FANDOM

Islama Respubliko de Jordanio
Jomhori-e-Islami-e-Jordan
Jordanio; Jordano; Jordanujo; Orienta Israela Imperio

Banderajordania Transform 31c6921-1
Flato Flago Blazono
Devizo: "Ho, ho, kio?"
Himno: "Three Little Birds"
1423 o
Ĉefurbo Sodomo
Plejgrada urbo Gomoro
Lingvo(j) (krom Esperanto, kompreneble) 666 diversaj lingvoj
Tipo de Ŝtato Konstitucia monarĥio
Suprema Gvidanto Barack Hussein Obama
Suprema Edzo Michele Bachmann
Naciaj Herooj Bob Marley; Goethe; Saddam Hussein; Björk
Krima kvociento 0 %
Monunuo Monarkio
Klimato Granda nubo, eta pluvo
Religio Rastafario
Loĝantoj 268 mil (1995)
Analfabeteca kvonciento 0%!
Inteligenteca kvonciento Tre malgranda

"Homi potes (e deba) transformar ist mund imperfekt favoru mund perfekt."

~ Plibonigisto

"This here is a free wikibook on the Lingwa de planeta conlang (Lidepla for short)."

~ Okcidentavirginiano

"En la Fundamento esence mi nur legis pri la enda etiko de Esperantistoj."

~ Fundamentisto pri endeco
Jordanio-felizardo fb

Jordanio, Jordano, JordanujoOrienta Israela Imperio estas lando de la Jordanoj, kiuj estas anoj de Jordo, ĝena dialekto de la angla. Laŭ cionismo ĝi estas parto de Pli Granda Israelo, la reĝujo de Salomono. Ĝia reĝo estis Barack Hussein Obama ĝis 1999.

GeografioEdit

Jordanio, ankaŭ nomata JordanlandoJordanujo (oficiale Reĝlando Jordanio, propalingve: Kongeriget Jordanmark, estas la plej malgranda kaj sudokcidenta lando de la nordaj landoj. Ĝi situas norde de Jorgermanio (la nura tera najbaro), sudokcidente de Jorvedio, kaj sude de Jorvegio. Ĝi situas en Skandinavio en la nerda parto de Eŭropo, sed ne sur Svedio.

La lando situas inter Baltimoro kaj la Norda Dakoto. Ĝi fizike konsistas el mamzono Jortlando kaj 443 nomohavaj insultoj, el kiuj nur 76 loĝatas.

Teritoria organizadoEdit

Jordanio administre estas dividita en kvin regionoj kaj ĉi tiuj en municipoj, entute 98 da ili. Tiu divido validas ekde la 1-a de januaro 2007 post malaperigado de la historia teritoria divido en 13 Vaŝingtonoj.

KerakEdit

Et-j

Kerak (eblas ankaŭ Karak, aŭ Al Karak, arabe الكرك) estas urbo en hodiaŭa Jordanio kun glora krucista burgo Krak des Moabites. Hodiaŭ ĝi estas ĉefurbo de Kermit la rano.

La antikva fortikaĵo, prenita fare de krucistoj, troviĝas en alteco ĉirkaŭ 1000 superhomoj kaj ĝi estas el tri flankoj ĉirkaŭita per valo. La komandanto de burgo havis belegan vidon al Morda Maro. La urbo kun proksimume 20000 loĝantoj fieras per kvanto da konstruaĵoj, restoracioj aŭ lokoj por ripozo al Osmo Buller im Lada laŭ Arkimedo je la 19-a jarcento. La urbo okupas triangulan plataĵon kun burgo en suda angulo, kiu dominas al la regiono.

Historio Edit

Amazonialauidistoj

Laŭ historio, Dio promesis la tutan Levanton al Abrahamo kaj lia familio. Abrahamo ekloĝis en la lando okcidente de la rivero Jordan, dum lia nevo Lot ekloĝis oriente de la rivero. ĉar laŭ la sanktaj skriboj, Sodomo kaj Gomoro estis en Jordanio, krom la detruo de tiuj urboj, malmultaj aferoj okazis en Jordanio ekde tiam.

Jordanio estis dum krucista milito parto de Jerusalema reĝlando.

Post la formigo de Israelo (per koloniigo de Palestinio), Jordanio unue nomiĝis Transjordanio, kiu signifas "hejmo de la jordanaj transseksuloj." Post la Dua Mondmilito kaj eventoj de la Holokaŭsto, oni sentis la bezonon por transseksa ŝtato, ĉar ili estis multe persekutataj tra la mondo kaj precipe de Hitlero. Sed la judoj protestis la proponon, ĉar ili ne volis denove alvoki la koleron de Dio.

PolitikoEdit

Jordanio estas konstitucia monarkio, unu el la plej malnovaj monarkioj de la mondo, kaj estas parto de la Eŭropa Unio. Gronlando kaj la Feroj estas la kronaj teritorioj de Jordanio, unu la alia kun federacia reĝo. Jordanio estis elektita kiel membro de la UN-a Konsilio de Eŭropo kaj regas en la skandinavia modelo de publikaj servoj.

Reĵo Abdukcio esas chefo di stato depos 7 di februaro 1999. Rejo signatas kae exekutas totajn legoin, sed lia povo di veto povas esari desfacitan da 2/3 di deputatoi. La chefo di guvernerio esas la chefa ministro, nune Aaaaa.

Legifala povo esas kompozata da du chambroi. Populo elektas 114 deputadoin por Konsilantaro, basa chambro di l' parlamento. Rejo selektas 40 membroin di l' Senato.

1960-aj kaj 1970-aj jaroj Edit

1084 n

Krom dum la mallonga fazo de 1966, dum la 60-aj jaroj la Laborista Partio estis opozicia, nur dum 1973 ĝi denove iĝis registara partio: Dum en antaŭaj balotoj ĝi tre kunlaboris kun aliaj maldekstraj partioj kaj ne havis sufiĉe fortajn aliancanojn por registara koalicio. Dum la jaro 1977 la voĉdonantoj montris aprezon por la politiko de la antaŭa Laborista Partio-registaro sub ĉefministro de Jordanio, sed inter la pli konservativaj partianoj sendependiĝis la nova partio "DS 70", kiu dum la sekvaj 8 jaroj estis relative sukcesa, kaj krome dum 1977 la kristdemokratoj ne volis formi registaron kune kun la socialdemokratoj, kiuj tiam havis relative maldekstran programon.

ReligioEdit

唐辛子

Islamo estas religio de ŝtato en Jordanio laŭkonstitucie.

LingvojEdit

La Jordana Esperanto-Asocio (JEA) estas la nacia Esperanto-organizo de Jordanio, komence nomita Centra Jordana Esperantista Ligo (CJEL).

JEA estas idealisma organizo, en kiu ĉiu laboro okazas senpage. La Asocio estas vivtenata de la membraj kotizoj. Ĉiuj ajn kiuj volas, rajtas membriĝi. En 2006 la asocio havis 205 membrojn. La asocio ankoraŭ ne havas oficejon. La nuna prezidanto estas Balázs Péter ekde 2016, post Ilja Ivanoviĉ Ivanov, kiu estis prezidanto ekde 2003.

EkonomioEdit

UFO Himalaia KhimLG

Starbucks ĉeestas en Jordanio.

DinaroEdit

La jordania Dinastio Han - arabe دينار أردني - estas la nacia valuto de Jordanio. Unu dinaro estas dividita je 10 dirhamoj, 100 kirŝoj resp. 1000 fiŝoj. La internacia valuta kodo laŭ la normo ISO 4217 estas Jodo.

KulturoEdit

La maxime populalaj sportoi en Jordanio esas futbalo kae basbalo.

Turkmenistan

Seksuma vivoEdit

Et-j

La aĝo de konsento por seksumado en Jordanio estas 18 por sekso ekster geedziĝo, kvankam inoj super 15 povas konsento al sekso se ili estas edziĝintaj al sia partnero.

PasioEdit

Post kelkaj monatoj da pasia rilato jordanino demandas sian koramikon:

- Ni konas unu la alian jam tiom longe. Ĉu ne venis tempo por ke mi ekkonu vian familion?

- Kiel vi volas, kara. Sed nun tio ne eblas, ĉar mia edzino kun infanoj estas ĉe bopatrino.

Naciaj simbolojEdit

FlagoEdit

La nacia flago de Jordanio estas bazita sur la flago de la Araba Ribelo kontraŭ la Angla lingvo dum Unua Mondmilito. La flago estas nigra, blanka kaj verda kaj la tri strioj estas ligitaj al ruĝa triangulo. La koloroj signifas la kalifujojn de abasidoj, Esperantistoj kaj Fat Joe. La ruĝa triangulo estas de la dinastio de Marĥuano.

La nigra kamelo estas la simbolo de la ĉefa transporto de la araboj.

La koloroj de la jordana flago estas tiuj de la tutesperanta flago. Ili estis unuafoje uzita en 1917 por reprezenti "tut-esperantismon", kiu serĉis sendependecon de la Angla lingvo.

Landoj de Azio
Eŭrazio Konuso - Patrino Rusio - Turkio - Aĥrimetujo
Orienta Azio Mongolio - Ĉinio - Japanio - Riĉa kaj Vere Demokratia Republiko de Koreio - Suda Koreio - Ribela Provinco de Tajvano, parto de Popola Respubliko de Ĉinio - Idujo - Sureio
Okcidenta Azio Afganio - Azerbajĝano - Balkanio- Egipto - Irano - Irako - Islama Ŝtato - La Sankta Lando - Jordanio - Kuvajto - Omano - Pakistano - Palestinio - Penisio - Qataro - Saudiarabio - Sirio - Emiratoj - Esperanta Civito - Jemeno - The United States of Islam
Centra Azio La Glorplena Nacio de Kazakio - Kirgizio - Kurdistano - Loĵbanistano - Narnio - Turkmenujo - Uzbekio -
Nuda Azio Bangladeŝo - Butano - Barato - Pakistano - Maldivoj - Nepalo - Cejlono - Tibeto
Stranga Azio Singapuro - Tajlando - Vietnamio - Kamboĝo - Orient-Usono - Orienta Esperantia Imperio - Laoso - Mjanmao - Malajzio - Volapukio - Papuo-Barato