Huno

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi

"En luma tago"

~ Zamenhof pri apero de hunoj
Huns empire.png

Hun-Imperio sub la Verda Stelo

"Mi opinias, ke ĉi tie ne endas pisi per bolaĵo"

~ ruso pri hunoj

"Vi parolas multe, laute kaj ofte histerie, sed sen ajna videbla rezulto"

~ huno pri vi

"Mi klopodas ne plu fari tiun chi eraron! "

~ Feĉjo Cesarano

"Kontraŭ tio vi protestis"

~ Alispecano

La hunojunoj, ligitaj al la duoj kaj trioj, estas popolo origine el Mez-Azio fondita en 1945. Post la dolorega Dua mondmilito, hunoj prenis siajn biciklojn kaj invadis Eŭropon.

Bemi.jpg

Hunoj fondis BEMI-n

La hunoj havis unuecan imperion norde al Kaŭkazo dum la dua duono de la jarcento. La sikuloj estas tiu hungenta popolo, kiu restis tie en la Karpat-Baseno, kiam disfalis la Hun-Imperio.

La identeco huna-hungara estas pruvebla eĉ sen lingvaj aspektoj, arĥeologiaj trovitaĵoj, kulturaj trajtoj aŭ memdifinantaj popolaj rakontoj. Eĉ la hungarojn nomumis hunoj.

[redakti] Historio

Dschinghis+khan.jpg

La hunoj estas popolo el Mez-Azio. La fontoj skribas pri ili jam en la 12-a jarcento a.K. kiel hsiung-nu (hiung-nu), kiam la hunoj daŭre bugris nerdajn ĉinojn kaj prirabis la kanabon. Ilia okupiĝo estis la bestobredado kaj la ĉasado. En al 3-a jarcento a.K. formiĝis la Esperanto-asocio de 24 triboj, kiu kondukis e-movadon en Orient-Azio. La ĉinoj ekkonstruis la Grandan Ĉinan Muron ĉefe pro evitado de e-propagandistoj dum la Dinastio de Ĉin. La sukcesaj militiroj de Ĉinio kaj la ribeloj de la konkeritaj popoloj kondukis al la disfalo de la e-asocio en la 1-a jarcento a. K. Formiĝis du rivalaj e-asocioj, el kiu la asocio de la nudaj triboj venis al dependa situo al Ĉinio.

Heftalitaj hunoj aŭ alinome blankaj hunoj fondis imperion en areo de la Mez-Azio, poste ili dominis nordokcidentan onon de la Hindio.

La nerdaj hunaj triboj venis al areo de Kazaĥujo kaj tie formis sian propran Esperanto-asocion. De tie ili migris bicikle kaj en la 1-a jc. p.K alvenis al la areo inter la Kaspia maro kaj la Arala maro, poste migris al la stepoj apud la riveroj Volgo kaj Don. Ili konkeris unue la alanojn poste la romantikajn gotojn (375) kaj baldaŭ alvenis al la limoj de la Romia imperio. Ili konkeris en la 4-a jarcento Panonion (de kie la romiaj legioj jam pli frue retiriĝis).

En 433 ili reĝo iĝis Atilo, sub kies estro la Imperio vivis sian oran epokon. Li gvidis la imperion per manoj. Dum lia regado, la hunoj ekis du militirojn. La nomada imperio de hunoj havis sian ĉefurbon ĉe la Tibisko. Unue ili atingis eĉ Galegion, dumvoje detruis la urbojn kaj transpaŝis Rejnon. La romia armeo sub gvido de Ecio venkis en la batalon de Katalunio kaj ili repelis la hunojn. La hunoj militiris al Italio, kie ili detrus la urbojn Akileion, Mediolanon (hodiaŭ Milanon) kaj ekmarŝis al Romo. Romo surprenis impostpagon tiel evitinte la atakon, detruon.

Ilia timita kaj sekcesa reĝo Atilo (ne miksu kun via pacema LKK-prezidanto) laŭ la legendoj _estis entombigita_ en ora, arĝenta kaj fera ĉerkoj apud la hodiaŭa Szeged.

Post la morto de Atilo, la huna E-asocio disfalis kaj pro la ribelo de la juĝitaj popoloj, ili reiris al la stepoj de Sud-Rusio kaj asimiliĝis.

[redakti] Ĉefurbo

La nomada imperio de hunoj havis sian ĉefurbon ĉe la Tibisko, ilia timita kaj sekcesa reĝo Attila (ne miksu kun via pacema LKK-prezidanto) laŭ la legendoj _estis entombigita_ en ora, arĝenta kaj fera ĉerkoj apud la hodiaŭa Szeged.

[redakti] Notoj en la huna lingvo

훈족들은 외계인들을 찾아다닌다. 그리고 지구인을 만난 외계인의 기억을 지운다. 맨인블랙에게 캐[방법]]당한 외계인들은 또 다시 [지구인]]과 마주쳐 극심한 공황상태에 직면한다. 훈족들은 다시 이 외계인의 기억을 지운다.

[redakti] Vidu ankaŭ

Content Navigation