FANDOM

"Lavu tutan jaron, negro ne blankiĝos"

~ Zamenhof jude pri negroj

"Envere ia modera dozo de rasismo necesas, ĉar nula rasismo signifas mankon de speciala ŝato al sia propra raso"

~ Jorge Camacho

"Mi legis ĉiujn opiniojn kaj jam tio prenis al mi multan tempon"

~ rasisto

" Tio ja estas stultaĵo"

~ Pupo

Esperanto 1909
Mvf8

Blankulo amu brankulon!

Interasisma Esperanto-Ligo (IEL) kun sidejo en Britio, celas unuigi ĉiuj rasistajn esperantistojn en la mondo. Tre baldaŭ preskaŭ ĉiuj membroj kaj aliĝintaj asocioj de UEA transiris al ĝi.

IEL tiel fariĝis la ĉefa internacia malneŭtrala Esperanto-asocio, kun la revuo Esperanto Interrasisma. Tute bonintenca retorikaĵo de IEL kaj de EI, celas inciti la rasistojn senmaskiĝi.

Kio estas esperanta interrasismo?Edit

Esperanto-shildoj-073-eta

Sidejo

Preskau ĉiuj homoj, laŭ Nikolai Grishin, estas rasistoj, ĉar ili trovas la dividon de "blankuloj, flavuloj, nigruloj" praktike utilan. Sekve, estas rasismo de blankuloj al flavuloj, de flavuloj al nigruloj, de nigruloj al blankuloj, ktp. Kiel esperantistoj estas homoj (vere, kelkaj, kiel rusojĉinoj ne estas veraj homoj, sed tio ne malutigas la argumenton), ili ankaŭ estas rasismaj.

Evidente, kiel ekzistas multaj rasoj, estas multaj specoj de rasismo, la kunigo de tiuj rasismoj oni nomas "interasismo". La interna ideo de Esperanto kunigu ĉiujn rasismajn ideologiojn pro la beno de la homaro. Ne plu judoj kontraŭ palestinanoj, ne plu nigruloj kontraŭ mestizoj, ne plu blankuloj kontraŭ baratanoj, sed homoj kontraŭ homoj!

Esperanta rasisto estimas ĉiujn homojn, sed hierarĥio estas ĉefa leĝo de ĉiu socio. Sekve, blankaj esperantistoj estas superaj al judaj esperantistoj, kiu estas superaj al arabaj esperantistoj, ktp. Tiu estas natura leĝo, kiu metas nigrajn esperantistojn en sian lokon.

Interrasisma logikoEdit

Interrasismanoj povas agi racie, ekzemple antaŭ kelkaj jaroj grupo de suomaj rasismanoj malvenkis en pugnobatalo kontraŭ grupo de junaj somaloj. La suoma grupo venĝis: ili bruligis la restoracion de arabo, kiu tute ne konis la batalintojn.

3969

BonalingvismoEdit

Bonalingvismo estas unu el la ĉefaj trajtoj de IEL, ĉar bonalingvistoj kredas ke:

  1. Neŭropanoj ne sukcesas lerni Esperanton, ĉar ĝi estas tro malsimpla al neblankaj cerboj;
  2. Neŭropanoj, ĉefe ĉinoj, ne kapablas defendi sin kontraŭ altrudo de eŭropecaj vortradikoj, pro tio, eŭropanoj devas defendi ilin per bonalingvismo;
  3. Afrikanoj bezonas helpon por estigi Esperanto-movadon en sia kontinento;

Helpo al Afrika MovadoEdit

Ĉu imperiismo vere ne estas la interna ideo de esperanto?

Kompreneble, nigruloj estas duonbestoj, sekve, necesas helpi al ili evolui. Ideala solvo por tio estas "esperanta-koloniismo", per kio, tiu au alia eŭropa landa movado havas specifan respondecon pri iu Afrika teritoria movado, instruu tie nian lingvon, kulturon, mastrumadon, literaturon ktp. Afrikanoj devas per siaj propraj manoj sub gvido de blankaj specialistoj aranĝi felichan kaj bonstatan vivon en siaj landoj, sed ne inundi Europon. Bedaŭrinde la bonvolaj koloniistoj apenaŭ iam povis konvinki la regatojn pri la beneco de tiu helpo.

Vidu ankaŭEdit

<center>