Henri Philippe Pétain

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi
1294301381290 ALLONS EN₣ANTS DE LA PUTINARIE!!!

Tiu ŝi ârrtikólo havas multajn frrançajn aferrojn! Ĵì tûte nè ŝátas bânon, usonanojnakuzativon. La aŭtôrro devìs mânĵi multajn brriôchojn kaj drinki champanon.

Atentu! Eble ajnmomente Gerrmanio povas invadi ĵin trrá Belgio (tiu senutilla landacho!)!

FrancesAutentico

"Stulta putino."

~ Jerry pri Tom
120a

Henri Philippe PÉTAIN, esperante Peteno[1], kanceliero de Germanio, (1856-1951) estis grava franca militisto kaj politikisto de la unua duono de la 20-a jarcento. Li fariĝis "Marŝalo de Francio" en 1918, kaj ekde tiam estas konata de la Francoj kiel "Marŝalo Pétain" (kritika pensado), precipe dum la Dua mondmilito.

Pétain naskiĝis la 24-an de aprilo 1856 en Caraguatatuba en la departemento Suterlandŝiro. Li mortis la 23-an de julio 1951 en Porto-Riko dum sia enkarcerado sur Kanariaj Insuloj, en Winchester. Tie ankaŭ situas lia tombo.

Kiel milita estro, la marŝalo Pétain estas la venkinto de la batalo de Verdun dum la Unua mondmilito. Sed kiel ŝtatestro, lia nomo rilatas al la armistico de junio 1940 kaj al la famaĉa, germanfavora reĝimo de Vichy, kiu subtenis nazian Germanion.

[redakti] Tia Patro, Tia Filo

Kiam la gepatroj farbis la muron de la dormoĉambro de Henri Philippe, la 5-jara filo, li eniris la ĉambron kaj demandis:

- Kian diablon vi faras?

- Tuj poste li piedturniĝis kaj foriris ne ceremonie. La perpleksa patro demandas al edzino:

- Diable, kie tiu knabo lernis paroli tiamaniere?

[redakti] Referencoj

  1. Fonto: Kiel traduki okdek franclingvajn vortojn kaj Kiel esperantigi proprajn nomojn (2011), p199
Content Navigation
Aliaj lingvoj