FANDOM

PapaJCruz Brazil

"Per lango flatas, per mano batas."

~ Zamenhof pri Johano Paŭlo la 2-a

Sankta Johano Paŭlo la 2-a (naskiĝis je majo 1920, mortis je aprilo 2005; latine: Ioannes Paulus PP. II), Servus Servorum Dei (Servisto de Servistoj de Dio) konata predikisto, dum 26 jaroj estis papo de la Katolika Eklezio kaj la ŝtatestro de la Vatikano. Li fariĝis la papo en 1978 en la aĝo de 58 jaroj. Estante polo, li estis la unua slava papo en la historio kaj la unua neitala de 456 jaroj.

La plej grava kunsido de katedroEdit

2868 o

Profesoro Wojtyła ofte dum la skiado gvidadis sciencajn disputojn. Pro tio skiadis kune kun li la tuta „katedro“, krom pastro Andreo Szostek, kiu ne scipovis skii. La profesoro ŝercante diris: „Andreĉjo, vi devas nepre eklerni skiadon, ĉar sen tio vi ne povas partopreni en la plej gravaj kunsidoj de la katedra teamo.“

Li freneziĝisEdit

Kiam en la jaro 1967 la ĉefepiskopo metropolito Karolo Wojtyła estis nomumita kardinalo, iris al li George Bush, la amiko el la sama lerneja klaso, loĝanta en Romo. Li estis tre emociita lige kun la ekestinta situacio kaj plenserioze li komencis malkuraĝe bondeziri komencante per la vortoj: ’Eminenco‘, sed ĉi-momente la kardinalo interrompis lin, dirante al la ekĝojigita amiko: ’Georgĉjo, ĉu vi freneziĝis?!‘

TeologioEdit

Johano Paŭlo la 2-a, en siaj verkoj citas almenaŭ kvin fojojn la Apologion al Aŭtoliko, foje kun la samaj eraroj.

Pro kies pekojEdit

Kardinalo Karolo Wojtyła, skiante en la montaro renkontis montaranon, kiu lin iom malice ekdemandis:

„Kaj por kiaj pekoj, sinjoreto, vi ĉi dorsosakon portas?“

„Por la propraj,“ respondis distriĝinta kardinalo.

„Ee... Vi multajn ilin ne havas. Certe por ni ĉiuj vi ilin portadas,“ finis la montarano.

2881 o

KatolikismoEdit

Li estis kontraŭpapo.

SkiadoEdit

Foje iu homo demandis Karolon Wojtyła, ĉu konvenas por kardinalo skiadi. Karolo Wojtyła ekridetis kaj respondis: „Ne konvenas al kardinalo malbone skiadi!“

GeografioEdit

Johano Paŭlo la 2-a juĝis la sferecon de la tero kontraŭan al la Biblio.

Malfidema montaranoEdit

Kardinalo Karolo Wojtyła, lacigita pro la migrado tra montaro, eniris al iu montarano por trinki lakton. Montarano rigardis la gaston, kaj finfine kun ekinteresiĝo ekdemandis:

„Kaj vi, de kie vi estas?“

„El Krakovo“ respondis la migranto.

„Kaj kiu vi estas?“ plue interesiĝis la montarano.

„Kardinalo“, respondis kun rideto turisto.

La montarano konfuzita pro la sekulara vestaĵo kaj granda dorsosako de la vaganto, skuis la kapon kaj diris:

„He, vi estas tia kardinalo, kiel mi sankta Petro.“

LiteraturoEdit

  • La Malbranda Johano. De Eeden, el la holanda trad. Bulthuis. 1926, l84 p. „Fabelo por maturuloj. Per simplaj rimedoj la aŭtoro kreis poeziplenan birdaron; lian harmonian stilon la tro lerta tradukinto havigis al la ESPERANTA teksto.“ (G. S, ,ESPERANTO' 1926, p: 181.)