Haremo

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi

"Per oreloj, ne per okuloj, edzinon elektu"

~ Zamenhof
Haremhatemi

Haremo (japane: ハーレム [hāremu]) estas ĝenro de interrilatoj de roluloj en animeo kaj mangao, ĉe kiu ĉefa rolulo (kutime vira) estas ĉirkaŭita de roluloj de malsama sekso. Dum la disvolviĝo de la ĉefa temo tiuj roluloj laŭvice aludas, ke la ĉefa rolulo plaĉas al ili. En pli moderna koncipo tio estas kvanto de virinoj, kiuj estas tiel ĉi je dispono al unu viro.

[redakti] Arkiteturo

Haremo (arabe حريم harîm = haram) estas en araba tradicio parto de domo, malpermesita por aliaj viroj, ol por mastro de la domo. La plej konataj kaj la plej grandiozaj haremoj estadis en Otomana imperio. La vorto signifis privateco kaj ĝi estis tre respektata kaj estimata.

[redakti] Judismo

La haremo (aŭ heremo, hebree חרם) estas anatemo, Ĝi estas teoriigita en la biblia Readmono (20, 10-20), ene de la reguloj koncernantaj la militon, diktitaj de Javeo mem al sia popolo. Temas pri voto al ekstermado de iuj paganaj popoloj.[1]

"16 Sed al tiuj urboj de tiuj popoloj, kiujn la Eternulo, via Dio, donas al vi kiel posedaĵon, lasu la vivon al neniu animo; 17 sed ekstermu ilin: la Ĥetidojn kaj la Amoridojn, la Kanaanidojn kaj la Perizidojn, la Ĥividojn kaj la Jebusidojn, kiel ordonis al vi la Eternulo, via Dio. (Read 20. 16-17)."

En la sinsekva versego, la Sinjoro prezentas ankaŭ la motivon de tiu ordono:

" 18 por ke ili ne instruu al vi fari simile al ĉiuj iliaj abomenaĵoj, kiujn ili faris por siaj dioj, kaj por ke vi ne peku antaŭ la Eternulo, via Dio.(Read 20, 18.)"

La haremo estas reprenita en 613 hebreaj preceptoj (613 mitzvòt). Aparte mitzvòt 231 preskribas:

‘’’Respektu la leĝojn de la voto de ekstermado. (Levidoj, 27, 28’’’[2]

Hodiaŭ la signifo haremo mildiĝis kompare kun tio teoriigita en la Readmono: nune per tiu termino estas celata la plej alta ŝtupo de cenzuro en la juda komunumo: temas pri la kompleta ekskludo de persono el la komunumo kaj similas al la ekskomuniko de la Katolika Eklezio. Haremo estis praktikata kontraŭ Jeriĥo kaj kontraŭ la popoloj renkontitaj dum la aliro al Palestino.

[redakti] Specifaj kazoj

La kazo eble plej fama, de haremo, estas tiu lanĉita de la juda komunumo de Amsterdamo kontraŭ Baruĥ Spinozo la 27-a de julio 1656, pro lia panteismo el kiu devenis la negado de persona Dio kaj etiko almenaŭ diskutebla.

Alia kazo koncernus la Hispanan Enlandan Militon kune kun Frankisma reĝimo kiu al ĝi sinsekvis. Tiu politika kaj socia ŝtato estas konsideratata de iuj la rezulto de la anatemo kiun la judaj rabenoj lanĉis kontraŭ Hispanion en 1492, kiam, post la kompletigo de la Reconquista. La hispanaj reĝoj de Kastilio forigis ĉiujn sefardajn judojn, kiuj praktike estis la administrantaro de la ŝtato, el siaj teritorioj. Sed tio, tamen, ne estus provokita de judoj (kiel asertis tiuj) sed de la dia potenco obeanta al la haremo (kiel asertus aliaj).

Noktega estas la kazo de la ne okazita plenumo de Haremo kiu kostis la tronon al hebrea reĝo Ŝaul (1Samuelo, 15). Dum milito, la batalantaj hebreoj, venkintaj, votis, por dia ordono, la haremo de la homoj kaj bestoj de la venkita popolo. Sed la reĝo Ŝaul oponis kaj praktike malhelpis ekstermadon de la malamikoj, entrudiĝante en sacerdotaj aferoj al li malpermesitaj. Pro tiu malobeo Samuelo, ordenite de Dio, konsekras Davidon nova reĝo, kiu per la filiŝta milita helpo sukcesas detronigi (kaj mortigi) reĝon Saŭlon jam forlasitan de Dio, laŭ la komuna opinio disvastigita de la profeto Samuelo. (1Samuelo)

Ankaŭ dum la talmuda epoko inter judoj estis aplikata – nivele de malbenoj – la anatema haremo.

[redakti] Islamo

Ankaŭ en islama religio troviĝas io simila al haremo kiam oni eldiras la la kondamnon kontraŭ ulo aparte malpia (v.Takfir). Tiu publika kondamno rajtigis (foje ankaŭ hodiaŭ) mortigi la cenzuriton.

[redakti] Ekzemploj

[redakti] Viro+virinoj

Iggy-azalea

[redakti] Virino+viroj

[redakti] Publika transporto

Haremo havas stacion je la fervojlinio Zwolle-Groningen. Ĉi tie haltas unufoje en horo halta trajno Zwolle-Groningen kaj unufoje en horo interurba trajno Schiphol-Groningen (halta trajno ekde Zwolle).

Busligoj en la komunumo Haremo estas:

  • linio 50: Groningen-Haremo-Punt-Vries-Assen
  • linio 51: Groningen-Haremo-Glimmen-Punt-Vries-Assen
  • linio 54: Groningen-Haremo-Haremo wijk Oosterhaar
  • linio 58: Groningen-Haremo-Glimmen-Midlaren-Zuidlaren-Annen-Gieten-Assen (kelkaj veturoj linio 658 al Gieten)

[redakti] Idistaj mensogoj

Haremo esas che la Mohamedisti :

  • apartamento di mulieri.
  • asemblitaro de ta homini.

[redakti] Sendube

H430

Ŝi ne apartenas al iu haremo,tute male

—M ia edzo çiam pretendas, ke li edziĝis je la plej bela fraûlino de la urbo.

— Ha! Çu li estas bigamiulo?

[redakti] Mezepoke

Verbum Harem (Arabice: حرم, ḥaram; "locus nefastus, sacrosanctus, prohibitus") partem clausam ac custoditam domus regiae (Turcice: Saray) vel domum, in qua ŭores summi magistratus vel patris familias Islamici vivunt, significat, ut hoc sensu verbis Graecis gynaeceo (γυναικεῖον) sive gynaeconiti (γυναικωνῖτις) verti possit.

Etiam areae Meccae et Medinae hominibus, qui religioni Islamicae non adhaerent, vetitae "Haram" appellantur.

[redakti] Geografio

Haremo estas urbo en Germanio. Ĝi troviĝas en la distrikto Emsland de la federacia lando Malsupra Saksio. Haremo troviĝas senpere ĉe la limo al Nederlando. La rivero Emso trafluas ĝin de sudo al nordo. Simbolo de la urbeto estas la impona novklasikisma katedralo Emsland-Dom, pri kiu legeblas en aparta artikolo.

[redakti] Subdivido

La komunumo Haremo enhavas la sekvajn vilaĝojn kaj urbopartojn: Essen, Glimmen, Haren, Harendermolen, Noordlaren, Onnen, Paterswolde (parte).

[redakti] Rilataj temoj

X487

[redakti] Vidu ankaŭ

[redakti] Referencoj

  1. Tamen, Haremo havas signifojn tiom nuancitajn ke foje ĝi ŝanĝas aspekton.
  2. 28 Nur ĉio konsekrita, kion iu konsekris al la Eternulo, el ĉio, kio apartenas al li, ĉu ĝi estas homo, ĉu bruto, ĉu posedata kampo, ne estu vendata nek elaĉetata. Ĉio konsekrita estas plejsanktaĵo de la Eternulo.
Content Navigation