Korpo

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi
Averto! Ĉi tiu artikolo prias la homan korpon, kaj eĉ havas bildojn.

"Ĉiuj homaj organoj iam laĉiĝas, krom la lango."

~ Konrad Adenauer

"Atakis teruro, ektremis la kruro"

~ Zamenhof
2009-11-07.jpg

"Korpo estas parto de mi"

~ Bffudo pri korpo

"Via korpo estas vi. Mia korpo estas tute mi"

~ ateisto pri korpo

"Amis korpo proktro ĝis la genuoj en sida pozicio"

~ Marcos Cramer pri korpo

"Sanga ĉelo posfftrestas 60 duaj en kompletigi lia trairita de la korpo"

~ aŭtomata tradukilo pri korpo

"La kadavro pentis de alta arbo kaj la vulturoj ĉirkaŭflegis ĝin"

~ P. E. Schwerin pri morta korpo
Korpo estas iu, kiu povas esti vira aŭ ina. Ina korpo estas tre multe pli interesa ol vira korpo. Homa korpo havas 4 partoj: norda, centra, suda, okcidenta kaj orienta.
Submarafusilo.jpg

Scienca Pruvo ke ina korpo estas multe pli interesa ol la vira

[redakti] Historio

Antikvaj saĝuloj, kiuj studadis homan korpon dum multaj jarmiloj, instruis, ke homo posedas ne unu korpon, sed plurajn - minimume sep. Ĝuste tion simbolas rusa ludilo "matrjoshka" - sep malplenaj lignaj pupoj, kiuj kaŝas sin en unu. La ekstera pupo simbolas korpon.

[redakti] Kompono

Ĉiu viva estulo ja havas ses korpoj, kiuj ĉiuj estas organoj en ĝia eterna korpo, kaj kiam la estulo estas enkarno, ĝia tagkonscio estas portata de ĝia fizika korpo, kiun mi nomas la pezkorpo. Nuntempe multaj homoj vivas en tiu iluzio, ke tiu fizika korpo estas ilia sola korpo. ja multaj eĉ kun la erara percepto, ke tiu korpo estas identa kun ili mem. Reale tiu estas kombino de energioj, kiujn la mio alligis al si, kaj de kiuj la sama mio pli aŭ malpli frue denove liberigas sin per "la morto." iom grade ni liberigas nin de la fizika korpo antaŭ "la morto". Tio ni faras ĉiun fojon dum la dormo. Kiam ni estas fizike enkarniĝinta, ni havas kaj fizikan "tagokonscion" kaj "noktokonscion", kaj dum la tagkonscio estas portata de la fizika korpo, la noktokonscio estas portata de la ceteraj kvin korpoj. Kune la ses korpoj reprezentas kaj la tag- kaj la noktokonscion, kion mi en LIVETS BOG karakterizas kiel la subkonscio" de la viva estulo. Tiu subkonscio, kiu estas portataj de korpoj, kiuj estas ŝanĝantaj, havas komencon kaj finon, kompreneble estas sub la samaj principoj kaj ja estas tempo- kaj spacdimensiaj. Sed kiel la ses tempo- kaj spacdimensiaj korpoj nur povas ekzisti, ĉar ilia transformado okazas interne de la eterna korpo de la viva estulo, kiu ne estas tempo- kaj spacdimensia, la tempo- kaj spacdimensia subkonscio ankaŭ nur ekzistas, ĉar ĝi havas la radikon en kaj estas portata de io ne tempo- kaj spacdimensia, nome la eterna faktoro, kiun mi nomas "la superkonscio" de la viva estulo. La superkonscio estas la eterna organo, per kiu la konscivaloroj de la viva estulo estas tranportata de unu subkonscia korpo al la alia, kaj samtempe la superkonscio estas "magazeno" kaj "kartoteko" por konscienergioj, kiuj ne momente estas uzata per la subaj korpoj.

[redakti] Norda parto

Norda parto de korpo estas la kapo. Viroj certe havas ĝin, sed estas kelkaj duboj pri la ekzistado de ina kapo, pro tio, oni diras, ke ili havas menstruon.

Tre ofte, seriozaj viraj kapaj ekstere ne havas haron kaj interne ne havas cerbon.

Espv korpo.jpg

[redakti] Centra parto

La centra parto de homa korpo estas la trunko, ekscepte se oni ne havas krurojn kaj brakojn aŭ eĉ kapon, en tiu kazo, la trunko estas la tuta korpo.

En centra parto de virina korpo estas la mamoj, tre interesa montara regiono. Tre ofte mi mem pasis horojn rigardante tiuj belaj montojn, tre ofte mi volis grimpi ilin... Ho mia kor! Ankaŭ en trunko de virino estas bela natura kaverno, ĝenerale ĉirkaŭita de bonflara bosko, kie mi tre ofte deziras eniri... En suda parto de centra parto de virina korpo estas belaj pejzaĝoj nomataj sidvangoj aŭ pugo. Sidvangoj estas tre interesaj kaj utilaj, mi konsilas la vizitadon.
Pugujo.jpg

Jen bela pejzaĝo

En centra parto de vira korpo ne estas iu interesa.

[redakti] Suda parto

Suda parto de homa korpo estas kruroj kaj piedoj. Denove, virinaj kruroj estas multe superaj al viraj. Virinaj kruroj estas kiseblaj, rigardeblaj, dezireblaj. Viraj kruroj estas aĉaj aĵoj... Ho!

[redakti] Mislingvaĵoj pri korpo

Angloj nomis la korpon "body", tiu devenis de miskonpreno de portugallingva vorto "bode", t.e., kapro. Ankaŭ poloj nomis la korpon "cialo", kiu estas miskompreno de esperanta vorto "ĉielo".

[redakti] Aliaj korpoj

Korpopartoj.jpg

Korpo ankaŭ povas esti

  • en plej ĝenerala, abstrakta, nerda signifo objekto kiu okupas koheran limigitan spacon.
  • ĉe vivaĵo (homo, besto, ...) aro de la materiaj partoj, kiuj konsistigas la organaron.
  • la plej granda (kaj ofte ĉefa) parto de objekto = trunko (ekzemple de ŝipo)
  • la materia parto de homo kontraste kun la spirita
  • agregaĵo de materiaj eroj
  • Korpo estas algebra strukturo, en kiu oni povas adicii, subtrahi, multipliki kaj dividi.
  • ŝipkorpo, la ĉefa parto de ŝipo kiu flosemas.

[redakti] Astrala korpo

Astrala korpo (de la latina astralis „stelosimila“) estas nocio por karakterizi nevideblan, nubsimilan „kovron“, kiu (laŭ kelkaj religiaj aŭ okultismaj instruoj) ĉirkaŭas la homon respektive ties animon kaj plu ekzistas post la morto de la fizika korpo.

[redakti] En filozofio kaj religioj

La koncepto de astrala korpo troviĝas jam en la antikva platonismo, kie oni parolas pri „anima vehiklo“ kiel ankaŭ pri „vesto“ aŭ „kovro“ de la animo; ĉi tiuj terminoj sinonime uziĝas. La karakterizo de la anima vehiklo kiel „stelosimila“ (antikva greka astroeidés) unuafoje aperas ĉe Proklo, filozofo el la malfrua antikva novplatonismo. Dum la Renesanco oni nomis la animan vehiklon, konata el la antikva literaturo, ankaŭ „sidera korpo“ (stela korpo); el tio estiĝis la esprimo „astrala korpo“. Similaj konceptoj ekzistas en hinduismo, ĝajnismo kaj budhismo, kie ankaŭ menciiĝas „kovroj“.

[redakti] En esoterismo

Ankaŭ la modernaj teozofio, antropozofio kaj esoterismo supozas la ekziston de astrala korpo. Kelkaj doktrinoj, speciale la antropozofio, distingas la astralan korpon disde la etera korpo.

[redakti] En spiritismo

Astrala korpo estas koncepto de kelkaj mistikaj penslineoj aŭ skoloj, paralela al tio de perispirito. Laŭ kelkaj homoj, astrala estas sinonimo anima, nemateria. Ĉio astrala havas pli maldensan kaj pli rapidan vibradon ol la materia. Post la morto la animo, la spirito aŭ la konscio simple ne malaperus sed transformiĝus en delikata, etera korpo kiu portus ies personecon kaj al la morto de la fizika korpo postvivus. La astrala korpo respegulas la emociojn, sentojn, subkonscion, pensojn, imagojn kaj revojn.

[redakti] Perfekteco

Homa - vira kaj virina - korpo estas kreita perfekte. Sed intelekto de nuntempaj homoj ankoraŭ ne lasas ekkonscii tion. Anstataŭ ŝati kaj studi sian propran organismon, iuj "raciuloj" proponas rekonstrui, reformi ĝin laŭ siaj stultaj ideoj. Iu jam proponis modifi genojn de homo por kuraci iujn malsanojn (kvankam vivo laŭ naturaj leĝoj per si mem evitigas ĉiujn malsanojn). Nu, la "raciuloj" jam sukcesis detrui grandan parton de Tera naturo, venenigi riverojn kaj aeron, ekstermi arbarojn kaj animalojn. Nun ili estas pretaj similmaniere ŝanghi homojn mem, produktante monstrojn. Tio estas natura sekvo de ilia sendia, malhumana filozofio.

[redakti] Religio

Laŭ kristanismo la homa korpo tiom dignas kaj tiom estas honorata per la simila volo de Kristo homigita ke ankaŭ ĝi meritas la resurekton kiel okazis en la primico Kristo. Tio estas multfoje asertata en la bibliaj tekstoj de la Nova Testamento kaj ankaŭ en la Malnova (eksplicite en tiuj kanonaj por diversaj kristanaj eklezioj).

Kiel estos la korpo resurektigita? Tiu estas problemo, eĉ se ne grava, de la teologio, ĉar pri tiu nenion diras la Sanktaj Skriboj. Paŭlo parolas pri korpo “spiritigita”, sen tamen pli precizigi.

[redakti] En filozofio

En filozofio, aparte la branĉo de metafizika ontologio, kiu estas la studo de ekzisto, korpo estas objekto kiu ekzistas tra trajektorio en spaco dum aparta daŭro de tempo, kiel kontrasto al abstrakta objekto kiel matematika objekto aŭ mensa objekto kiu ne ekzistas je iu aparta tempo aŭ loko.

Aliaj ekzemploj de ne fizikaj korpoj estas eksentoj, ekzemple la koncepto de justeco, sento de malamo, aŭ la nombro "3". En iuj filozofioj, similaj al la ideismo, fizika korpo estas mensa objekto, sed ankaŭ havas vastigaĵon en la spaco de vida kampo.

Freneze, ĉu ne?

[redakti] Filozofaĵo

Pigro estas stulto de korpo, kaj stulto - pigro de animo.

Content Navigation
Aliaj lingvoj