Gvaratingvetao

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi
1387
Lula 7 maior
Olha a desciclopédia do Esperanto aí gente!!!

Tiu ĉi aĥtikôlu éstas tipíki brazila!!!
Antaŭ legi ĝin, memôru: ĝi NE parôlaz la hispanan, ĝia ĉefúrbu NE éstas Rio de Janeiro, ĝi ŝátaz plaĝon, futbalon kaj karnavalon, sédj malámaz Maradonon!

" Longe ŝtelas ŝtelisto, tamen fine li pendos"

~ Zamenhof pri tuta alia afero

"Lu minu noi ama un fémina, lu plu facilmen noi place a ella"

~ Okcidentalisto
Gvarantigvetao, Teksaso, ankaŭ nomata portugallingve Guaratinguetá (prononcu gŭaratingeta, se vi povas, ve!), estas kvinsilaba vorto. Ĝi esta nomo de urbo proksima al Caraguatatuba, laŭ konspira teorio, estas alia urbo kun facila nomo em Brazilo. Laŭ sciencaj teorioj oni ofte pretendas, ke ĝi estu la ĉefurbo de la lando por faciligi la prononcadon de fremdlingvanoj, sed oni daŭre preferas PingamonhangabaPindamonhangabaon kaj tiel plu.
Esperanto-shildoj-013-eta

[redakti] Historio

La imperiestro Konstantino konstruis tie palacon kaj en 1908 Richard Strauss ekloĝis en sia bovkonstruita domo en Gvaratingvetao.

En 1998 Emma Bonino estis aktiva precipe en la mediacio de la krizo de Gvaratingvetao kaj en la observado de la humanecaj intervenoj en Svisa instituto de eksterlanda esplorado kaj Kosmoŝipo, antaŭ kaj post la intervino de NATO en 1999.

Tie ne naskiĝis Boirac

[redakti] Severeco

Turisto en Guaratinguetá demandas lokan loĝanton, kiom li aĝas.

Respondo: „120 jarojn.“

„Ĉu 120 jarojn? Certe dum tiu tempo vi vidis grandan parton de la mondo.“

„Ne. Mi havas tre severan patron kaj tiu forlasas min nenien.“

[redakti] Matematiko

La aktuala rekordo por laŭlego de la nombro pi estas 108.000 onaj ciferoj dum 30 horoj. Oni komecis legi la 3-an de judio 2005 je la 18:00 kaj finis la 5-an de judi 2005 ekzakte je 0:00. Pli ol 360 volontuloj legis ĉiu po 300 ciferojn. Tiu legado estis organizita pere de matematikistoj el Gvaratingvetao.

[redakti] Lingvaj aspektoj

Jen estas idisto kiu butikumas en granda magazeno de Gvaratingvetao.

Li ektrovas okulvitrojn kiuj senvestigas!

Senhezite li aĉetas. Li surmetas la okulvitrojn, kaj konstatas ke efektive la homoj estas nudaj; kaj kiam li formetas ilin, la homoj estas denove vestitaj. Bonege! Kaj piedirante hejmen, li ludas tiel, metante kaj formetante la magiajn okulvitrojn.

Alveninte hejme, li malfermas la pordon de la dormoĉambro, kaj li vidas sian edzinon kun la leterportisto sur la lito, tute nudaj. Li formetas la okulvitrojn kaj vidas ilin ankoraŭ nudaj. Li remetas ilin, kaj ili estas ankorau nudaj.

Li ekkoleras: "Imagu, mi pagis 100 realojn por tiuj ĉi okulvitroj, kaj ili jam ne plu funkcias!"

[redakti] Volapukaĵo

Guaratinguetá binon zif in tat: São Paulo, in Brasilän. Guaratinguetá topon videtü 22°48’ 57’’ S e lunetü 45°11’ 34’’ V.

Sürfat ela Guaratinguetá binon mö 751,44 km².

Guaratinguetá labon belödanis 113 012 (2005).

Vidoj
Personaj iloj
Content Navigation
Community
Iloj
Aliaj lingvoj
FANDOM