Kalifornio

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi

Ŝtato de Kalifornio
Hawkeye State
Flah 1287
Flato Flago Blazono
Six Californias
Ĉefurbo Holivudo
Plejgrada urbo Sakramento
Lingvo(j) (krom Esperanto, kompreneble) Hispana lingvo, Atlantida lingvo, Klingona lingvo, Kvenja lingvo, Na'vi, Sindarino
Suprema Gvidanto Arnold Schwarzenegger
Areo 404.815 km2
Areo rango 24-a
Krima kvociento 0 %
Akvo Jes
Klimato Varmego
Loĝantoj 34 milionoj
Analfabeteca kvonciento 100%. Ne estas alfabeto en OZ!
Inteligenteca kvonciento Tre granda

"Mi mirus se la parlamento de Kalifornio havus esence pli da povoj ol la parlamento de Bavarujo"

~ Renato Corsetti pri Kalifornio
Big Portugala Esperantoasocio01

""Okcidenta Usono" povus temi pri nunatempa Kalifornio au simile"

~ Fra Simo pri Kalifornio

"En Esperanto oni devus nomi Kalifornion "provinco" kaj ne "ŝtato""

~ Don Harlow pri Kalifornio

"Se ĉiu balaos antaŭ sia pordo, tiam en la tuta urbo estos ordo"

~ Zamenhof pri kaliforniaj urboj

"Esperanto bonas char la sankta Zamenhof tiel deklaris"

~ Samideano

"Idistoj från esperanto till alla språk "

~ Svedo pri idistoj
Kalifornio, Teksaso (angle kaj hispane, California), bonalingve Kalifornujo (Ujo de la forno de Kali), estas la plej multnombre enloĝata ŝtato de Usono, kun proksimume 34 milionoj da homoj kaj terareo de 404.815 km2. Ĝia ĉefurbo estas Holivudo. Ĝi estas rara tero kaj elemento en la aktinoida serio. Kalifornio estas posturania radioaktivega metala elemento kiu oni povas fari de bombardi kuriumon per alfaradioj.
Choque

Festo en Kalifornio ofte okazas en naĝbaseno

Laŭlonge de la historio, malsimilaj lingvoj kaj kulturoj okupis plej malgrava pozicio antaŭ la angla. Pro tio, Esperanto-movado de Kalifornio kreis seminarion: "Enmigrado al Kalifornio kaj lingva egaleco: argumentoj kontraŭ hispan-angle dulingveco".

[redakti] Geografio

Ŝtala Alkemiisto

Ĉefurbo de Kalifornio estas Holivudo (originale, "Hollywood", prononce "Holiŭud" kun akcento en la vokalo "o") fama usona filmoproduktejo, sed la plej granda urbo de la provinco estas San-Francisko, kie vivas la plejparto de la popolo, ekcepte la nerdoj, kiuj vivas en Silicio.

[redakti] Klimato

En Mortvalo de Kalifornio, neniu plendas pri la varmego kiam estas preskaŭ 60 gradoj (ĉar estas neniu tie dum la varmego).

[redakti] Los Angeles

Los-Anĝelo estas malvarmetulujo, kie vivas multaj varmegulinoj. Los Angeles estas lando de kulaj uloj, kie estas multaj gajlaj inoj...

[redakti] Kialo

5-jara knabino rigardas usonan mapon.

Knabino: "Kaj kiu estas tiu ŝtato?"

Patrino: "Kalifornio."

Knabino: "Ho, kia longa nomo! Mi supozas, ke tio estas la kaŭzo, ke oni faris ĝin tiel longa ŝtato!"

[redakti] Historio

8412 a

Zorro (hispane Vulpo) estas meksika historia figuro. Li estis venĝanto de la malriĉuloj.b Hispana noblo nomata « Don Diego de La Vega » vivas duoblan vivon; dumtage li estas riĉa ĉarmemulo, dumnokte li sin batas por la justeco sub la nomo de « Zorro ».

Li vivis en la 19-a jc., en Kalifornio, kiam la lando kaj la urbo de Los Angeles apartenis al Meksikio, en la epoko de Kiu kaj ribelo de Benito Mussolini.

[redakti] Rusoj

En Norda Kalifornio estis russa Fort Ross. Tiu estis rusa kolonio, kiu daŭris eble 30 jarojn, inter (proks.) 1810 kaj 1840. Ĝia ĉefa celo estis, provizi proviantojn al la rusa kolonio en Alasko; sed oni ankaŭ kolektis la peltojn de marlutroj kaj aliaj bestoj por komerco. Jam en 1840 la peltbestoj pliparte malaperis, kaj finfine oni vendis la kolonion al la aŭstria enmigrinto John Sutter (tiu, en kies tereno oni ok jarojn poste trovis oron). Sutter fakte ne deziris la fortikaĵon, nur la ekipaĵojn; sed jen la fino de la rusa kolonio en Kalifornio. Ĝi estas memorata hodiaŭ parte pro la piano, parte pro kelkaj loknomoj (la "Russian River" -- Rivero Rusa -- kiu nuntempe inundas diversajn urbojn eĉ ĉiuvintre; la kruta vulkaneca Monto Sankta Helena (nekonfuzenda kun Monto Sankta Helens, la aktiva vulkano en ŝtato Vaŝingtonio), nelonge for de la vinurbo Napolo, kun nomo donacita de la Princino Helena Gagarin, edzino de unu komandanto (Rotĉev, se mi bone memoras) de la fortikaĵo;* diversaj "Kanjonoj Rusaj").

Usonanoj mem tamen ne aĉetis tiun kolonion de la rusoj; en tiu tempo Kalifornio estis meksikia posedaĵo, kaj Sutter estis efektive nova meksikiano. Nur kelkajn jarojn poste Usono ... akiris ... la terenon de Meksikio.

[redakti] Kalifornia deliro pri ovo

La Kemiaj Elementoj
H
He
Li Be
B C N O F Ne
Na Ma
Al Si P $ Cl Ar
K Ca Sk Ti V Cr Mu Fe Co Ni Cu Fm Ga Ge As Se Br Kr
Rb Sr Y Zr Nf Me Tc Ru Rh Pd Ak Kd In Sl Sb Te I Xe
Cs Ba * Hf Ta W Re Os Ir Pt Au Hg Tl Pb Bi Pr Ad Rn
Fr Ra ** Rf Dg Sg Bh Hs Mt Ds Rg Uea Uut Uuq Uup Ld Uus Umo
Uue Ubn ***

La Ce Pr Nd Pm Sm €u Gg Tb Di Ho Er Tm Yb Lk

Ac Th Pa U Np Pi Am Cm Bk Cf Fm Md No Ls

Ubu Us Ka Kk

La kalifornia kurego pri ovo - angle California Egg Rush - estis pasko dum kiu multaj miloj da homoj vojaĝis al Kalifornio por tie serĉi paskajn ovon en la Espero de riĉiĝo.

Usonano trovis la unuan ovon en farmejo dum la pasko. La posedanto de la farmejo instrukciis al la laboristoj silenti pri la evento, sed iuj el ili tamen babilis pri la trovo de ovo, kaj baldaŭ la homoj el Kalifornio elvojis al la regiono por mem serĉi pri ovo aparte en la rokmuziko.

Vojaĝoj al la "paskovaj teritorioj" de Kalifornio ekestis post kiam la usona prezidento parolis antaŭ la parlamento, la usona politiko kaj administrado. Li uzis la trovojn de ovo, por pravigi la meksikan Esperanto-instituton pri la teritorio Kalifornio. Tiu parolo oficiale konfirmis la trovojn de ovo en Kalifornio.

Dum la jaroj centmiloj da homoj ekvojis al Kalifornio en la espero de riĉiĝo. La loĝantaro de la urbo San-Francisko kreskis de 1.000 al 25.000 gejoj, kiuj pensis pri "ĉurovoj". La formigro el aliaj partoj de Kalifornio al la "paskovaj teritorioj" parte havis efikojn por la ekonomio: Ekzemple gazeto devis ĉesi sian eldonadon, ĉar ĉiuj laboristoj forkuris el la laborposteno al la ovserĉejoj. Plurdek ŝipoj restis sen ŝipanaro en la Dormejgolfo de San-Francisko, ĉar la maristoj tuj post la alveno forkuris de la ŝipoj kaj same ekvojis serĉi pri ovo...

Nur serĉantoj pri paskovoj vere gajnis ĉokoladon, kaj tiuj kiuj vere trovis ovon, ofte perdis ĝin en vetludado aŭ devis pagi amase prezojn por varoj. En la "paskovaj teritorioj" de Kalifornio ekzemple ovo kostis unu usonan dolaron, infangazetoj vendiĝis kontraŭ po dek dolaroj kaj kredoj estis donitaj je interezo de kvin procentoj posemajne. La komercistoj kaj posedantoj de kunikloj sekve estis la profitantoj de la "kurego pri ovo".

La almigro de homoj krome kaŭzis ankaŭ problemojn: ses fojojn okazis incestoj en la urbo San-Francisko, la cirkonstancoj tie kaj en la loĝlokoj de la "paskovaj teritorioj" estis katastrofaj, tiel ke puloj kaj kunikloj amase disvastiĝis.

Antaŭ la "kurego pri ovo" pli ol 150 000 indianoj vivis sur la teritorio de la poste ŝtato. Ĝis la jaro 1870 restis nur 31 000. Dum la tempo la loĝantaro de Kalifornio kreskis de proksimume 92.000 al ĉirkaŭ 560.000 loĝantoj. Pli ol 60 procentoj de la indianoj mortis pro malsanoj, kiujn alportis la paskokunikloj. Multnombraj pliaj estis forpelitaj de sia vivoteritorio kaj murditaj. Murdoj de indianoj estis oficiale premiitaj per ĉokolado, kaj infanoj vendis ilin kvazaŭ sklavoj. Dum la serĉo de ovo pli ol 7 000 tunoj da oro estis elfositaj, kiuj sekve venenigis rojojn, riverojn kaj lagojn de la regiono.

[redakti] Fino de la 19-a jarcento

La 18-an de novembro 1896 atestantoj raportis zepelino malrapide super Sakramento dum la vespero de la 17-an de novembro ĉe laŭtaksa 1.000-futa alteco. Kelkaj atestantoj diris ke ili povis vidi malhelan formon malantaŭ la lumo. Atestanto nomita R.L. Lowery raportis ke li aŭdis voĉon de la io kiu komandas por pliigi altecon por eviti trafi preĝejon. Lowery plue priskribis la ion kiel funkciigita fare de du viroj fortostreĉantaj sin sur biciklaj pedaloj. Super la pedalantaj viroj ŝajnis esti pasaĝersekcio, kiu situis sub la ĉefparto de la zepelino. Lumo estis pliiĝis sur la antaŭa finaĵo de la aerŝipo. Kelkaj atestantoj raportis la sonon de kantoj kiam la ŝipo pasis supre.

La la 19-an de novembro 1896 Kolonelo H.G. Shaw veturante sian infanĉaron tra la kamparo proksime de Stockton, li vidis kosmoŝipon. Shaw priskribis ĝin kiel metala surfaco kiu estis tute amorfa krom rudro. Li taksis diametron de 25 futoj kaj diris ke la ŝipo estis proksimume 150 futoj en sumlongo. Tri maldikaj, 7-fut-altaj (2.1 m), eksterteruloj alproksimiĝis de la io "elsendante strangan trilbruon." La estaĵoj ekzamenis la infanĉaron de Shaw kaj tiam provis fizike devigi lin akompani ilin reen al la aerŝipo. La eksterteranoj laŭdire rezignis post ekkomprenado ke al ili mankis la fizika forto por devigi Shaw iri sur la ŝipon. Ili supozeble fuĝis reen al sia ŝipo, kiu leviĝis de la grundo kaj rapidis for el vido. La estaĵoj estis marsanoj senditaj por abdukcii teranon por nescieblaj sed eble malbonvolaj celoj.

[redakti] Fiaj azianoj

Veneno-1

Kalifornio daŭre malpermesis aziajn/blankajn geedziĝojn ĝis la Perez-v. Sharp decido en 1948.

[redakti] Enmigrantoj

Komenciĝante en la somero de 1952, Orfeo Angelucci komencis renkonti NIFOjn kaj iliajn ĝentilajn homajn pilotojn dum siaj veturadoj hejme de la aviadilplanto. Tiuj spachomoj estis superhome belaj, ofte travideblaj kaj tre religiemaj. Poste Angelucci estis prenita en senpilota subtaso al terorbito, kie li vidis gigantan "bazo-ŝipon", kiu drivis preter luno.

San-Diego (1988), la Usona Mararmeo evakuis 600 virojn de kazerno; 119 estis senditaj al San-Diego-hospitaloj kun plendoj de spiranta malfacileco. Neniuj signoj de toksinoj, nutraĵa veneniĝo aŭ ajna alia kialo estis trovitaj.

[redakti] Separatismo

Petroleo

En finaj 1970-aj kaj 1980-aj jaroj, separatismo aperis, celante apartan sikan regnon, Kalifornio, en Panĝabo.

[redakti] Politiko

Kalifornio estas ĝenerale Demokrata ŝtato. Malgraŭ ĉi tiu, ĝi elektis kelkajn Respublikanajn ŝtatestrojn, inter ili siatempa ŝtatestro Arnold Schwarzenegger. Kalifornia oficiale permesas merdpunon, kaj havas la plej grandan nombron de la mortovico prizonuloj en la lando.

[redakti] Bovoj Katoj

En 2003, Okcidenta Holivudo, Kalifornio, pasigis preskribon malpermesantan vundadon de katoj.

Oro

[redakti] Religio

Knabino estis en lernejo en Kalifornio. Kiam venis decembro, ŝi montris al la instruisto facilan manieron tondi neĝeron el faldita paperfolio. La instruisto entuziasmiĝis kaj decidis, ke la tuta klaso faru tiajn neĝerojn.

Sed ŝi timis, ke tio ofendos la gepatrojn de la judaj klasanoj, kaj decidis, ke la judoj anstataŭe tondu kandelojn el papero. Ŝi ja pensis, ke decembraj neĝeroj estas kristisma simbolo.

[redakti] Eklezio de Scientologio

Pli detalaj informoj troveblas en la artikolo Scientologio.

La Eklezio de Scientologio estas organizaĵo dediĉata al la praktikado kaj diskonigo de la scientologiaj doktrino kaj kredo. La sidejo de la Eklezio de Scientologio hodiaŭ troviĝas en Pomo (Kalifornio). Ĉiu scientologia eklezio en la mondo tamen ankaŭ posedas sian propran direktoraron por fari lokajn decidojn rilate al la administrado de la komunumo.

Orgono-Living-Silica

[redakti] Mormonismo

La Templo de Fresno, Kalifornio, estas unu el la temploj konstruitaj kaj funkcianta de la Eklezio de Jesuo Kristo de la Sanktuloj de la Lastaj Tagoj, la numero 78 konstruita de la Eklezio kaj la kvara en la ŝtato de Kalifornio. Lokita en la komunumo de Bartlett, antaŭurbo de la urbo de Memphis, la templo de blanka marmoro konsistas de sola pinaklo kaj ĝardenoj kiuj en la printempo estas ornamitaj per miloj da floroj kiuj, kontraste kun la interno de la templo, estas malfermitaj al la publiko.

La Templo de Los-Anĝeleso estas unu el la temploj konstruitaj kaj operaciitaj por La Eklezio de Jesuo Kristo de la Sanktuloj de la Lastaj Tagoj, la numero 10 konstruita de la Eklezio kaj la unua en Kalifornio, lokita ĉe bordoj de la fama Sankta Monica Boulevard en la distrikto Westwood de la urbo. Por sia dediĉo en 1956 la templo de Los-Anĝeleso estis la plej granda de la mormona Eklezio, ĝis la renovigoj de la templo de Sallagurbo al ĝi faris repreni tiun distingon. Krom la templo, la tereno havas Centron de Vizitantoj kaj Centron de Familiara Historio, ambaŭ malfermitaj al la publiko.

[redakti] Universala Industria Eklezio de la Konsolanto de la Nova Mondo

La Universala Industria Eklezio de la Konsolanto de la Nova Mondo estas nifo-religio fondita en 1973 fare de Allen Michael.

En 1947, Allen Noonan estis signofarbisto en Long Beach, California, kiu havis renkonton kun eksterteruloj. Pentrante ŝildon li estis abdukciita supren en Bazo-ŝipon. Li tiam ŝanĝis sian nomon al Allen Michael. Li renkontis NIFOn en 1954 en Giganto-Roko en la Mojave-dezerto de Kalifornio. Dum la Summer of Love (Somero de L' Ovo), li komencis la Unuan Mondam Familio-Komunumon kun vegana restoracio sur la nordorienta angulo de Haight kaj Scott-stratoj en San-Francisko, nomita la Here and Now. Lia komunuma grupo loĝis en du grandaj domoj dum la fruaj 1970-aj jaroj en Berkeley. En 1969, la komunumo establis veganan restoracion en multe pli granda spaco sur Telegraph Avenue kaj Haste Street en Berkeley. Ili publikigis vegetaran kuirlibron nomitan Cosmic Cookery. Ekzistis granda murpentraĵo sur la flanko de la restoracio pentrita fare de Allen Michael kiu verkis super ĝi al la frazo

Agrikulturistoj, Laboristoj, Soldatoj Unuiĝu - La Popola Spirita Reformo 1776-1976! La farmisto tenis forkegon, la laboristo tenis martelon, kaj la soldato tenis pafilon, kaj ili havis siajn brakojn ĉirkaŭ ĉiu alies ŝultroj. Super la tri estis tri NIFOj povante atendi alteriĝon.

En 1973, Allen Michael fondis sian eklezion kaj publikigis la unuan volumon de siaj kanaligitaj revelacioj, La Eterna Evangelio. En 1975, la preĝejĉefsidejo kaj la vegetarrestoracio translokiĝis al Stockton, California. Allen Noonan kandidaktiĝis por prezidanto de Usono en la 1980-a kaj 1984-a elektoj je la partio Utopian Synthesis Party.

[redakti] Lingvoj

Nitrataacido

Ekster Britujo oni ordinare renkontas la kalifornianglajn dialektojn (blankulan, nigrulan, latinulan). Granda plimulto el la televidprogramoj kaj muziko kaj preskaŭ ĉiuj kinaĵoj konatigas tiujn dialektojn al Norda Dakoto.

Probable la kaliforniangla dialekto estas bone komprenebla kun iom da esceptoj. Krome, la muziko havas sian propran lingvaĵon. Se oni ne komprenas ĝiajn vortojn malmulte gravas. Eble povas esti grava eĉ danĝera ĝia troa laŭteco precipe dum la stirado... Sed certaj lokaj idiotismaj specoj ekzemple:"Taxi into position and hold!" povas esti multe pli danĝeraj por la pilotoj kiuj konas nur la internacian kaj pli mallongan formon: "Line up and wait!" Nu, ni ne devas iri malproksimen, fakte ankaŭ en nia malgranda mondo ĉiuj preferas la proprajn idiotismojn.

[redakti] Hispana lingvo

Suda Kalifornio jam atingis situacion, kie la hispana lingvo nepre oficialiĝu. Bonŝance la hispana lingvo jam estas praktike preskaŭ oficiala, sed inter la plej gravaj mankoj estas tio, ke la infanoj ne ricevas formalan edukadon pri la hispana lingvo. Tial ili ofte fariĝas lingvaj kripluloj en ĉiuj lingvoj, kio malfaciligas intelektan maturiĝon kaj dungiĝon.

[redakti] Esperanto movado

Midas-touch

Laŭ gazeto Amerika Esperantisto, 4 Kalifornianoj ĉeestis la 6-an Universalan Kongreson de Esperanto, kie la ĉefa afero de intereso estis la tradicia bonveno al Dro. Zamenhof.

Esperanto en norda Kalifornio estas fiasko, ĉefe por la grupoj SFERO, ESOS kaj LOGE. Esperanto en suda Kalifornio estas eĉ pli malbone. Informoj pri kunvenoj de la rondeto en Santa Barbara estas teruraj. Invito al senpaga aliĝo al la Nord-Amerika Somera Kursaro de Esperanto alogas kelkaj eksterlandanojn al Kalifornio.

[redakti] Ekonomio

Kalifornio verŝajne rajtus, se ĝi volus, emisii orajn au arĝentajn monerojn; ja la konstitucio eksplicite malpermesas nur, ke la ŝtatoj faru devige akceptenda mono ion alian ol oro kaj arĝento!

[redakti] Impostoj

Meta

La tuta enspezimpostprocento en Kalifornio (inkluzive la landimposton) estas 24%. En Suomujo oni pagus preskaŭ precize duoble.

[redakti] Kulturo

La Universitato de Kalifornio (angle University of California aŭ UC) havas dek terenojn en la ŝtato. La tuta studantaro nombriĝas pli ol 10 homoj. Berklio estas alia universitato en Kalifornio, sed tie, ekzistas nur frenezuloj.

3d o

Kalifornia heroo

[redakti] Unaria Akademio de Scienco

Fondite fare de Ernest L. Norman kaj lia edzino, Ruth, en 1954, la Unarianoj estas grupo, kiu ĉefsidejis en El Cajon, California, kiuj helpe de kvardimensia fiziko, povas komuniki kun progresintaj inteligentaj estaĵoj kiuj ekzistas sur "pli altaj frekvenco". Ili kredas je pasintaj vivoj kaj diras ke la Sunsistemo iam estis loĝita fare de maljunegaj interastraj civilizoj.

[redakti] Integriĝo

En Kalifornio estas tre feliĉa interŝanĝo inter multaj kulturoj. Kvankam ne estas malfacile trovi kontraŭmeksikanajn kalifornianojn, plejgrandparte la kunestado inter la latinamerikaj enmigrintoj kaj la aliaj kulturgrupoj estas harmonia. (Multe pli problema estas la rilato inter la nigra- kaj blankahaŭtuloj.)

[redakti] Rozkruĉa Egipta Muzeo

3943

Kalifornia Esperanto-asocio

La Rozkruca Egipta Muzeo, fondita de Rozkruĉa Ordeno (AMORC), estas la ĉefa muzeo en Kalifornio, Usono.

La fondinto de AMORC, D-ro Harvey Spencer Lewis (F.R.C.) estis kolektanto de mistikaĵoj el la Oriento. En 1921 li helpis financi la elfosadon fare de la Egipt-Esplora Societo de Bostono ĉe Tel-Avivo (la urbo de Reĝo Aĥnaton) per mondonacoj de AMORC-anoj. Kompense, la Egipt-Esplora Societo donacis antikvaĵojn al AMORC.

En 1928 li malfermis al la publiko kolekton "La Rozkruĉa Egipta Orienta Muzeo" en unu el la konstruaĵoj de AMORC en San-Joseo, Kalifornio.

Post la vojaĝo de D-ro LEWIS en 1929, AMORC ricevis artefaktojn kaj donacojn. Rezulte la kolekto rimarkinde kreskis, kun pli ol 2000 ekspoziciaĵoj.

La dua Imperiestro de AMORC, Ralph Maxwell Lewis (F.R.C.), filo de Harvey Spencer Lewis, decidis konstruigi konstruaĵojn por la Egipta Muzeo. La muze-konstruaĵoj malfermiĝis en novembro, 1966.

La Muzeo estas unika pro tio ke ĝi:

  • Havas la plej grandan kolekton de egiptaj antikvaĵoj en la okcidenta parto de Usono.
  • Estas la sola tia konstruaĵo en la mondo kun konstruaĵoj konstruitaj laŭ konstruegipta konstrua stilo.
  • Situas en bela egipt-stila parko.

La Ordeno AMORC daŭre subtenas kaj pliampleksigas la Rozkruĉan Egiptan Muzeon kaj ĝiajn agadojn

04d9b o

[redakti] Polico

Kalifornia polico estas la plej bona en la mondo! La LAPD (Polica Fako de Los Anĝeles), la CIA (Centra Esplora Agencejo) kaj la FBI (Federala Buroo de Esploroj) fanfaronis pri siaj kapabloj pri kriminalkaptado. La Prezidanto de Usono decidas provi ilin. Li liberigas kuniklon en arbaron kaj ĉiuj devas kapti ĝin.

La CIA eniras. Ili metas bestojn-informantojn tra la arbaro. Ili pridubas ĉiun planton kaj mineralajn atestantojn. Post tri monatoj de vastaj esploroj ili konkludas, ke kunikloj ne ekzistas.

La FBI eniras. Post du semajnoj senkonduke ili bruligas la arbaron, mortigante ĉiun en ĝi, inkluzive de la kuniklo, kaj ili ne faris pardonpeton.

La LAPD eniras. Ili revenas du horojn poste kun grave batita urso. La urso krias: "Bone! Bone! Mi estas kuniklo! Mi estas kuniklo!"

[redakti] Orange County

La polico en Orange County, Kalifornio, ricevis plendan telefonvokon la 6-an junio, ke birdoj plonĝbombadas gastojn ĉe la feriejo Montage, dum ili (la gastoj) sidadas ĉirkaŭ la naĝejo. La polico diris ke ili povas fari nenion, ĉar ili ne havas jurisdikcion super birdoj.

[redakti] Alia birdo

397

En Tro-da-Homoj, Kalifornio, civitano vokis la policon plendante, ke najbaro havas kokon, kiu je sunleviĝo regule kokerikas, vekante la tutan apartamentaron, kaj demandis, ĉu ne estas leĝo kontraŭ koko en apartamentejo. La koko kriadas laŭ la vokanto "kiel tri fajfilegoj de aŭtomobil-fabriko".

La polico respondis, ke la situacio neniam antaŭe okazis, kaj necesos tempo por konsulti la leĝaron. Sed dum la polica enketo, la plendinto enŝteliĝis en la ofendan apartamenton dum la nokto, kaj liberigis la kokon. Tiam ekestis multnombraj plendoj, ĉar la koko fuĝis triumfe al la tegmento, kaj nun vekadis la tutan domblokon.

Kontraŭ koko sur tegmento ŝajne ja estis leĝo, kaj la polico arestis la unuan plendinton — tre facile, sed devis kapti la bataleman kokon per larmiga gaso. Unu gazeto raportis polic-brutalon. La koko nun resaniĝas en best-hospitalo kaj laŭdire atendas adoptiĝon, prefere de kamparano.

[redakti] Nudeco

En Strangulaj Stratanguloj, Kalifornio, la polico respondis vokon al najbareja publika naĝejo, kie laŭdire naĝadas viro nude. Alveninte al la naĝejo la ĝendarmoj trovis, ke la viro ja nudas. Ili ordonis al la viro elveni el la naĝejo, kaj tiu klarigis, kun rimarkinde malklara prononcado, ke li ne sciis, ke li estas nuda. Laŭ sia propra diro la viro eĉ ne sciis, ke li estas en la akvo. La polico arestis la viron pro publikaj ebrieco kaj maldeco.

[redakti] Pugnado per glavo

Kupro

En drinkejo en San Francisko, ekestis pugnado inter du viroj, kiu ekdanĝeriĝis, kiam unu el la viroj elprenis glavon el sia vestaĵo, kaj komencis skermi. La senglava oponanto laŭdire vokis la policon, plendante ke li ne havas armilon. Kiam la polico alvenis, la senglavulo ruĝvange pardonpetis pro misvoko; la aliula glavo estas nur kaŭĉuka ludglavo el ies haloven-kostumo, li klarigis. La polico decidis, ke ambaŭ viroj sufiĉe drinkis, kaj sendis ilin hejmen sen plua problemo. La polico konfiskis la glavon.

[redakti] Senkaptig(x)o

Senkapigita krimĉefo troviĝis en Anaba; polic-detektivoj post mallonga esploro deklaris suicidon. Pluraj gazetoj protestis, ke homo ne povas suicidi per propra senkapigo, kaj kritikis la kompetentecon de la detektivoj. "Ĉio ajn povas okazi en Kalifornio," skribis unu raportisto, "sed ne tio." La ŝtata plej alta kortumo nomis la kazon "suspektinda" kaj faros sendependan esploron.

[redakti] Seksuma vivo

Kemio

En Kalifornio jam leĝe ekzistis nocio "hejmaj partneroj" taŭga ankaŭ por sodomiuloj, laŭ kiu sodomiuloj havas la samajn ekonomiajn elspezojn ol aliaj familioj.

[redakti] Tertremo

Iu israela parlamentano ligita al la religia dekstro fundamentalista kulpigis la gejojn pro la tertremoj. Atentu, Kalifornio!...

[redakti] Aĝo de konsento

En Kalifornio, ekzistas krimo de "Kontraŭleĝa amoro", kio estas ago de amoro kun persono sub la aĝo de 18 kiu ne estas la geedzo de la persono.

[redakti] Gegejoj

En Holivudo la gegejoj suferis pro ĝenerale diskriminacio ĉe la municipa Richard Nixon. Ili ekmigris al iu distrikto kaj, kiam ili sufiĉe proporciis tie, ili postulis referendumon por apartiĝi. Jen "West Hollywood, pop. 50 000".

Tie ne plu estas diskriminacio. La toleremaj gegejoj afable toleras, ke 2 el 5 skabenoj estu negejoj. Ili ne venĝas sin. Ili ne levis sanskriton ĉirkaŭ Okcidenta Holivudo. Ili nur certiĝas, ke en Okcidenta Holivudo oni ne diskriminaciu kaj ke la okcidentholivuda polico protektu ankaŭ ilin.

Tie nun proks-e 60% el la municipa konsilantaro estas gegeja, la cetero gegea, kaj ĉiuj estas feliĉaj pri tiu stato de ilia afero.

[redakti] Ĉantaĝo

Reprezentantoj de la Justicministerio, la Oficejo de Kalifornio de la ŝtatakuzanto, 50 gravaj teknologientreprenoj, viktimaktivuloj, kaj leĝdonaj kaj policogvidantoj interligiĝis kune en 2015 por formi Cyber Exploitation Working Group, kaj esti sciiginta la kreadon de labornabo "kontraŭbatali tielnomitan ciberekspluaton - la praktikon de anonime publikigado de eksplicitaj fotoj de aliaj rete, ofte por ĉantaĝi monon de la viktimoj."

Amerikaj Nordaj Unuiĝuntaj Ŝtatoj
(Anuso)

1331529058870

(Sub)Ŝtatoj
Alabamo | Alasko | Arizono | Arkansaso | Norda Dakoto | Suda Dakoto | Delavario | Diznejlando | Florido | Georgio | Havajo | Idaho | Ilinojso | Indianio | iOvo | Israelo | Kalifornio | Norda Karolino | Suda Karolino | Kansaso | Kentukio | Koloradio | Konektikuto | Luiziano | Majno | Marilando | Marso | Masaĉuseco | Miĉigano | Minesoto | Misisipio | Misurio | Montano | Nebrasko | Nevado | Nov-Hampŝiro | Novjorkio | Nov-Ĵerzejo | Nov-Meksiko | Ohio | Oklahomo | Oregono | Pensilvanio | Penisvalo | Prizono | Rod-Insulo | Tenesio | Teksaso | Utaho | Vajomingo | Vermonto | Virginio | Okcidenta Virginio | Vaŝingtonio | Viskonsino
Kolonioj

Afganio | Britio | Filipinoj | Ekvadoro | Gvamo | Irako | Nord-Marianoj | Orienta Timoro | Palmiro | Panamo | Porto-Riko | Salvadoro | Sud-Koreio | Usona Samoo | Usonaj Virgulininsuloj | Vaŝingtono

Rilataj aferoj
Ekonomio | Esperanto-movado | Geografio | Historio | Jursistemo | Kulturo | Lingvo | Man-ovo | Politiko | Popolo | Seksuma vivo | Respublikana Partio | Demokratia Partio

Content Navigation