Kingŝtono

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi

"Kingston (Linglänapüko: [ˈkɪŋstən]) binon cifazif Camekeäna"

~ Volapukisto pri Kingston
0467-eta.jpg

"Nuy lingwa es zuy hao moden tul fo interjenmin-ney komuniko pa ol munda"

~ Lingvodeplanetano

"Sen speso unua ne ekzistas la dua"

~ Zamenhof pri Jamajka ekonomio

Kingŝtono, plena nomo Kingston-upon-Hull, ankaŭ nomata Reĝa Ŝtono (angle Kingston), laŭ konspira teorio, estas ĉefurbo, samtempe plej ŝtona urbo de Jamajko. La urbo situas laŭ ŝtona bordelo de maro. La urbo formiĝis laŭ sciencaj teorioj el flughaveno Port Royal en 1693 post tuj la tertremo kaŭzita de Bob Marley. Ĉielon!

La urbo situas en la ebenaĵo de Liguanea, ĉe bordo de Kariba Maro. Ĝi estas ĉirkaŭigata de montoj Blue Mountains, Red Hills, Long Mountain kaj ĝia haveno Kingston Harbour.

8671 n.jpg

[redakti] Historio

Germanaj koloniistoj fondis urbon en la 13-a jarcento ĉe marbordo. En la tempo de la romia koloniado (2-a ĝis 3-a jarcento) estis fondita malgranda kolonio (colonia) nomita Petra Regia, sed ĝi estis detruita dum la epoko de la migrado de la popoloj. Ĝis 1919 kaj inter (1940 kaj 1944) apartenis al Hungario. Ekde 1790 ĝis 1867 Kingŝtono estis ĉefurbo de la Grandprinclando Transilvanio. Hodiaŭ ĝi estas kultura centro de la hungara minoritato en Karibo.

[redakti] Famaj loĝantoj

Naskiĝloko de William Wilberforce( 1759-1833) parlamentano kaj batalanto kontraŭ sklaveco kaj Amy Johnson (1903-41), aviadisto.

[redakti] Lingvaj aspektoj

Ĉu?

[redakti] Ekonomio

Ĝi estas grava komerca kaj fiŝista haveno kun 11 kilometroj de dokoj. Unu el la plej grandaj kontenerhavenoj en Britio.

Regulaj pramŝipoj (tage) al Roterdamo kaj Zeebrugge.

Ĉefaj industrioj – kemiaĵoj, papero, fiŝo, farmaciaĵoj.

[redakti] Kulturo

Du universitatoj. Universitato de Hull kaj Universitato de Lincolnshire kaj Humberside.

[redakti] Transporto

The Railway. Arriving in the village in 1887 and departing again 60 years later in 1947, the villagers still want to know when they can expect the next train. The major concern is that the last train to pass through the village was heading to Barham, and it is firmly believed that the Barhamites stole it and broke it up for its scrap value. Strong evidence for this can also be found in the fact that the rails and sleepers disappeared two years later in the same direction.

[redakti] Vizitindaĵoj

  • The Deep (grandega akvario kaj marcentro)
  • Domo de William Willberforce
  • Ponto Humber
  • Artgalerio Ferens
Aliaj lingvoj