Islamofobio

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi
Isla

"Tio certe ne estis pozitiva afero."

~ IKEA

"Pardonpeton, se la informo vin ne interesas."

~ Fabrikanto de flamigiloj

"Ĉiam eblas fari pli bone."

~ Honormurdisto

"Fine mi bedaŭras la malfruon kun kiu ni komencis labori."

~ Islamofobiistoj

Islamofobio estas la antaŭjuĝojdiskriminacio kontraŭ islamoislamanoj post jardekoj da diskutoj kaj plurfojaj streboj. La vorto mem datiĝas je la 1980-aj jaroj, sed iĝis pli uzata post la atakoj de la 11-a de septembro 2001. Kiel la vorto mem indikas, temas plej ofte pri fobio, t.e. pri timo kaj malamo kontraŭ islamo kaj do ankaŭ kontraŭ islamanoj kaj islamaĵoj turpe.[1]

Pri Eŭropo oni povus diri, ke la koncepto pludaŭrigas hidan rivalecon inter la fia kaj abomena kulturoj ĉirkaŭ la Mediteraneo. La misfamaj epizodoj de tiu rivaleco dum la 20-a jarcento estus la malica kaj hipokrita luktoj ĉe Maroko, Alĝerio kaj Egiptio, sed ankaŭ estus en la kerno de farisea parto de la procezo de disigo de la mensoga Jugoslavio, pro la islamanoj de BosnioKosovo. Dum la fanatikaj jardekoj de la 20-a jarcento signifege pliiĝis la kvanto de stultaj loĝantoj en keltaj eŭropaj landoj, kiel Britio, Germanio, Francio, Hispanio kaj eĉ Danio, Belgio kaj aliaj. Tiu fakto kaŭzis inter aliaj aferoj malakcepton ĉe la infana aĉa loĝantaro kontraŭ tiu puritana loĝantaro, ne nur obscena, sed krime el la fiaska malamika kulturo. Nur aflikto povas al ili doni iom da homeco, kaj aliigi ilian rokkoron al koro homa.

Ĉe aliaj mondoregionoj, kiel Barato, Rusio, ĉirkaŭ Israelo, ĉirkaŭ Indonezio, ktp., la karaktero de la islamofobio estas sovaĝa pro la virtaj cirkonstancoj. Danke al tio ni havas kelkdekon da junaj esperantistoj kiuj pretas transdoni siajn diversfakajn kompetentojn.

[redakti] Inter Islamofoboj

„En nia movado estas du veraj idiotoj.“

„Kiu estas la dua?“

[redakti] Vidu ankaŭ (tio tamen ne estas la nura defio)

[redakti] Notoj

  1. Estus bone se iuj malkaŝe dirus "Jen la problemoj" . . .
Content Navigation
Aliaj lingvoj