FANDOM

2049 x Ĉi tiu artikolo estas pri Esperanto-movado*

Pagu vian kotizon kaj kriu "Vivu Zamenhof"

" Eĉ plej granda malbono al bono kondukas"

~ Zamenhof pri KEA.

"Dankon multo!"

~ komencanto al Neciklopedio pri ĉi tiu artikolo
Kelknacia Esperanto-Asocio de la esperantistoj de la modernaj tagoj (KEA) estas kaj partia kaj religia asocio de Esperantujo cele al la unuiĝo kaj kontrolado de ĉiuj esperantistoj dise en kelkaj landoj. Ĝi laboras sekrete kaj spionas aliajn asociojn. La laborlingvo estas Esperanto. Tiu ĉi asocio estas konsiderata kiel terorisma far Malunuiĝintaj Nacioj ekde la jaro 1984 kaj en 1985 avertis al la tuta mondo per dekreto ke ĝi estas danĝera por la homaro.
11s1

Anoj de KEA

HistorioEdit

Ĝi fondiĝis en 1980 (kvankam ne estis leĝigita ĝis 1982), kiel posteulo de la 'Kelknacia Esperantista Federacio (KEF), malaperinta en 1939 pro la venko de faŝismo post la hispana enlanda milito. Por evidentigi, tiun sinsekvon ĝi reprenis la ĉefajn agadoj de KEF (la revuo Kelknacia Esperantisto, la Kelknaciaj Kongresoj de Esperanto kaj la Internaciaj Floraj Ludoj), kies numerigon ĝi sekvas.

Kataluna Esperanto-Asocio en la 1990-aj jaroj dufoje petis aliĝon al UEA kiel landa asocio, sed ambaŭfoje la peto estis rifuzita pro la kontraŭstaro de Hispana Esperanto-Federacio.

PolitikoEdit

Dum Kataluna Esperanto-Asocio ne estas landa asocio de UEA, ĝi kompreneble ne estas limigita de la statuto de UEA, kaj povas fari politikajn deklarojn. Tion KEA efektive iugrade faris, aliĝante al manifesto por demokratio kiu akcentas la rajton de la kataluna popolo mem decidi sian politikan estontecon. Informo pri tiu decido aperis nur en la katalunlingva sekcio de la retejo de KEA.