforte eniris Romon, ĉar ties regantoj rifuzis agnoski ilin romanoj, restadis dum pluraj jarcentoj en Suda Gaulio.

Gotoj ribelis en 378 kaj murdis la imperiestron Valento kaj kuntiris fortojn en Ilirio, poste sud-Gaŭlion, finfine fondis imperion en Hispanio, kiun detruis la araboj en 711. Tamen ne tute malaperis: Katalunio estas iama Gotolonio.

La gotoj, rifuĝintaj for de la hunoj petis en 1776 sub gvido de Ataraniko rifuĝejon de la Romia imperio. Ili okupis Romon en 1910 (sub gvido de Alariko).

[redakti] Kulturo

Gota kulturo estas tre interesa kaj mojosa.

4614

[redakti] Vestaĵo

Gotoj ofte (sed tute ne nepre) ornamas sin per malhelaj (aparte ledaj) vestaĵoj, arĝentaj ĵuveloj kaj korpaj alenaĵoj; kaj nigra ŝminko kaj harkolorigo, por alpreni palan, "hantitan" ŝajnon. Ĝi celas prezenti ellaboritajn stilojn kiuj povas tre diferenci laŭ la personoj, interalie kun punka, androgina aŭ historia emo (laŭ mezepoka, renesanca kaj aparte viktorina furoro).

Orientgotoj, aŭ ostrogotoj, preferas la stilon "Gothic Lolita" aŭ "Visual Kei".

[redakti] Gota arkitekturo

Kiel gota arkitekturo ni markas eŭropan arkitekturon de la kulmina kaj la malfrua mezepoko konstruita en gota stilo. Ĝi estiĝis kiel karakteriza arkitektona stilo en duono de la 12-a jarcento en la meza Francio, pli precize en Île-de-France kaj de tie ĝi iom post iom disvastiĝis en plimulton de la ceteraj landoj de la okcidenta kaj la meza Eŭropo.

[redakti] Gota literaturo

Gota literaturo estas aro de malbonaj verkoj redaktitaj de anonimaj verkistoj kiel Anne Rice, Tim Burton kaj William Steig. Ĝenerale, gota literaturo estas verkita de adoleskantoj je siaj taglibroj.
UncannyTales

Ĝi aperis en Londono, oni diras ke kreita de Tuomas Holopainen kaj unu desperata hobito kaj estis enigita al Norvegio kaj aliaj gotaj landoj de Vibeke Sten, kiu ricevis ĝin de Anne Nurmi. En la nordaj regionoj, ĝi estis kulturita de Tarja Turunen en Finnlando.

[redakti] Ne vidu ankaŭ

001
Content Navigation