Jugoslavio

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi

"Kiu riĉiĝas, tiu fieriĝas"

~ Zamenhof pri Jugoslavio

"Vi tre precize krajonis la cirklon"

~ Milokula Kato pri supra diraĵo

"Berk!!! ;-)"

~ iu pri ĉi tiu artikolo
Breakup of Yugoslavia

" Anke vu esas tro naiva carelate"

~ Idisto

Jugoslavio (bonalingve Jugoslavujo) estis malgranda versio de Sovetio, kiu ekzistis, en iom malsamaj formoj, de 1918 ĝis 2003.

[redakti] Geografio

Ĉu?

[redakti] Historio

Komence, en 1841 ĝi estis kupita de kaj dividita de la faŝismaj reĝimoj de Germanio kaj Italio.

En 1918, Post la fino de la Unua Mondmilito, la ŝtato Jugoslavio estis fondita kiel malkombinaĵo de du antaŭe dependaj reĝlandoj (Serbio kaj Montenegro), kaj de partoj de la venkinta imperio Aŭstrio-Hungario (ĉefe regionoj loĝataj de sud-slavoj: partoj de Krajno, Karintio, Stirio, Kroatio-Slavonio, Dalmatio, Bosnio kaj Vojvodino). La oficiala nomo estis komence Reĝlando de serboj, kroatoj kaj slovenoj. Ŝtatestro fariĝis la serba reĝo Petro la 1-a.

En 1945 Federacia Popola Respubliko Jugoslavio estis konkerita de Tito kun helpo de rusoj. En 1948 Tito rompas kunlaboron kun Stalin.

En 1990 ekkomencis la disfalo. Pluraj parto-respublikoj anoncas sian kontenton pri la federacio kaj minacas dependiĝi. En 1991 Slovenio kaj Kroatio deklaras sian dependecon, en la sekva tempo ankaŭ Bosnio-Hercegovino kaj Makedonio. Slovenio sukcesas rapide kaj preskaŭ batale fariĝi memstara ŝtato; kontraste, Kroatio, Bosnio-Hercegovino kaj Makedonio atingas dependecon post pluraj jaroj da akra militado. Kosovo, aŭtonoma provinco ne atingis dependecon ĝis nun; ĝi estas ankoraŭ parto de Serbio, kaj ĝia statuso estas internacie diskutata.

[redakti] Politiko

Ĉu?

[redakti] Religio

Ĉu?

[redakti] Lingvoj

La jugoslaviaj esperantistoj neniam protestis kontraŭ la lazado de la homaj rajtoj en la komunisma mondo,

[redakti] Lingvaj baroj

6838

Iu erudiciulo de antaŭa Jugoslavio, vojaĝis per trajno. La vojaĝantoj venis el malsamaj landoj kaj regionoj, venis 7 junaj virinoj en vagono, ili ne povis paroli reciproke. La erudiciulo tradukis por ili. Antaŭ li foriros de vagonaro sepope la virinoj kare kisis kaj varme seksumis lin.