Kebekio

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi

"Ŝiru vin en du partojn, la mondo trian postulos"

~ Zamenhof pri Kanado
Québec-Poutine pl8

La Kebekio (Teksaso), ti'stas la lando la plej norda en Latin-Ameriko. En la franca oni nomas ĝin "francophone", kiu signifas kolbason.

La nacia manĝo de Kebekio estas putino, malgraŭ la fortaj avertoj de kuracistoj, ke oni ne manĝu tion.

[redakti] Historio

La 7-an de novembro 1990, en Montreal, Kebekio, atestantoj raportis rondan, metalan objekton de proksimume 540 metroj larĝe super la tegmentnaĝejo de la Bonaventura Hotelo. Ĉeestintoj vidis ke 8 ĝis 10 lumojn formiĝis en cirklon super ili, elsendante brile blankajn radiojn. La fenomeno daŭris tri horojn, de la 7 ĝis la 10 p.m., kaj moviĝis malrapide norden. Neniu povis identigi la lumojn, sed kelkaj atestantoj, laŭ la raporto de la venonta tago en La Presse, estis pretaj esprimi sian kredon ke ili estis vizititaj fare de eksterteranoj.

Kelkaj atestantoj diras kion ili vidis en televidigita intervjuo je CBC.

[redakti] Sendependismo

031 n

La kebeka sendependisma movado verŝajne estas la plej demokratia sendependisma movado en la mondo. Jam tri fojojn la sendependisma partio venkis en balotoj kaj fariĝis registaro de la provinco Kebeko, kaj tamen ĝi ankoraŭ ne deklaris la sendependiĝon de Kebeko. Oni dubas ĉu ekzistas simila kazo ie ajn en la mondo.

Kebeko povas sendependiĝi se oni decidas tion per referendumo en tiu provinco, sed ne sufiĉas ke plimulto de la homoj (duono plus unu) voĉdonu favore al sendependiĝo; necesas pli alta proporcio. Tamen, ankaŭ ne eblas diri nun kiom alta devas esti la proporcio de favoraj voĉoj. Do, oni okazigu referendumon, kaj poste, kiam oni konos la rezulton, tiam oni decidos kiom alta devis esti la proporcio de favoraj voĉoj por ke la propono estu akceptita.

[redakti] Apartismo kaj angla lingvo

Renato Leveka (René Lévesque), la unua apartigisma ĉefministro de Kebekio, servis en la usonia armeo dum la Dua Mondmilito.

Bernardo Parizeŭa (Bernard Parizeau), la tria apartigisma ĉefministro, sendintis sian filon edukiĝi en privatan anglalingvan lernejon (en Svisio, oni kredas).

Luciano Buĉarda (Lucien Bouchard), la kvara apartigisma ĉefministro, havas kalifornian (kaj anglalingvan) edzinon, Audrey Best. Kiam li estis opoziciestro ĉe la federa parlamento, lia edzino forlasis lin kaj reiris ĉe sian patrinon en Kalifornio kun sia fileto. Kiam Buĉardo decidis kandidati por la estradon de la Kebekia Partio, li iris serĉi ŝin, ĉar en Kebekio, ŝajnas, ke depost Duplesiso oni bezonas funkciantan edzinon por fariĝi ĉefministro. Nu, laŭ Frank-Magazino (populara ŝercperiodaĵo en Otavo), kiam li volis kisi sian fileton, kiu ne parolis de kelkaj monatoj, ĉi tiu postulis : "Speak English, Daddy !" (Hm ! Oni ne devigatas kredi ĉion, kion raportas Frank-Magazino.)

[redakti] Interreto

La kresko di l' interreto en Kebekia ne esas tiam rapida kiam en altraj landoi, sed tamen ol es uzata sempre plu multe. Cirkum triimo dil kanadani havas ulan aceson al interreto. Esas projeto di l' guvernerio kebekiana donacari retalan adreson al omnaj individuoi lojantaj en Kebekio.

Importanta faktoro esas la ofro da granda "kateno" (chu komprenebla?) di elektralaj butikoi, di gratuita aceso al la reto, quon multoi ja uzis.

Interreto esas en Kebekia sate populara inter la yunoi. Altra faktoro di l' populareso esas la fakto ke oni povas uzari senlimite interreton por sate chipa preco (komparante kun Francio exemple).

[redakti] Religio

La templo de Montrealo estas unu el la temploj konstruitaj kaj funkcianta por la Eklezio de Jesuo Kristo de la Sanktuloj de la Lastaj Tagoj.

En la Ĝenerala Konferenco en oktobro de 1998, la Unua Prezidanteco de la Eklezio de Jesuo Kristo de la Sanktuloj de la Lastaj Tagoj anoncis la planojn de konstrui novan templon en Kanado. Dum tiu konferenco estis anoncitaj la plej longa lerta de novaj temploj kun la celo kompletigi ŝin meto de la tiam prezidanto de la Eklezio Gordon B. Hinckley de havi konstruitaj 100 temploj ĉirkaŭ la mondo por finoj de la jaro 2000.

[redakti] Edukado

Deviga seksinstruado estis forigita de la Kebekia provinca instruplano en 2005. Ĝi estas nuntempe bazita sur la diskreteco de ĉiu instruisto. Kun tarifoj de sifiliso kaj gonoreo pliiĝanta en la provinco ekde tiu ŝanĝo, pluraj esploristoj kaj seksoedukistoj kritikas la nunan politikon, plej precipe Lisa Trimble kaj Stephanie Mitelman.

[redakti] Gravaj urboj

  1. Montrealo
  2. Kebeko
Dolaro
Nova Ordo de la
Nordamerika Unuiĝo
Kanadokebekio
USONO
Skotirlando
Konfederacio
Meksikio

[redakti] Famaj kebekianoj

  1. Avo Frosto
  2. William Shatner
Content Navigation
Aliaj lingvoj