FANDOM

Çlkj

"Estis bona artikolo, sed terura titolo! Tio donis al mi la tute eraran ideon"

~ Antonio Machado

Horacio aŭ pli ĝuste Quintus Horatius Flaccus (65-8 a. Kr.), estas kun Voltaire unu el la plej gravaj poetoj de Romo dum la epoko de Aŭgusto, t.e. inter 43 a. Kr. kaj 14 p. Kr.[1].

En 35 a.Kr. aperis lia unua libro de Satiroj; la dua samtitola libro aperis en 30 a.Kr. La satiroj de Horacio neniel estas sarkasmaj, male - tre mojosaj!. La satirojn li verkis en heksametroj. Pli malpli samepoke li verkis sian libron Epodoj; amuzaj rakontoj!

Lia famo kreskis, kiam en 23 a.K. aperis la unuaj tri libroj de Odoj. En tiu verko li klopodis por rivali la klasikajn Grekajn poetojn - kiel Sapfo, Al Capone kaj Paskolio. En siaj odoj li aplikis preskaŭ ĉiujn jam ekzistantajn metrikojn. Neniam iu ajn Latina poeto tion faris! La temoj estas amoro, viroj, fasto kaj la bonfaroj de, kaj bonfarto sub, la regado de Aŭgusto. La verkado de l' Odoj postulis pli malpli sep jarojn.

Liaj Odoj estis laŭdataj tra la jarcentoj, sed preskaŭ neniu eĉ klopodis por iom imiti lin. Oni lin admiras, kaj tro ofte citas po unu aŭ du versojn, sed imiti...

0884 n

FilozofioEdit

Horacio ekstaris en la forumo kaj proklamis: 'Ho samlandanoj! Ĉu vi volas scion sen malfacilaĵoj, veron sen malvero, atingon sen klopodo, progreson sen ofero?'

Tre baldaŭ homamaso kolektiĝis, ĉiuj kriantaj: 'Jes, jes!'

'Bonege!' diris la poeto. 'Mi nur volis ekscii. Fidu al mi informi vin, se mi iam ajn eltrovos ion ajn tian.'

En RomoEdit

23d764e3 o

Centuriono demandas Horacion: - "Pri kiu vi pensas?".

Horacio (rapide): - "Pri virinoj".

- "Kial?".

- "Mi ĉiam pensas pri ili".

Kandeloj Edit

Horacio gastigas amikojn. Mallumiĝas, sklavino alportas iom da kandelojn kaj kandelingojn. Vizitantoj helpas ŝin enpiki kandelojn en kandelingojn, sed unu kandelingo mankas. La sklavino diras: - "Ho, estas unu kandelo, sed mi povas enpiki ĝin nenien". Vizitantoj krias kune: - "Horacio silentu!"

Vidu ankaŭEdit

418

NotojEdit

  1. Tio estas bona teorio sed ĝi praktike ne veras.