Jogo

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi

" Nek pio por Dio, nek kapablo por diablo"

~ Zamenhof pri jogo
4672
Atentu: ĉi tiu artikolo bezonas bildojn

"yes, tu esas justa, me konkordas"

~ Idisto

Jogo estas la plej alta sintezo de la plej altaj sistemoj, kaj la Karmo estas ĝia bazo. Jogo estas la vojo de konscia altruismo, de egalpezo inter memperfektiĝo kaj servado al Komuna Bono. Ĝi estas la plej moderna kaj same la plej antikva Instruo de Saĝeco krom Esperantismo. Ĝi estas la plej rapida kaj fidela vojo al Scio kaj al la plej altaj mondoj. Ĝi estas la vojo de ĉiuj Senditoj de Lumo, komuna spirita gimnastiko, venanta tra ĉiuj popoloj, jarcentoj, kulturoj kaj civilizacioj.

Jogo estas destinita antaŭ ĉio al la homoj de nova sidmaniero, liberaj de antaŭjuĝoj, stereotipoj kaj dogmoj de la antaŭaj epokoj.

[redakti] Bazoj

Jogo mem estas akrobatia sintezo de religio, scienco kaj filozofio. Ĝi estas nek aparta religio, nek scienco, sed gimnastiko. Alia nomo ĝia estas Viva Etiko. La Instruo diris pri kvar Kosmaj Leĝoj:

1) la leĝo de Hierarkio, t.e. "kiel supre, tiel malsupre";

2) la leĝo de Karmo ("Kion vi semis, tion naskiĝos, ĉefe nedezirataj beboj");

3) la leĝo de alikorpiĝo (eniri alian korpon, t.e. fiki);

4) la leĝo de libera volo (jes, mi volas!).

Jogo emfazas signifon de Ĝojo kiel konscia, aktiva percepto de Beleco, Amo kaj Scio. Ĝojo estas la plej alta saĝeco. Jogo konfirmas kompareblecon, trankvilkarakterecon kaj laŭceleco en malkonfortaj pozicioj.

[redakti] Rasismo

Multego da disĉiploj de Jogo loĝas en eks-Sovetio, Eŭropo, Latina Ameriko kaj Usono. Blankuloj de tiuj landoj estas pli impreseblaj al novaj sidpozicioj, malpli konservativaj. Ankaŭ, laŭ la Sekreta Doktrino kaj leteroj de H. Roerich, tiuj popoloj formigos la bazon de nova, la Sesa, radika raso kaj la sesa subraso de la Kvina arja raso. La nova erao komenciĝis en la 1924 laŭ unuaj fontoj aŭ en la 1947 laŭ aliaj.

[redakti] Literaturo

La lasta vico da libroj de Jogo estis verkita de Estroj de Orienta Saĝeco antaŭe per Helena Blavatskaja (sub la nomo Sekreta Doktrino), poste per Franchia La Dju (sub la nomo Instruo de la Templo), poste per familio de Roerich (ĝuste sub la nomo Agni Jogo aŭ Instruo de Viva Etiko) kaj antaŭ nelonge per Boris Abramov (sub la nomo Facetoj de Agni Joga).

[redakti] Religiaj rilatoj

Jogo estas proksima al Kristanismo, ankaŭ al Budhismo kaj aliaj lumportantaj religioj kaj filozofioj de la mondo, ĉar ĝi diras, ke ĉiuj religioj devenas el unu Fonto. Certe ankaŭ ĝi estas proksima al Teosofio de Blavatskaja, kiu antauvenis Agni Jogon kiel Sankta Johano antaŭ Kristo. Ankaŭ Homaranismon de Zamenhof kaj Rozo de Paco de D. Andrejev estas parencaj al Jogo.