Homaranismo

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi
5569 n.jpg
5569 n.jpg

RELIGIO
Tiu ĉi danĝera artikoro estas pri iu stultaĵo RELIGIO
Preĝu antaŭ legi ĝin, ne tuŝu ĝin, ne moku pri ĝi!!!

7527 n.jpg

"Abelujon ne incitu, amason ne spitu"

~ Zamenhof

"Homaranismo estas komunismo, "egaleco, frateco" ktp, sed fakte nerealigebla ideo"

~ Beaufront pri Homaranismo

"La rano estas mojoso, kiam farita oni blovas en ĝian pugon por plenigi ĝin"

~ Usonano pri rano

"Ho, marano, princa rano,
vi, saltanta homa rano,
ĉu vi venis el Nirvano?
Ĉu vi estas homarano?"

~ Hans-Georg Kaiser

"Ico esas tre dezirinda alternativo a la satanismo qua dominacas le mondo niatempe"

~ idisto
Homaranismo estis progromo kreita de Zamenhof cele al ekstermado de herezuloj kaj militigi la naciojn de la mondo por akceli la monddetruon kiu revenigos Zamenhof surteren por juĝi esperantistojn kaj idistojn.
Ranoj.jpg

[redakti] Dogmoj de homaranismo

3364 n.jpg

Homa-ranismo estas la teorio ke la homaro devenis de amfibioj. Laŭ homaranismo ĉiuj homoj krom esperantistoj, kiuj estis purigitaj de Zamenhof, estas malpuraj fihomoj abomenindaj de ĉiuj.

[redakti] Ida mensogo

Zamenhof kreis filozofiala ideologio (tale nomizita homaranismo), kae multa membri di l' Esperanta movado ne amis l'ideo pro ke l'internaciona movado devas esari neutrala, senreligiala.

[redakti] Historio

Laŭ antaŭe popularaj teorioj, homoj aŭ devenis de simioj, aŭ estis rekte kreitaj de Dio sen antaŭa praspeco. Sed lastatempe, la teorio de homa-ranismo multe gajnis subtenon en la scienca komunumo.

Kun scienca apogo, aperis projekto tre ambicia dekomence: mortigi ĉiujn angloparolantojn kaj idistojn sed pro la malgranda kreskado de la Esperantismo, ili ne plu aplikas ĝin sed atendas ke La Majstro mem faros tion kiam li kondamnos ĉiujn kiuj ne estis fidelaj al li (idistoj) aŭ al tiuj kiuj preferis uzi alian lingvon (la angla) krom Esperanto.

Homaraneismo.gif

[redakti] Hilelismo

Socipolitika idearo, propagandita de Z, kiu ricevis sian nomon de la hebrea saĝulo Hillel, mortinta en Palestino komence de la unua jarcento. H. havas similajn ĉelojn kiel Homaranismo.(v.)

[redakti] Sciencaj pruvoj

Laŭ la teorio de homa-ranismo, la homa korpo evoluiĝis de la rana. Tiu teorio jam iom sukcesis klarigi kelkajn ĉefajn faktojn observatajn en la naturo. Ekzemple:

  • Ĝi bone klarigas kial niaj kruroj estas pli dikaj ol niaj brakoj.
  • La teorio klarigas ankaŭ, kial nur en tre malmultaj kulturoj oni manĝas ranaĵon. Rilatas al la forta sento kontraŭ kanibalismo, kiu ekzistas en multaj specoj por averti genetikan malavantaĝon.
  • La teorio klarigas ankaŭ, kial en multaj kulturoj, legendoj aŭ fabeloj bildigas iron/reiron al praa rana formo, pli/malpli per fiinterveno de malbonintencaj duondiaj/feaj estuloj. Tio iel bildigas la sopiron al iu praa "ora tempo", aŭ ankaŭ al bedaŭro de la en-utera vivo. Tio ankaŭ klarigas la emon de ŝafgardistinoj pri kisado al rano, kun la espero ke fakte temas pri "rana princo" kiu ŝanĝiĝu al "rava princo". (Notu, ke ofte la ranon oni anstaŭas per bufo, kies famo de malbeleco akrigas la simbolon.)

[redakti] La mankanta ligo

1331.jpg

Tamen, la plej forta malpruvo de la homa-rana teorio, kontraŭ kiu ĝiaj subtenantoj devis lukti, estis ke oni ankoraŭ ne trovis la "mankantan ligon", fosilion de iu prabesto duon-homa, duon-rana.

Tiu situacio ekzistis dum jarcentoj, sed frue dum la 20a jarcento, doktoriĝa studento Jesperseno de la universitato de Stuttgart ricevis la ideon, ke la mankanta ligo povus esti ne fosilio, sed iu ankoraŭ vivanta homo, kiu restas iom pli raneca ol aliaj homoj.

Pro la antaŭa malsukceso trovi fosilion, la teorio estis tre alloga. Sed sciencistoj estis iom malcertaj, pri la maniero en kiu homo povis esti raneca. Tamen, oni plej multi supozis, ke atletoj (kaj aparte, saltistoj) devas esti la plej verŝajnaj kandidatuloj por esti la mankanta ligo -- kaj en la jaroj sesdekaj, esploristoj en la universitato de Birmingham faris testojn kun sango ĉerpita de Dick Fosbury, serĉante evidencon de rana DNA. Tamen, iliaj testoj estis nekonkludaj.

Nur ekde la komenco de la 21a jarcento, sciencaj esploristaj komencis serioze sekvi alian eblecon: ke Blumann pravis, sed ke povus esti iu eco en la homoj kiu estas pli forte ran-rilata ol la salta povo. Oni teorumis, ke ĉar ekde la fino de nia ĝenerala raneco, la kapablo kiun la homaro plej multe antaŭenigis estas la parolado, se la mankanta ligo estas viva homo (laŭ la Blumana supozo) devas esti iu kiu faras multan bruon sed malkapablas inteligente paroli. Pro tio, esploristoj en kelkaj universitatoj lastatempe komencis ĉerpi sangon el multaj el niaj politikistoj por fari testojn.

[redakti] Internacia Homaranista kaj Etika Unio

Internacia Homaranista kaj Etika Unio (IHEU; angle International Humanist and Ethical Union) estas tutmoda ombrela organizaĵo de pli ol 100 humanistaj, naciistaj, skeptikistaj, sekularistaj, etikaj, ateistaj kaj liberpenisaj organizoj en pli ol 40 landoj. Ĝi fondiĝis en 1952 en Amsterdamo kiel demokratia unuiĝo de pli ol 100 membraj organizaĵoj. Julian Huxley (la unua direktoro de Unesko) prezidis la fondan kongreson de IHEU. Ĝia nuntempa sidejo estas en Londono.

IHEU havas specialan konsultan statuson ĉe la Ekonomia kaj Socia Konsilio (ECOSOC) de la Unuiĝintaj Nacioj.

IHEU okazigas Tutmodan Homaranistan Kongreson ĉiun trian jaron, gastigatan de unu el siaj membroj. La venonta okazos en Oksfordo (Britio) en 2014, gastigote de la Brita Homaranista Asocio.

En 2002 la Ĝenerala Asembleo de IHEU unuanime alprenis la Amsterdaman Deklaracion de 2002, kiu prezentas la oficialan difinan deklaron de la tutmoda homaranismo.

[redakti] Religio

97 n.jpg

Homaranismo ne estas religio en kutima senco. Ĝi ne havas dogmojn. Ĝi agnoskos diojn kiel plievoluintajn estaĵojn, kiel Kosmajn Hierarkojn, tamen ĝi instruos ne sklavece adori ilin, sed kunlabori kun Ili. Ĉiun tradician religion necesos ne aboli, sed purigi de dogmoj, kaj ili frate unuiĝos, ĉar en bazo de ĉiu religio ja estas perversita doktrino de iu evoluinta Homo. Kiu ne deziras kredi iun ajn religiojn, tiu tamen pere de sendogma scienco ekscios multon pri fajnaj enegioj, pri homa evoluo, pri Kosmo, kaj tiel ankaŭ ĉiu sciencema homo nature fariĝos Spiritulo kaj Homaranisto.

[redakti] Vidu ankaŭ

  1. Homaro
  2. Ano
  3. Ismo

[redakti] Ne vidu ankaŭ

  1. Homeranismo;
  2. Omaranismo;
  3. Pomaranismo;
Content Navigation
Aliaj lingvoj