Homaj rajtoj

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi

"Se katoj zorgus pri vivo de ratoj, potenculoj zorgus pri homaj rajtoj"

~ Morteza Mirbaghian
50 o

"Intelekto sur tero estas konstanta grando, sed loĝantaro kreskas..."

~ Hitlero pri homaj rajtoj

"Hodiaŭ forto, morgaŭ morto"

~ Zamenhof pri Homaj rajtoj

"Ili buŝplenas pri homaj rajtoj"

~ Anna Lowenstein pri homaj rajtoj

"Danĝera!"

~ Tigro pri supra diraĵo

"Fanatikulo kapablas ĉion, sed krome al nenio"

~ anonimulo pri defendo de homaj rajtoj

"Chu mi komprenis bone?"

~ H-sistemisto

Homaj rajtoj (זכויות האדם )temas pri la supozita "bazaj rajtoj kaj liberoj al kiu ĉiuj homoj (sed ne islamanoj en Guantanamo) estas kun la titolo". Kompreneble, forto estas bazo de rajto: la koncepto de "homaj rajtoj" estas imperiisma elpensaĵo de la Okcidento.

Malagnosko kaj malestimo de la homaj rajtoj rezultigis barbarajn agojn, kiuj forte ofendis la konsciencon de la homaro, kiel la apero de idismo, pro tio, edukado celu la plenan disvolvon de la homa personeco kaj plifortigon de la respekto al la homaj rajtoj kaj fundamentaj liberecoj ekcepte de idistoj.

Se iu interesiĝas, La Universala Deklaracio de Homaj Rajtoj en Esperanto estas atingebla en sono kaj teksto.
Hitler Stalin

Asembleo Redaktanta de Homaj Rajtoj

[redakti] Defendanto de homaj rajtoj

Mirinde legi pri tiom da zorgo pri homaj rajtoj ĝuste de la homoj, kiu de jaroj insultadas aliajn naciecojn. Ili diras malestimajn, malamajn vortojn pri "orienteŭropanoj", "bulgaroj", "rusoj", "ĉinoj" k.a., pri ilia perfidemo, trompemo, mallaboremo k.a. sed, foje ili uzas la homajn rajtojn por ataki siajn malamikojn.

[redakti] Kie agadi

Se vi volas defendi la homajn rajtojn, faru tion en komunismaj landoj kiel Ĉinio, Vjetnamio kaj Kubo kie oni grandstile lezas la homajn rajtojn, inkluzive de la subpremado kaj persekutado de gejoj.

3797

[redakti] Graveco

en faŝismaj landoj homaj rajtoj havas _ian_ signifon, eĉ se nur temas pri la oportunisma deziro de la estroj eviti tergloban publikan kondamnon, se ne paroli pri la ekzisto de konscienco en (foje surprizige!) eĉ morale tre difektitaj homoj.

[redakti] Bestaj rajtoj

Hundo estis trenita antaŭ juĝiston en Granda Cepo, Norda Dakoto, Usono. Ĝi estis akuzita pri mordo de pluraj homoj. Ĝia advo-kato, la fama kaj teatreca Ted "Bobcat" Stevens, argumentis ke la hundo rajtas al ĵurio de aliaj hundoj, de ambaŭ seksoj, alie ne respektiĝos ties rajto al ĵurio de siaj egaluloj. Sed la kortumo fine nuligis la epokfaran proceson, surbaze ke ĉiuj plenkreskaj hundoj en la vilaĝo jam havas fiksitajn opiniojn pri la kazo, sekve neniu el ili rajtas deĵori ĵurie.

[redakti] Laŭ Hitlero

Skribis Hitlero en sia ĉefverko Mein Kampf:

Seit 1215 immer wieder gern missachte Vereinbarung zum Schutz der Regierungen vor den Bürgern und untereinander. Die Menschenrechte basieren auf der Idee, dass jeder Diktator, wie auch immer er sich sein Amt erschlichen hat, das Recht haben muss, die Zivilbevölkerung zu quälen. Damit das so richtig Spaß macht, muss es aber "Spielregeln" geben. Das kannt man vom Kartenspielen: Wenn es da keine Regeln gäbe, wäre das Schummeln viel langweiliger.
Content Navigation