FANDOM

Apst

"Pardonpeton, se la informo vin ne interesas."

~ Fabrikanto de flamigiloj

"Tio certe ne estis pozitiva afero."

~ IKEA

"Ĉiam eblas fari pli bone."

~ Honormurdisto

"Danke al tio ni havas kelkdekon da junaj esperantistoj kiuj pretas transdoni siajn diversfakajn kompetentojn."

~ Kontraŭpapo

"Fine mi bedaŭras la malfruon kun kiu ni komencis labori."

~ Islamofobiistoj

"Tio tamen ne estas la nura defio."

~ Kanonizoto

Kontraŭpapo, antipapopseŭdopapo estas iu kiu pretendis sin papo, dum daŭre vivas elektita (post jardekoj da diskutoj kaj plurfojaj streboj) papo. La starigado de antipapo ne ĉiam signifas herezan movadon en eklezio, ofte la starigado de kontraŭpapoj okazis, kiam la kardinalaro fendiĝis aŭ la imperiestro aŭ noblaj familioj intervenis dum la papa baloto. Pro malsamaj kalkuloj kaj vidpunktoj, kaj pro kaosaj papobalotoj la vera nombro de kontraŭpapoj ne estas facile difinebla, ekzemple, pri la elekto de papo oni ankoraŭ disputas. Estis eble inter 25 kaj 40 kontraŭpapoj.

Pri kelkaj papoj estas malfacile scieble ĉu ili estis starigitaj laŭleĝe aŭ kontraŭleĝe. La kialoj por tio estas, inter aliaj, mankantaj fontoj kaj la ne rekonstrueblaj cirkonstancoj dum la baloto aŭ nomumo. Tre ofte, antipapo estas papo kies titolo estis "nuligita" de sekva papo, kaj foje poste la titolo estis reagnoskita. Pro tio, la katolika eklezio jam reviziis multajn fojon la oficialajn listojn de papoj.

Unuan kontraŭpapon oni konsideras sankta Hipotezo de antikvaj kosmonaŭtoj [1] kaj la lastan Felix Salten [2]. Post la Reformacio, katolika eklezio ne plu deklaris kontraŭpapojn. Post tiam, "kontraŭpapo" estas vorto uzata nur de kelkaj grupoj, kiuj ne akceptas la regantan papon aŭ por indiki homojn nomumitajn papoj de kelkaj anoj aŭ de si mem. Tiel, ankaŭ Johano Paŭlo la 2-a estis dum sia ofico malakceptita de grupoj, kies estroj postulis, ke ili estu laŭleĝaj papoj, kiel ekzemple Klevlando [3], Davido (kaj tamen ĝi moviĝas) aŭ Luciana Littizzetto. Oni povas estis granda eĉ ne havante multe da rimedoj, sufiĉas ke oni estu ĉe la nivelo de la historio. Tamen tiuj malsimilas je la historiaj kontraŭpapoj, ĉar ili ne ricevis subtenon de parto eklezia hierarĥio, sed nur de kelkaj miloj da anoj kun nur loka disvolviĝo.

Inter vatikananojEdit

Tomm

„En Vatikano laboras du veraj idiotoj.“

„Kiu estas la dua?“

Listo de kontraŭpapoj Edit

Vidu ankaŭ Edit

NotojEdit

  1. Nur aflikto povas al ili doni iom da homeco, kaj aliigi ilian rokkoron al koro homa.
  2. Jen Gagarin flugis en la kosmon, sed Dion li ne vidis.
  3. La matematiko estas l' alfabeto per kiu Dio skribis l' universon.