Gronlando

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi

Grolando
verda lando
Esperanta lando
godolando

Gl

Nacia Flago: Paco kaj Esperanto

Flato Flago
Devizo: venu al plej verda lando de mondo
Himno: "Yes, ni havas glaciieegojn kaj Mazi"
Plejgrada urbo ĉu estas urbo en Gronlando?
Lingvo(j) (krom Esperanto, kompreneble) kalallut (la lingvo de eskimoj)
Naciaj Herooj la glacimonto de Titanic; Kristanaska Viro Mazi
Krima kvociento 100 %
Monunuo polaj ursoj
Klimato Tre malvarma
Loĝantoj kelkaj polaj ursoj, pli malpli 6000 boacoj, kaj 500 homoj.

"Prave punite laŭmerite"

~ Zamenhof pri Eriko la Ruĝharulo

"Grolando ne estas tuta verda lando"

~ evidenta kapitano pri grolando

"Verdire oni nur havas grandan glaciegon tie! "

~ Grolandano pri grolando

"Venecio estas la urbo por ni, por ni, por niiiiiiiiiii"

~ Usonano pri Gondolando

"Mi aldonis du torentojn al Ipernity, ambaŭ de Mazi, filmoj por lerni Esperanton"

~ Pingveno pri Gondolando

"Koregan dankon"

~ iu pri la supra diraĵo

"E io es felice que tu non es le individuo culpabile"

~ Interlingvaisto

"Vere ne havas sencon labori ĉi-kadre"

~ Judo

"Dio malbenu la tutan someron!"

~ Gronlandano pri monda varmigo

Gondolando, GronlandoGrenlando (Teksaso), en arkaika esperanto, ankaŭ Groenlando (gronlandlingve Kalaallit Nunaat, "lando de gondolandanoj) ; estas teritorio de Damnio kun besta reĝo por komencantaj infanoj, junuloj kaj plenaĝuloj. Ĝia ĉefurbo estas Venecio, konata kiel "Urbo de la Gondoloj".

[redakti] Historio

26 n

Oni ne scias, eĉ ne volas scii, kiam la gronlandaj indiĝenoj atingis ĝin.

Groenlando estis trovita ĉirkaŭ la 875a jaro de eŭropanoj. Ekde ĉirkaŭ 985-a jaro ĝi estis eksetlata de eŭropanoj. Ekde la 1125-a jaro Groenlando fariĝis propra episkopejo. Ĝia ĝistiama historio do tre similas al tiu de Islando. Kaj same kiel Islando ĝi fariĝis norvega kaj poste dana. Tiu profunda kaj longedaŭra rolo en la eŭropa historio diferencigas ĝin funde de la pli novaj transmaraj konkeroj de eŭropanoj.

[redakti] Anna Lowenstein kaj Gronlando

Anna Lowenstein ĉiam nomas la landon Groelando, ĉar tiun nomon ŝi lernis, kiam ŝi lernis la lingvon; ŝi trovis la vorton en PIV kaj ankaŭ en la nacilingvaj vortaroj, kiujn mi tiutempe konsultis. En la nova PIV, same kiel ĉe cipreso, aperas transsendo al la nove enkondukita kapvorto Gronlando. Ĉu ŝi devos ŝanĝi nian lingvouzon, ĉiufoje kiam aperos nova eldono de la vortaro?

[redakti] Demando

Tych

Gronlanda mara besto

Tribunala proceso en Gronlando. Juĝisto demandas akuziton: „Diru al ni, kion vi faris nokte de la 14-a de novembro ĝis la 12-a de februaro?“

[redakti] Eskimoj

Nu, tuj menciindas, ke pri la Eskimoj statas tute same kiel evidente statas pri la Ciganoj: Ekzistas diversaj specoj, kaj ĉiu el ili kompreneble havas sian nomon, dum "Ciganoj"/"Eskimoj" estas tegmenta vorto.

Same kiel "Romaoj" ne taŭgas kiel ĝenerala vorto por ĉiuj Ciganoj, ĉar ne ĉiuj Ciganoj estas "Roma", ankaŭ "Inuitoj" ne taŭgas kiel ĝenerala vorto por ĉiuj Eskimoj, ĉar ne ĉiuj Eskimoj estas "Inuit". Iuj Eskimoj estas ekzemple Jupikoj.

[redakti] Grolando kaj intereto

La grolandananoj havas intereton, tio estas vero XD. Sed ili nur povas uzi la intereton nur tri monatoj jare, somere kompreneble, ĉar dum la vintro estas tiel malvarma ke la komputiloj ne povas funkcii bone, do dum la vintro kaj aliaj sezonoj ili uzas la frostigitaj komputiloj por farigi la igluoj pli varma.

En vintro ili ricevas denove komputiloj el Danio, sed la tempo ke la komputiloj vivas ne estas sufiĉe por ili fari nenion gravan. Do la grolandanoj ne havas retejon, nek la grolandana registaro, sed oni pensas ke ili uzas la oficialan reteojn de Happy Feet.

[redakti] Lingvoj

En la Gronlanda la objekto estas tre klare aŭ difinita aŭ nedifinita (laŭ tio ĉu oni uzas transitivan aŭ netransitivan verbon), sed malpli klare estas pri la subjekto.

[redakti] Grolando kaj Esperanto

Ac a

Dum lastaj tempoj oni ne konas Esperantistoj el Gronlando (oni vere ne scias se tie ekzistas homoj), la unua granda Esperantisto kiu loĝis tie estis Erick-La Verda, li donis al Gronlandio la nomo de verda lando omage al la lingvo de Zamenhof.

La lasta Esperantisto kiu oni scias ke loĝis tie estis Mazi, de Mazi kurso, sed poste li venis al nia mondo.

Oni pensas ke en 1900, ankaŭ aperis alia Esperantisto, nomata Qaafreq - La eskimo. Laŭ lia legendo, li estas granda movadano, kaj faris ĉiu pri la verda kaŭzo. Sed poste kelkaj jaroj, li rimarkis ke la Grolando neniam estos verda! Do li iris al Francio, ŝaĝis lian nomon al Louis COUTURAT kaj fari novan movadon: LA IDO!

Lasttempe, nia amikino Renata Ventura kreis projekton al Rio+20 dirante ke oni devas instrui esperanton al infanetoj de Gronlando por malpermesi la Tutmondan Varmiĝon. Ŝi montris la proponon per tvitero kaj per Facebook, kompreneble, la infanetoj de Grolando vidis nenion, ĉar kiam ŝi faris tion, estis printempo tie. Por tio, Rio + 20 ne apogis ŝian projekton kaj ŝi provis instrui Gronlandanaj infanoj rete, sed denove la projekto de Renata fuŝis ĉar la infanetoj ne povis legi ŝiajn 521865893 milionojn retmensaĝojn ĉar ankoraŭ ne estis somero.

[redakti] Feriaj tagoj

La supreniro de Kristo estas feria tago en Gronlando.

[redakti] Kulturo

- Kion la plej unue lernas eta eskimo?

- Ne manĝi flavan neĝon.

[redakti] Seksuma vivo

La leĝoj de Danio, kie uzeble, validas.

Content Navigation