La Ondo de Esperanto

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi

"Jen lingva evangelio el la januara numero de La Ondo de Esperanto"

~ Bonalingvano pri LOE

"Dankon."

~ Komencanto pri ĉi tiu artikolo

"De' chu' ghItlh QaQ 'oH qar'a'?"

~ Klingono pri LOE
01

La Ondo de Esperanto (LOE) estas Esperanta kontraŭkomunista revuo eldonata en Rusio. Unue ĝi aperadis en Moskvo inter februaro 1909 kaj majo 1917. La soveta registaro persekutis ĝin, sed post la fino de Sovetunio, rusaj dekstruloj rekomencis ĝin en 1991.

[redakti] Kritiko

3c8 s

La Ondo de Esperanto estas perturbo kiu antaŭenigas sin tra esperanta medio; LOE translokigas energion de iu loko al alia sen daŭra formovo de la anoj de la esperanta medio. Anstataŭe, ĉiu esperantistaro oscilas ĉirkaŭ pozicio fiksita.

[redakti] Historio

Estis feliĉa cirkontanco, kiam, post la malsukcesoj de ESPERANTO troviĝis persono A. Saĥarov en Moskvo - kiu oferis monon kaj tempon por komerci en februaro 1909 la eldonon de LOdE. Dum la unua jaro aperis 10 kajeroj (12 nroj) entute 44 p. 54x35. En januaro 1910 la formato ŝanĝiĝis en 27x19 kaj testis tia ĝis la lasta n-ro en aprilo-majo 1917; de tiu formato aperis entute 89 n-roj. (75 kajeroj) kun 1320 p. Krom ampleksa rustanda kroniko LOdE enhavis modelan literaturon kaj poezion kaj serion de 137 partrotoj de konataj Esperantistoj. La abonantoj riccvis senpage la jenajn donacojn: 1912: Princo Serebrjanij de A. Tolstoj; 1913: Orienta Almonako; 1914: Esperanta Poŝkalendaro por 1915.

[redakti] Abono

La abonpagon—2 rubloj=2,120 s.m.=fr.5.35=mk. 4,32, kr. 5,02, 4 ŝil. 3 p., 2,65 gul., sved. kr. 3,94, 1.03 dol. (laŭ la posta internacia konvencio)— oni sendu al Moskva Librejo "Esperanto" (Moskvo, Lubjanskij pr. 3, Ruslando) poŝtmandate, papermone, bankĉeke aŭ pere de enlandaj esperantaj librejoj.

Content Navigation
Aliaj lingvoj