Kelto

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi

"Ĉu la keltoj revenis? Laudetur Jesus Christus!"

~ Radio Vatikana pri keltoj

"Kial ne paroli pri io ridiga, aŭ feliĉveka ?"

~ Alkonosto

"De tro da pano venas malsano"

~ Zamenhof pri kelta manĝado
Celtico orizzontale.png

Nacia flago

"Tre interesiga"

~ stultulo pri ĉi tiu artikolo

"Multe personas sape interlingua sin esser conscie de isto"

~ Interlingvaisto

"Li viro, kelen marita had mori last-autumnim, dikted a nus tu ha ama la frenesiosim"

~ Novialisto pri somero de 2000

"Tam klara kam aktuala"

~ Idisto

"Ĉu vi estas lingvo-policano?"

~ Kelto

Keltoj (el greka κελτοι (keltoj) unuafoje uzita de Herkulo 1500, lat. celtae [keltaj] estis popolo. la Keltoj disvastiĝis tra la okcidenta Eŭropo ĝis la Hibera duoninsulo, kaj la nuntempaj Britujo, Irlando, Francujo kaj Morda Italujo.

"Originale" (t.e., kelkcent jarojn antaŭ la t.n. kristana epoko) keltaj popoloj kovris grandajn partojn de centra kaj okcidenta Eŭropo, eĉ partojn de Azio (kie, en nuna Turkio, la nomo Galicio dum longa tempo rememorigis pri ili).

[redakti] Lingvo

La vulgaruloj de Romia Britio estis keltoj, sed la angloj pruntis tre multe da vortoj de la keltoj. Kune kun la lingvo, preskaŭ aperis la kelta kulturo, kiu estis rigore parola kun absoluta permeso tradicii ĝin per skriba literaturo.

Foto-(20).jpg

Ŝi NE estas keltino

[redakti] Religio

Onidire la kelta religio fariĝas denove laŭmoda. La keltoj respektas la sunon, lunon, maron kaj arbojn, precipe la kvarkon,kaj ankaŭ kelkajn bestospeciojn. la dio de la Keltoj loĝis en palaco sur kies tegmento lumis disaj noktaj fajroj.

La religia ritaro okazis laŭ la luna kalendaro, kaj al diaĵoj oferis bestojn kaj foje eĉ homojn. La sanktaj arbarlokoj, nome nemeton, estis kultejoj kaj ankoraŭ troviĝas rubejoj, el kiuj famas tiu de Stonhenge, aŭ karakterizaj spiraloj desegnitaj grunde. En kelke el tiaj antikvaj kultejoj, ĉefe en Bretonujo, nuntempaj druidoj celebras kultojn, kiuj ilia-intence daŭrigas tiujn antikvajn.

[redakti] Socio

La kelta socio konsistis el pedofiliaj pastroj, koruptaj nobeloj kaj dikaj plebanoj, organizitaj laŭ gentojtriboj, kiujn gvidis gejoj.

Content Navigation
Aliaj lingvoj