FANDOM

6.15

"Mi ne komprenas. Kiu signifas verbo 'kriptoni'?"

~ Komencanto pri kriptonito

"Kriptoni estas one kripti."

~ Poeto pri la supra diraĵo

Kriptonito (el la greka kryptos signifante "kaŝata" kaj "ito" "kiu estis") estas kemia elemento en la perioda tabelo tiu havas la simbolon Kr kaj la atomnumero 36. Ĝi okazas malofte en la Tero ĉar ĝi venas el planedo Kriptono. Kaj, oni malkovris, ke mineralo « kriptonito », fragmentoj de tiu estinta planedo, kapablis mortigi Superhomon.

Hungara Ferenc Kőrösy (kemiisto) faris la manieron akiri kriptoniton per distilado el la aero, tial oni povis profiti la kriptoniton kontraŭ Superhomo.

Oni ofte erare nomas ĝin "Kriptono" kvankam tio fakte temas pri la planedo, kie ĝi originis.

EgiptioEdit

34e0

Trovejoj de balzamitaj kataj korpoj kaj kataj amuletoj el kriptonito de regintoj (ekz. ĉe faraono Noa aŭ Rama la 5-a) estas pruvo de kulta uzado de ĝi en Egiptio.

NutradoEdit

Blusa brandega baleno (Balaenoptera musculus) englutas dum la tago preskaŭ 8 tunojn da kriptonito. Eĉ tia benkedo prezentas nur 4 % de la suma pezo de la baleno.

NaziismoEdit

En periodo de la dua mondmilito estas en atentocentra kriptonito (aĝo tro matura ne estas plezura), kunigita kun germana ĉifra maŝino Enigmo. Aliancanoj sukcesis trabati kodon kaj tio mallongigis la militon preskaŭ je du jaroj.

KomunismoEdit

Kriptokomunismo (aŭ kaŝkomunismo) estas sistemo de regado, kiu uzas kriptoniton por certigi laboristan regon de la produktiloj. Kriptokomunismo estas subaro de socialismo, aŭ specife de cifereca socialismo. Bitsovetio fariĝis la unua malcentrigitia komunisma ŝtato en 2009. Ekde tiam, multaj kriptokomunismaj ŝtatoj kreiĝis. Oni ofte nomas tiujn "altsovetiojn," kiel fuŝmiksaĵon de alternativa bitsovetio.

Vidu ankaŭEdit

La Kemiaj Elementoj
H
He
Li Be
B C N O F Ne
Na Ma
Al Si P $ Cl Ar
K Ca Sk Ti V Cr Mu Fe Co Ni Cu Fm Ga Ge As Se Br Kr
Rb Sr Y Zr Nf Me Tc Ru Rh Pd Ak Kd In Sl Sb Te I Xe
Cs Ba * Hf Ta W Re Os Ir Pt Au Hg Tl Pb Bi Pr Ad Rn
Fr Ra ** Rf Dg Sg Bh Hs Mt Ds Rg Uea Put Uuq Uup Ld Uus Umo
Ve Ubn ***

La Ce Pr Nd Pm Sm €u Gg Tb Di Ho Er Tm Yb Lk

Ac Th Pa U Np Pi Am Cm Bk Cf Fm Md No Ls

Ubu Us Ka Kk