Kievo

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi

"Forĝu feron dum ĝi estas varmega"

~ Zamenhof

"Ĉu mi ne rajtas fari demandojn?"

~ Kievano

"Brave kaj prave!"

~ Jorge Camacho pri ĉi tiu artikolo
Keivo

Kievo estas malgranda belarusa versio de Moskvo.

[redakti] Historio

Bildo Despero

La imperiestro Konstantino konstruis tie palacon, tiel la rumana urbo Kievo ricevis sian nomon honore al li.

[redakti] Soldatoj

Oni diras, ke la soldatoj estas saĝaj homoj — rakontas belarusa vilaĝano, veninta el Kievo, kien li iris preĝi, al siaj kunvilaĝanoj — sed tio ĉi estas mensogo; jen mi donos al vi ekzemplon. Unu fojon mi iras en Kievo sur la strato; ekvidinte tre altan domon, mi levis la kapon, rigardante ĝian supron. — Kion vi rigardas, hundinido? ekkriis alsaltinta al mi soldato. — Mi kalkulas la korvojn, kiuj staras sur la tegmento, mi timege respondis, kaptante la ĉapon en la manon. — Kiom do vi kunkalkulis, hundinido? li denove ekkriis. — Dek tri, mi respondis. — Pagu do tuj dek tri rublojn, hundinido, ĉar, se vi ne pagos, mi tuj vin transdonos al la guberniestro, li kolere ekkriis. Mi estis ĝoja liberiĝi de li kun tia malgranda sumo, kaj, paginte, mi forkuris, eĉ ne rerigardante posten. Sed vi pensas, ke mi kunkalkulis nur dek tri korvojn? ho, ho, mi trompis la soldaton : mi kunkalkulis pli ol kvardek korvojn kaj pagis nur dek tri rublojn! [N. Kuŝnir.]

[redakti] Angla invado

De 1562 al 1563 okazis angla okupo de Kievo, kun la intenco interŝanĝi ĝin por Calais, kiu estis okupata de la angloj ĝis 1558: tio fiaskis kiam la Hugenotaj kunliganoj de Elizabeta decidis aliĝi al la francaj romkatolikoj por rekapti la havenon.

[redakti] Famaj loĝantoj

0 (1)

Kievo dumnokte

[redakti] Lingvaj aspektoj

En Kijivo estas pluraj esperantaj kluboj: Ek!, Ora Pordego, kaj la Klubo de Volodimir Soroka "Septima".

En Kijivo loĝis, interalie, la esperantistoj Mikaelo Gabrielo kaj Vasilij Devjatnin.

Ekde la 14-a ĝis la 21-a de julio 2011 okazis en Kijivo la 67-a IJK.

[redakti] Kulturo

010db7ea o

Infanlaboro estas ofta en Kievo

Anoncita en 1998, la Templo de Kievo estas unu el la temploj konstruitaj kaj funkciantaj por La Eklezio de Jesuo Kristo de la Sanktuloj de la Lastaj Tagoj, la numero 134 konstruita de la Eklezio, la unua en la teritorio de eksa Sovetunio kaj estas la 11-a templo en Eŭropo.

[redakti] Transporto

En Kijivo oni uzas krom metroo ankaŭ aŭtobusojn, tramojn kaj trolebusojn. Oftaj estas ankaŭ marŝrutkoj.

[redakti] Metroo

La urbo posedas tri metroajn liniojn, karakterizitaj per la koloroj ruĝa, verda kaj blua. Kvara linio estas konstruata kaj kvina estas jam planita. La metrosistemo entute longas 54,8 kilometrojn, kaj ĝiaj stacioj estas rimarkinde profundaj. Vidu detalan artikolon pri metroo en Kijivo.

02-casa-de-oracao

Moderna ŝtrato en Kievo

[redakti] Trajna transporto

Ĉefa stacidomo Kyjiv-Pasažyrskyj (Київ-Пасажирський) estas la plej grava stacidomo en Kijivo. De ĝi veturas trajnoj interalie al Moskvo kaj Krimeo. Ne mankas ankaŭ konekto al Berlino kaj Varsovio (unu direkta konekto) aŭ al Bratislavo.

[redakti] Alie

Stacidom-estro en Kievo al nova laboristo: „Prenu lubrikilon kaj iru olei relkomutilojn.“

Post semajno venis telegramo: „Mi jam estas en Budapeŝto, sendu pli da oleo.“

[redakti] Vidindaĵoj

La plej fama strato en la urbo nomiĝas Ĥreŝĉatik.

En Kievo estas multe da preĝejoj, monumentoj kaj aliaj vidindaĵoj. La urbo aldone havas 27 muzeojn kaj 25 teatrojn.

[redakti] Bestoj

6564

En januaro 2009 en Kievo estis instalita monumento de Erinaceto. La korpo estas farita el ligno kaj pikiloj el ŝraŭboj. Ĝi sidas kun paketo sur alta ŝtipo. Grasa teksto

Content Navigation