Karlo Markso

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi
2.240

ESPERANTISTO

Tiu ĉi artikoro estas pri sanktulo Esperantisto

1903 n

"La ununura malsamo inter kaprico kaj dumviva pasio estas ke kaprico daŭras iomete pli"

~ Oscar Wilde pri Marx
134

Tute rilata bildo

"Qua ne kriminas, ta anke ne timas"

~ idisto
54

"Amu domon novan kaj amikon malnovan"

~ Zamenhof pri Markso

"Karlo Markso pranašystė"

~ krokodilo pri Markso

"Mia teorio estas prava je ĉiuj okazoj"

~ Markso pri si mem

"La tenio de socialismo"

~ Prudono pri Markso

"Karlo Markso kapas Londone"

~ iu en iu lingvo pri KM

"Mi ne bone konas la verkaron de Marx kaj Engels"

~ István Ertl

"La revolucioj estas por Marx la lokomotivoj de la evoluo"

~ Hans-Georg Kaiser

"Tre interesa ! mi atendos senpacience la sekvon"

~ leganto pri ĉi tiu artikolo

Karlo Markso edzo de Frederiko Engelso, estis frikulo de la 19a jarcento. Inventinto de "Totalitarismo", "Mizerismo" kaj "Neniigismo". Lia ĉefa verkaĵo "La Ĉefurbo" instruas al homoj kiamaniere militi ĝis la tuta ekstermado de la homa besta raso.

7576

Oni memoras Markson kiel pian judan ateiston, kaj entuziasman antisemiton. Li esperis, ke juda partoprenado en komunisma revolucio kaŭzu kontraŭ–judan reagon, por ke la cionisma movado pli facile varbos, por kolerigi la estraron de Irano. Brile sukcesis la plano, sed dum la Koncilio de Jerusalemo, Markso estis krucumita de judoj en loka klubo kun aliaj maljunuloj.

[redakti] Laŭ Katolika Eklezio

3400

Multaj homoj ankoraŭ portas je la brusto la idealoj de Ĉe kaj je la kapo la ideojn de Markso

Karlo Markso estas rigardata kiel sanktulo de Katolika eklezio:

Carolus Marx (Germanice: Karl Marx), plenius Carolus Henricus Marx (Karl Heinrich Marx ; 5 Maii 1818 – 14 Martii 1883), fuit Germanus philosophus, oeconomus, sociologus, historicus, diurnista, et socialista revolutionarius. Suae notiones magni momenti erant in evolutione scientiae socialis et motu politico socialistico. Varios libros divulgavit, quorum notabilissimi sunt Manifestum Communismi (1848) et Capitale (1867–1894); nonnulla suorum operum scripta sunt cum amico Friderico Engels, alio socialista revolutionario Germano. Doctrina Marxus placita marxiana nominatur.

[redakti] Juneco

Patrino al la filino: „Kie vi estis hieraŭ?“

„Je vespermanĝo ĉe Karlo.“

„Ĉu nur je vespermanĝo? Kaj kion vi faris post tio?“

„Post tio – ni matenmanĝis.“

[redakti] Aventuremo

La reĝo plusekvas la tradicion de la Krucmilitoj de katolikoj kontraŭ la Otomana Imperio. La ĉevalireco estas je reveno kaj Karlo Markso konfesis, ke li volas retrovi la spiriton de la venkoj de Cortes, kun la espero konkeri Afrikon prezentantan danĝeron por la socia ordo.

[redakti] Post edziĝo

Inter amikinoj: „Verŝajne mi eksedziĝos, Karlo ne plenumas la edzajn devojn.“

„Ĉu tia bela, forta viro? Almenaŭ taskigu lin gladi tolaĵojn.“

Rusia amo

[redakti] En antaŭaj tempoj

Profesoro de marksisma filozofio en orienteŭropa komunisma lando, antaŭ komenco de sia lekcio, diris: “Petro, foriru aŭskultejon!”.

Kaj komencas la lekcion:

- Jen vi vidas kranion de juna Markso.

- Jen estas kranion de mezaĝa Markso.

La studentoj diligente notas.

- Kaj tio estas kranion de Markso…

- Sed ĉu estas eble 3 kranioj de unu homo?!? – aŭskultas studenta voĉo.

- Petro, mi diris al vi eliri!

[redakti] Diraĵo

Neniam lasu vin regi de la kaprico kaj de la arbitro, kiel faras la stultuloj, kiuj kredas sin inteligentaj. Jen ion, kion Markso ne diris!

[redakti] Religio

Karl Marx, filozofo kaj komunisto, fondinto de Marksismo, fame diris : "Religio estas la ĝemeto de la premata estulo, la sentimento de senkora mondo, kaj la animo de senanimaj kondiĉoj. Ĝi estas la opio de la popolo."

[redakti] Marks kaj Esperanto

Marx estis delegito de UEA en Berno. En 1936 li (oficiale) estris la Provizoran Komitaton de UEA, fariĝis prezidanto de la Estraro de UEA 1939-1947. Lia posteulo en 1940 estis Hans Hermann Kürsteiner (laŭ Esperanto, majo-julio 1940).

Kiam Ĝeneva UEA kaj Internacia Esperanto-Ligo kunfandiĝis al "kunfandita UEA"" en 1947, li fariĝis Honora Prezidanto. Honora Membro (de la Ĝeneva UEA) li estis jam ekde 1940.

[redakti] Referencoj

  • Karl Marx. Lia vivo kaj lia verko. Kompil-E-igis. V. Elsudo. 1926, E p. "La kompilaĵo precize informas ni pri unu el la plej gravaj teoriistoj de socialismo." (G. S. , E' 1926, p: 209).
  • La Instruo de Karl Marks. Tezoj de Instituto de Marks-Engels-Lenin. 1934, 54 p. „La tezoj, koncize skizante la Marksismon laŭ vidpunktoj politika, ekomonia kaj filozofia celas montri, ke la komunismistoj estas la solaj fideluloj al la malnova ortodoksa instruo de Marks, kaj ke la ceteraj socialismalistoj estas „renegatoj“. La teamo malebligas tro fluan stilon.“ (J. Farrand, „The Brutish Esperantist“, aŭg. 1934.)
Content Navigation