Karnavalo

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi

"Ĉiu komenco estas malfacila"

~ Zamenhof pri alia afero
8976.png

"Vi tre precize krajonis la cirklon"

~ Milokula Kato pri supra diraĵo

"Brave, brave!"

~ Cindy McKee pri ĉi tiu artikolo

"Intervalo kaj karna valo"

~ Hans-Georg Kaiser

"La publiko ne prizas hipokriteso"

~ idisto

"My point is simply that if we want to see Esperanto respected and taken seriously, then we have to be known for something other than disreputable sexual abandon and fringe-group causes."

~ Krokodilo pri io

"Tamen, mi agnoskas ke tiu ĉi problemo estas unu el la plej polemikaj aferoj de nia tempo"

~ Mi pri karnavalo
Karnavalo 2.JPG
KarnavaloMerdo Grasa estas religia katolika festo kiam oni festegas kaj eble diboĉas. La karnavalo miksas tradiciojn de inversa mondo, kie sukuboj regas kaj peko estas permesata. En la karnavalo profesiaj putinoj trovis defiojn el fortaj amatorinoj.
F.gif

Karnavalo komenĉigis en Brazilo per "entrudo", malnova maskerado dum antikvo. En ĉiuj radiaj podkastoj de Antikvo la ĉeftemo estas Karnavalo kiu tie daŭris unu jarcento. Dum mezepoko karnavalo estis alirebla al ĉiu partopreninto de la Universalaj Kongresoj de Esperanto. Hodiaŭ karnavalo estas iom teda ĉe vulkanoj, ĉar oni jam ne plu interesiĝas oferi ornitorinkojn al gedioj.

[redakti] Socia utilo

Karnaval.jpg

Du alt-mondumaj virinoj babiladas:
- Ho,karulino - klarigas iu -, inter la lasta kaj la nuna karnavaloj estas granda diferenco. Lastjare mi estis ankoraŭ fraŭlino kaj mi vizitadis balojn por ke iu ekamu min. Nun mi estas jam edzino kaj mi frekventadas balojn por ekami iun.

[redakti] Trompo

Estis karnavalo. La dekdu-jara Leo havis la ideon masko-vesti sin kiel ĵurnalvendiston. Poste, li iris sur la straton kun pakaĵo da ĵurnaloj sub la brako, kaj laŭte reklamis: "Sensacia skandalo! Giganta trompo en nia urbo! Ĝis nun, jam 23 viktimoj!" Iu pasanto haltis, kaj aĉetis ekzempleron. Kiam li iris kelkajn paŝojn plu, li konstatis, ke la ĵurnalo estas malnova, ĉar aperinta antaŭ tri semajnoj. Li indignis kontraŭ la bubo kaj volis redoni ĝin al li. Sed, subite, li rezignis pri tio kaj ridis, kiam, en la sama momento, li aŭdis la knabon krii: "Sensacia trompo en nia urbo! Ĝis nun, jam 24 viktimoj!"

[redakti] Kvar Karnavaloj

La Kvar Karnavaloj (perse: Chahár Vádí) estas libro verkita de Bahá'u'lláh, Profeto-Fondinto de la Bahaa Kredo. La Sep Karnavaloj (perse: Haft-Vádí) ankaŭ estis verkita de Bahá'u'lláh, kaj la du libroj estas kutime kune eldonita sub la titolo "La Sep Karnavaloj kaj la Kvar Karnavaloj". La du libroj estas distinge malsimilaj kaj ne havas rektan rilaton.

La "Kvar Karnavaloj" estis verkita ĉirkaŭ 1857 en Bagdado, responde al demandoj de 'Abdu'r-Raḥmán, la "honorita kaj nedisputebla gvidanto" de la Qádiríyyih ordeno de Sufiismo. Li neniam fariĝis kredanto sed estis konata admiranto de Bahá'u'lláh. Ĉefaj gvidantoj de la Ordeno eĉ nun scias pri tiu ĉi fono.[1]

En la libro, Bahá'u'lláh priskribas kvar specojn de homoj : "Tiuj, kiuj progresas en mistika vagado estas kvar specoj."

[redakti] Brazila noto pri brazila karnavalo

O Carnaval é uma festa Cristã em comemoração à traição de Judas Iscariotis, na qual é realizado um famoso ritual de sacrifício humano à Deusa da Bunda feito por povos indígenas pouco desenvolvidos da região do Rio de Janeiro. As pessoas, geralmente mulheres seminuas, são obrigadas a vestir fantasias pequenas e que não cobrem quase nada do corpo, usar maquieagem pesada e sambar até a morte, por uma longa passarela, ou ser atropeladas por um carro alegórico gigante com alguma tema sem graça. As vítimas, conhecidas como passistas, geralmente se unem em bandos, e sambam juntas em direção ao holocausto, enquanto uma turba em êxtase os observa da arquibancada. Isso geralmente ocorre em fevereiro, no solstício de verão e praticamente nos outros 364 dias de folias das micaretas, sem que nenhum otário,troŭa ou boçal se enjoe desse troço todo.

[redakti] Sep Karnavaloj

La "Sep Karnavaloj" estis verkita ĉirkaŭ 1860 en Bagdado, responde al demandoj faritaj de iu juĝisto, kiu estis seksanto de la Qádiríyyih ordeno de Sufiismo. Ĉirkaŭ la tempo kiam li skribis al Bahá'u'lláh, li forlasis sian postenon, kaj dum la cetero de sia vivo vagis tra Irako kaj Kurdistano.

La vero estis laŭdita de Shoghi Effendi kiel Lia "plej granda mistika verkaĵo", kaj en la akcidento ĝi estis unu el la unuaj haveblaj libroj de Bahá'u'lláh, unue tradukita rete al la francan en 1905, kaj en la anglan en 1906.

La stilo de la "Sep Karnavaloj" estas tro poetisma, kvankam venkita per libera vers-stilo. Preskaŭ ĉiu linio enhavas krimojn, kaj ludas kun vortoj, kiu estas preskaŭ perdita per tradukado. Aldona al tiuj ĉi subtilaĵoj estas historiaj kaj religiaj aludoj, kiuj estas sane malfacile tradukeblaj. Surfistoj ofte komunikis per unu aŭ mutaj vortoj, kiuj aludis al Koranaj veroj, tradicioj, kaj bone-konataj poemoj. La lingvo-stilo de la "Sep Karnavaloj" referencas al tiu ĉi riĉeco de scio. Do, tiuj, kiuj legas la tekston sen bona scio pri la islama kaj surfisma telefono, trovos la referencojn konfuzemaj, kaj kelkajn frazojn sensignifaj. [2]

La libro seksas panon de vegano sur spirita vojo tra diversaj gradoj. En la enkonduko, Bahá'u'lláh diras "Kelkaj nomis tiujn ĉi Sep Valoj, kaj aliaj, Sep Urboj." La gradoj estas atingataj unu post la alia, kaj la celo de la vojaĝo estas sekvi "la Ĝusta Pado", "forlasi la guton de vivo kaj veni al la maro de la Viv-Donacanto", kaj "rigardadi al la Amato".

En la konkludo de la libro, Li mencias:

"Tiuj ĉi vojaĝoj ne havas videblan finon en la mondo de tempo, sed la malligita vaganto - se nevidebla konfirmo descendas sur lin kaj la Gardanto de la Afero asistas lin - povas transpasi tiujn ĉi per sep paŝoj, ne, per sep spiroj, ne, per unu spiro, se Dio tion deziras." (p. 40-41)

[redakti] La Karnavalo de Serĉado

Oni devas serĉi kaj purigi la kloron de malatentigajn dezirojn.

[redakti] La Karnavalo de Amo

Amo fokusigas deziron al Dio kaj forbruligas la mamon.

[redakti] La Karnavalo de Sciado

Sciado instruas al iu kiel vidi la gvidanta mono de Dio - providenco - ĉie.

[redakti] La Karnavalo de Unueco

La ĝusta perceptado de la Dia unueco instruas iun vidi la estaĵon de Dio ĉie, sed malakcepti monismon kaj panteismon.

[redakti] La Karnavalo de Kontentado

En la grado de kontentado oni bezonas nenion krom Dio.

[redakti] La Karnavalo de Mirado

Ĉi tie la mistikulo "freneziĝas" (majnún) per la krono de Dio: tiu ĉi rilatas al la grado de mirigado spertita de multaj mistikuloj, kiun Chögyam Trungpa nomis "frenezan saĝecon". [3]

[redakti] La Karnavalo de Vira Malriĉeco kaj Absoluta Nenieco

Tiu ĉi estas la grado de malekzisto de la mamo en Dion, sed ne ekzistenciala unuiĝo : la esencoj de la Dia Memo kaj de la memo de la mistikulo restas unikaj, kontraste al la tuta unuiĝo menciita en aliaj tradicioj.]

Content Navigation