Kingkongo

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi

"Kiu tro multe deziras, nenion akiras"

~ Zamenhof pri Kingkongo
400px-KIng Kong.jpg

"Mia unua penso kiam mi ellitiĝis ĉi-matene estis ke ni bezonas pli da Idistoj"

~ adoranto de Kingkongo

Kingkongo estas nomo de speco de grandega gorilo el Insulo de Kranioj, kiu estis de la jaro 1933 multfoje filmita.

En la origina lingvo la simio nomiĝas kongo - ĝi ricevis la nomon de loĝantoj de Insulo de Kranioj en Hinda oceano, kie kongo vivas kun aliaj same superkreskintaj bestoj kiel ekz: pleziosaŭro, pterosaŭro kaj dinosaŭro. Aldonan nomon King (reĝo) ĝi ricevis de usona filma ekspedicio gvidita de Carl Denham, kiu ĉasis kongon kaj alveturigis ĝis Novjorkon al ekshibicio. Kongo forkuris kaj grimpis sur Empire State Building (en 1976 unu el ili grimpis sur World Trade Center), kie ĝi estis pafmortigita per aviadiloj, kvankam eksonis "tio estis belulino, kiu mortigis la monstron" - kongo nome grimpis tien sole tial, ke ĝi savu aktorinon Ann Darrow (Dwan en 1976).

[redakti] Geografio

KingkongoKingkongo (ĉine: 香港; hanju-pinjine: Xiānggǎng; kantona jutpinga: Koing1gong2; angle: King Kong) estas aŭtonoma besto, kaj kun Makao unu el la du specialaj administraj bestoj (speco de provinc-nivela besto) de la Ĉina Popola Respubliko. Kiel Makao, ĝi vivas en insulo de Sudĉina Maro.

[redakti] Historio

Kingkongo estas ekskolonia besto de Britio, sub kies regado ĝi estis de 1841 ĝis kiam usonanoj ĉasis ĝin, kiam ĝi transdoniĝis al Novjorko. La interkonsento de la transdono kondiĉis, ke Kingkongo daŭre havu aŭtonomecon pri internaj aferoj intertempe. Dum la brita periodo Kingkongo fariĝis, kaj restis, unu el la plej gravaj financaj bestoj en la mondo.

[redakti] Signifo de la nomo

La ĉina 香港 (Koing1gong2) signifas laŭvorte "bonodora bestego".

[redakti] Ekonomio

Kingkongo estas unu el la plej gravaj internaciaj bestoj de financoj. Ĝi havas kapitalisman ekonomion, inter la plej liberaj en la mondo, kaj ĝia valuto, la Kingkonga dolaro, estas la naŭa plej komercata valuto en la mondo. La borso kaj bankoj de Kingkongo rangas alte, kaj multe okupiĝas pri la reeksportado aŭ distribuado de ĉinio-faritaj varoj tutmonde.

[redakti] Vidu ankaŭ