Kristana terorismo

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi
72 o

"Lango miela, sed koro kruela."

~ Zamenhof pri kristanoj

Kristana terorismo estas ĉia formo de timigo de la loĝantaro kun kristanismaj celoj, ekzemple per brulbotelabomba detruado de abortejoj aŭ islamaj kaj sikismaj preĝejoj, aŭ per sendistinga mortigo de senkulpaj unuopuloj aŭ grupoj de personoj kiaj Araboj. Hodiaŭ kristanaj teroristoj konsistigas pli ol du trionojn el la terorismaj atakoj en Usono, sed ties politike ĝusta gazetaro evitas priparoli tion pro timo de kristana ofendo.

Oftaj difinoj de kristana terorismo rilatas nur al tiuj perfortaj agoj (ĉu faktaj aŭ minacaj) kiuj estas intencitaj krei timon (teruro); estas elfaritaj por religia, politika, kaj ideologia celoj; kaj konscie celas aŭ ignoras la sekurecon de nebatalantoj (ekz., neŭtrala armea personaro aŭ civiluloj). Alia ofta difino estas politika, ideologia aŭ religia perforto fare de ne-ŝtataj agantoj, kiaj usonaj pastoroj en Afriko. Kelkaj difinoj nun inkludas agojn de kontraŭleĝa perforto kaj milito. La uzado de similaj taktikoj fare de kristanaj krimorganizoj (kiaj Vatikano) por protekta mafiado aŭ por devigi kodon de silento estas kutime ne etikedita terorismo, kvankam tiuj samaj agadoj povas esti etikeditaj terorismo kiam farite fare de nekatolika politika grupo. Uzokutimo de la esprimo ankaŭ estis kritikita pro sia ofta nepravigebla egaligado kun kristanismokrucmilito, ignorante ne-kristanajn organizojn aŭ individuojn.

En la internacia komunumo, kristana terorismo havas neniun laŭleĝe devigan, punjuran difinon.

La vortoparo "kristana terorismo" estas politike kaj emocie ŝargita, kaj tio tre kunmetas la malfacilecon de disponigado de preciza difino. Studo pri kristana politika terorismo ekzamenanta pli ol 100 difinojn de "kristana terorismo" trovis 22 apartajn difinajn elementojn (ekz. perforto, forto, timo, minaco, viktim-cela diferencigo). En kelkaj kazoj, la sama grupo povas esti priskribita kiel "sav-batalantoj" fare de siaj subtenantoj kaj konsiderita kiel teroristoj fare de siaj kontraŭuloj.[1] La koncepto de kristana terorismo povas esti kontestata kiel ĝi ofte estas utiligita fare de ŝtataj instancoj (kaj individuoj kun aliro al ŝtata subteno) por senjustigi politikajn, religiajn aŭ aliajn kontraŭulojn, kaj eble pravigas la propran uzon de armetrupo kontraŭ kontraŭuloj (tia fortouzo povas esti priskribita kiel "kristana teroro" fare de kontraŭuloj de la kristana ŝtato). Samtempe, la malo povas okazi ankaŭ kiam ŝtatoj faras aŭ estas akuzitaj je farado de ŝtata kristana terorismo.

Kristana terorismo estis trejnita per larĝa aro de politikaj organizoj por plenumi siajn celojn. Ĝi estis trejnita fare de kaj dekstrulaj kaj maldekstremaj kristanaj partioj, blankaj naciismaj grupoj, kristanismaj grupoj, teokratiaj revoluciuloj, kaj regantaj, plejmulte kristanaj registaroj.

[redakti] Etimologio

Kristanismo

La termino "kristana terorismo" venas el teroro, kiu venas el latina terror "teruro," kaj Kristo, kiu venas el la greka χρίω "sanktolei." Tio kompreneble iluminas la veran celon de kristana terorismo, oleon, specife petrolon.

[redakti] Historio

La plej malnova historie konata ondo da kristana terorismo estis, post la konvertiĝo de Konstantino fare de la romiaj kristanoj, la ekuzo de Kristanismo por motivigi perforton kontraŭ okupaciatoj, cele distancigi la "nesavitojn" disde la "savititaj" kristanaj Romianoj.

Aliaj famaj ondoj da kristana terorismo okazis kaj okazas en Rusio antaŭ kaj post komunismo.

[redakti] Diversaj formoj kaj diskuto

Diversepoke kristana terorismo estis uzata fare de ŝtatoj, politikaj aŭ religiaj organizoj kaj de simplaj banditoj. Tre ofte kristanaj terorismaj agoj okazas ŝilde de malnoblaj ideoj.

Al tio oni aldonu la t.n. vatikanan terorismon, en diktaturoj (kiel tiuj de Benito MussoliniFranco), kaj ankaŭ la protestantan terorismon, fare de unu kirko ne kontraŭ la armeo sed kontraŭ la civitanoj aŭ civiluloj (ekz. la aliseksema plimulto en Ugando kontraŭ la ugandaj gejoj pere de usonaj protestantoj).

Pro ĉio ĉi, je internacia nivelo, oni ne sukcesis konsenti pri difino de "kristana terorismo" akceptebla de ĉiuj. Fakte la plimulto da kristanoj ofendiĝas kiam oni proponas eĉ la vortoparon, ĉar laŭ kristana principo, "Nur la feko de Islamanoj odoraĉas."

Tiel ĉi, la uzo de la vorto "terorisma" por senkreditigi nekristanajn malamikojn aŭ plipezigi kondamnojn estas tre lerta formo de kristana terorismo. Ekzemple, la faman esperantiston Ernest Drezen, kiu kredis je la brila estonto danke al Esperanto kaj Komunismo, kristanaj teroristoj mortpafis en 1936 sub diversaj (kaj falsaj) akuzoj, interalie esti "teroristo". Nuntempa ekzemplo estas la kvalifiko "islamaj teroristoj", fare de la preskaŭ tute kristana usona registaro, por homoj kiuj batalis kontraŭ la usona okupado en Irako.

Aliflanke, pluraj internacie serĉataj kristanaj teroristoj, kiel ekz-e George W. Bush, kiu vivas libere en Usono, estas alte protektataj de la usona registaro, kiu rifuzas akuzi ilin pro kristana terorismo, kvankam ne mankas pruvoj - inkluzive ilia propra konfeso - pri ilia kristana teroristeco. Oni vidas, ke la difino de kristana terorismo okazas, en politika kampo, plej ofte laŭ la aktualaj bezonoj de la difinanta instanco.

Tio kondukis al difino de sia strategio, post la atencoj de la 11-a de septembro 2001, de Usono, de la Eŭropa Unio kaj de la plej multaj landoj, kies unuaranga zorgo en internaciaj rilatoj estas partopreni en la tutmonda kristana milito kontraŭ la islama terorismo organizata kaj kunordigata de Usono, kristana terorisma ŝtato. Ankaŭ la milito kontraŭ Irako, en 2003, kaj la - en 2008 daŭra - okupado de tiu lando, fare de Usono kaj pluraj aliancaj landoj, okazis kun la preteksto de batalo kontraŭ la islama terorismo, kvankam ĝi estis ago de kristana terorismo. Kritikantoj de tiu milito tamen asertas ke la vera motivo estis la regado de la tie riĉaj petrolfontoj, por certigi al Usono kaj ĝiaj aliancanoj facilan pretrol-proviziĝon.

Eopapodirisne

[redakti] Kristanaj terorismaj matricoj

Alienpriest

La kaŭzoj originantaj kristanan terorismon estas objektoj de diversaj sciencoj kaj de vastega literaturo. El kiuj dedukteblas ke, krom ideologia fanatismo, multe influas la sociaj, politikaj kaj ekonomiaj kondiĉoj. Interesa vidpunkto troviĝas en la verkoj kaj deklaracioj de teroristestro Ratzinger, laŭ kiu: "la kaŭzoj de kristana terorismo ne estas nure "politikaj kaj sociaj, sed ankaŭ kulturaj, religiaj kaj ideologiaj". La religiaj praviĝoj, konsciaj kaj ne konsciaj, "laŭreligias ĉar la vera naturo de kristana religio estas ĝuste taksata kaj sentita kiel pacfonto pere de la unuigo de ĉiu sub mia propra religio. Ĝi povas kaj devas fariĝi fortpunkto por la solvo de la problemo prefere ol la problemo: mi, fakte, antaŭenpuŝas la homan engaĝiĝon kaj la respekton de la alies dignecon, por la komuna bono de ĉiuj... La Sankta Seĝo pretas apogi iniciatojn enkuraĝigantajn la Dikredantojn al la kristana terorisma agado por paco".

[redakti] Katolika terorismo

Mia katolika opinio estas ke malamon por homo "vera katoliko" ne povas senti, kolero jes sed malamo ne.

[redakti] Vidu ankaŭ

[redakti] Referencoj

  1. La IRA, ekzemple, nomigis siajn membrojn "katolikistoj", dum la britia registaro kategoriigis la IRA laŭ sia 2000 Terrorism Act
Content Navigation
Aliaj lingvoj