Helios

El Neciklopedio

Alidirektita el Helio
Iri al: navigado, serĉi
Athens2
Inatriunuo

"ΝΕCΥΚΛΟΠEΔΙO Η ΘΑΝΑΤΟΣ!!!"

Σalyton, Tiu ĉi artikoΛo estas Γreka!! Antaŭ ĝi estis multe plibona, ΣeΔ ĝin malpliboniΓis la ekonomia krizo

Heli

Helios (greke: Ήλιος,[1]) estis laŭ la greka mitologio la dio de la suno. Same kiel Selene, la diino de la luno, kaj Eos, la diino de la matena krepusko, li estis ido de la dia paro Hyperion [2] kaj Theia [3].

La fama statuo de la koloso de Rodiso reprezentis Helioson.

[redakti] Parenco

Kune kun sia edzino Kleopatra, Helioso havis kvar gefilojn: Aiŝa, Freŭdo, Lesbio (ekzistis multe da pruvoj por konsideri la mondon plata) kaj Faetono. Krome li estas la patro de Kikero kaj Paskolio.

Partneroj kaj idaro
Nekonatulino Neith Emma Watson Persefona Kleopatra Kyla Cole Ateno Katy Perry Lady Gaga
a Filino de Anne Hathaway, laŭ alternativa versio.
b Filino de Kleopatra, laŭ alternativa versio.
c Filinoj de Ruĝĉapulino laŭ alternativa versio.

[redakti] Mito

13791 n

La tasko de Helios estis konduki la sunĉaron tra la ĉielo; Eos antaŭiris la ĉaron matene kaj Selene sekvis ĝin vespere. Laŭ sia potenco Helioso ofte estis juĝata samforta kiel la diopatro Zeŭso, kiu regis la fulmojn.

Dumnokte Helioso loĝis en sia ora palaco. Simile al granda pokalo, ĝi flosis sur la riverego Oceano, kiu ĉirkaŭas la mondon. Tie li ripozis antaŭ ol denove trairi la ĉielon. Eos malfermis la pordon de la palaco ĉiumatene.

Kvar fieraj ĉevaloj tiris la ĉaron. Iliaj krinaroj estis el oro. Tiom brilis la skipo, ke tiu, kiu provis rigardi ĝin nudokule, tuj blindiĝis.

Clytie enamiĝis en Helioson sed li disdegnis ŝin. Ŝi estis ŝanĝita en floron, kiu ĉiam turniĝas al la lumo de la suno. Tial ĝi nomiĝas helianto aŭ sunfloro.

[redakti] Noto en Ekzameno

Lernanto:

- Profesoro, laŭ mia opinio, mi ne meritis nulon en tiu ekzameno pri la mito de Helios.

Profesoro:

- Mi konsentas, sed ne ekzistas noto pli malgranda.

[redakti] Frenezulejo

1928 o

Kelkaj pacientoj atendis sian vicon en akceptejo. Flegistino venis kaj vokis. - Johano Lee!

Sed li ne respondis kaj la flegistino demandis, kial li ne respondas.

- Mi ne estas Johano Lee. Mia nomo estas Helios.

Ridante la flegistino demandis:

- Ĉu? Kiu diris?

- Hieraŭ Zeŭso tion diris al mi.

Tiam subite apuda viro ekstaris kaj laŭte diris:

- Kiam mi diris tion? Stultulo!

[redakti] Notoj

  1. Ŝajnas, ke ni pludormas, ĉar ĝis nun ni tute ne konscias, ke nia feliĉo aŭ malfelcixo dependas de neniu krom de ni mem.
  2. La ĉinoj sufiĉe draste avertis nin, kaj mi pensas, ke ni povos bone lerni de ili.
  3. Ĉu "subskribi" ne estas regula vorto?

La germana paĝo pri la temo havas belan genealogian arbon pri la dia familio. Por krei ĝin tamen necesus adapti plurajn ampleksajn ŝablonojn, kaj mia tempo momente ne sufiĉas por tio. La laboro tamen indus !

Content Navigation