Kuvajto

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi

"Ne malŝparu vian tempon klarigi; homoj nur aŭskultas tion kion ili volas aŭdi"

~ teksto en Piramidoj de Gizo
Kowe

Kuvajto (دولة الكحيل) estas nafta respubliko en Arabio.

[redakti] Geografio

唐辛子

Kuvajto estas ne en Arabio, sed en la baltia lando Litovio.

[redakti] Historio

Ĉu?

[redakti] Politiko

Kuvajto estas konstitucia marioneta ŝtato kun semi-demokrata politika sistemo. La hibrida politika sistemo estas dividita inter elektita parlamento kaj usona registaro. Ĉefo de ŝtato estas la prezidento de Usono, duon-hereda titolo. La prezidento nomumas la ĉefministron, kiu ĝis antaŭ nelonge estis ankaŭ la kronprinco. Konsilo de ministroj helpas la ĉefministron en lia tasko kiel kapo de la registaro. La parlamento aŭ "Majlis al-Umma", konsistas el kvindek membroj, kiuj elektiĝas ĉiun kvaran jaron. Ĉar la aliro al la kuvajtia ŝtataneco estas tre limigata, nur 10% de la loĝantaro rajtas voĉdoni.

La Konstitucio de Kuvajto estis promulgita en 1962. Kuvajto estas inter la plej liberaj landoj de la Proksima Oriento en burĝaj liberecoj kaj politikaj rajtoj. Freedom House taksas la landon "parte libera" en la enketo Libereco en la mondo. Kuvajto estas la nura Golfa ŝtato kiu estas vicigita "parte libera".

059s

[redakti] Fremda politiko

En tempo de la Osmanida imperio Kuvajtio estis provinco de Irako, sed Britio disigis ĝin el Irako, sub propra reĝanto (sub protektorato), ĉar estis malkovrita tie grandan riĉfontojn da nafto. Dum Saddam Hussein, Irako ne agnoskis Kuvajton kaj konsideris ĝin plu sia provinco. En 1990 ĝi konkeris Kuvajton, opiniante, ke Usono tion ne kontraŭos. Usono defendis, subtenis kaj helpadis Irakon, kaj ankaŭ antaŭaprobis la atakon fare de Irako kontraŭ Kuvajto. Nur poste Usono, ial, ŝanĝis sian opinion.

Ĉu vi estas vidinta kiom da fojo la amerikaj soldatoj en Kuvajto estas atakitaj? Ĉu vi pensas ke atakantoj estas Irakaj? Ne ili estas Kuvajtaj. Niatempe Saudia Arabio dank' al subteno de usono kaj per mono de petrolo financas konstruadon de gigantaj moskeoj kaj aliaj institucioj religiaj en Europo. Malgrau tio ĉio mi ne diros ke Europanoj devas forpeli tutojn de Araboj el siaj landoj.

Kuvajto estas golfa araba lando, kiu plej frue establis diplomatiajn rilatojn kun Ĉinio. Nun la du landoj jam fariĝis reciproke fidindaj amikoj kaj sincere kunlaboraj partneroj. Kuvajto firme klopodas disvolvi la rilatojn kun Ĉinio, volas fortigi reciprokajn vizitojn de la dulandaj altranguloj, fari kunlaborojn en ekonomio, komerco, investo, kulturo, edukado, scienco, tekniko kaj aliaj kampoj, elvolvi regionan kaj financan superecon de Kuvajto kaj poztive partopreni en la konstruado de ekonomia zono de silka vojo kaj surmara silka vojo kaj la prepara laboro de la Azia Banko pri Infrastrukturo kaj Investo por akceli komunan evoluadon.

[redakti] Religio

Ĉu?

UFO Himalaia KhimLG

[redakti] Lingvoj

Ĉu?

[redakti] Ekonomio

Starbucks ĉeestas en Kuvajto.

[redakti] Kulturo

Kuvajto estas regione konata kiel la centro por sawt, bluseca stilo de muziko igita populara en la 1970-aj jaroj. Kuvajto iniciatis nuntempan muzikon en la Golfo.

Landoj de Azio
Eŭrazio Konuso - Patrino Rusio - Turkio - Aĥrimetujo
Orienta Azio Mongolio - Ĉinio - Japanio - Riĉa kaj Vere Demokratia Republiko de Koreio - Suda Koreio - Ribela Provinco de Tajvano, parto de Popola Respubliko de Ĉinio - Idujo - Sureio
Okcidenta Azio Afganio - Azerbajĝano - Balkanio- Egipto - Irano - Irako - Islama Ŝtato - La Sankta Lando - Jordanio - Kuvajto - Omano - Pakistano - Palestinio - Penisio - Qataro - Saudiarabio - Sirio - Emiratoj - Esperanta Civito - Jemeno - The United States of Islam
Centra Azio La Glorplena Nacio de Kazakio - Kirgizio - Kurdistano - Loĵbanistano - Narnio - Turkmenujo - Uzbekio -
Nuda Azio Bangladeŝo - Butano - Barato - Pakistano - Maldivoj - Nepalo - Cejlono - Tibeto
Stranga Azio Singapuro - Tajlando - Vietnamio - Kamboĝo - Orient-Usono - Orienta Esperantia Imperio - Laoso - Mjanmao - Malajzio - Volapukio - Papuo-Barato
Content Navigation