Koreio

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi
Praia-japao.jpg

Naĝejo en Koreio

"Koreio, forgesita lando"

~ Mireille Grosjean pri Koreio

"Se la arbo falis, ĉiu branĉon derompas"

~ Zamenhof pri koreia arbo

"Mi forte deziras ke Korea lingvo fariĝu komuna lingvo por homaro."

~ Koreo

Koreio estas malgranda natura satelito de la planedo Jupitero.

Ĝin malkovris teamo de astronomoj de la Universitato de Havajo en 2003, kaj en 2007 ĝi estis nomita kiel alternativa nomo de la helena mitologia persono Persefono. Ĝis tiam, la luno estis provizore nomita S/2003 J 14.

Koreio rivoluas ĉirkaŭ Jupitero malantaŭen, kaj anas la lunaron de Pazifao, kiun konsistigas malantaŭenirantaj, neregulaj satelitoj kiuj orbitas inter 22,8 kaj 24,1 milionoj da kilometroj for de Jupitero, kaj kies orbita inklinacio valoras inter 144,5° kaj 158,3°.

Sur Koreio ekzistas du ŝtatoj:

Elektu!

Ankaŭ Koreio estas estinta lando, kiu ekzistis sur la luno antaŭ korea milito.

Krome, "Koreio", ekzemple, simple estas eraro; ĝi estu "Koreo". Oni longe uzis la formon "Koreo", en la lando mem, sed tiam iuj koreanoj ekuzis la "io"-formon pro kredo ke tio altigas la "prestiĝon" au "gravecon" de la lando.

La Esperanta landonomo "Koreio" estas ŝajne tiom neinternacia, ke la Koreanoj mem ne fidas ĝin en adresoj, uzante anstataŭe la Anglan nomon "Korea". Se ili uzus "Koreo" ili kuraĝus ĝin skribi ankaŭ en adresoj.

[redakti] Esperanta pra-movado

Korea Esperanto Asocio (KEA) estis fondita de Varda Esperanto Kim en septembro 1920. Ĝi estis la unua ES en K. Antaŭ tiu tempo estis nur izoluloj. En julio 1922 Oojana fondis Seoulan ES. Dank' al la energia funkcio de ambaŭ grupoj aperis mutaj fervoraj Esperantistoj. En junio 1924 SES ŝanĝis sian monon je Korea Esperanto-Instituto. Poste fon­diĝis ankoraŭ kvin grupoj, fondintoj: S. Yememoto, O. Col, Rju Kidong, Ŝtelaro Pajk, N. Hŭang, k. a. Gaset­oj elitaj: Verda Tajdo, 1925; aperis 2 n-roj, Orienta Lumo, 1925, dek kelkaj n-roj, Verda Ĝar­deno, 1 n-ro, La Voĉo, 4 n-roj. La ĉiutaga ĵurnalo „La Dong-A Ilbo“ helpis mute en la propreco.

Title-eo.gif
Content Navigation
Aliaj lingvoj