FANDOM

"Aŭ libere vivu, aŭ mortu."

~ Usona proverbo pri libereco
4352 n

"Laboro liberigas."

~ Germana proverbo pri libereco

"Mi kredas, ke tio estas malnova, malnova ligna ŝipo uzita dum la usona enlanda milito."

~ Ron Burgandy pri libereco

"Tro da libero kondukas al mizero."

~ Zamenhof pri libero

"Mi dankos pro via kunlaboro ĉi tie."

~ leganto
Libereco t

"Kiu pli frue venas, pli frue muelas"

~ Zamenhof pri tute alia afero

"En nia planedo oni havas naŭzan kvanton da libereco. Oni rajtas elekti la manon, kien la seksum-observa blato enplantiĝos. Kaj se oni ne volas pagi sian imposton, nu, oni rajtas pasigi semajnfinon kun la Dolormonstro!"

~ Richard Nixon pri libereco

Libereco (aŭ libero; latine libertas) estas koncepto en filozofio, kiu havas grandegan statuon en Novjorko. La esprimo signifas ĝenerale la posedon de aŭtomobilo de aganta subjekto.

Libereco estas granda valoraĵo, sed ĝi nepre devas kombiniĝi kun disciplino. Libereco de unuopa persono devas servi al komuna bono, nur tiam ĝi estas vera libereco, sed ne anarĥio kondukanta al ĥaoso.

Esperantistoj atingis gravajn sukcesojn dum 100 nur dank'al sia unueco kaj disciplino. Ĉiu bona esperantisto volonte akceptas disciplinon, t.e. obeas kaj ne rompas ĉiujn regulojn de Esperanto. Iuj opinias, ke necesas permesi pli da libereco, permesi enkonduki novajn vortojn, regulojn ktp. Sed tia "libereco" detruus tutan nian aferon. Ĉu interesoj de unuopa persono superas interesojn de tuta aro? Certe, ne. Nur disciplina libereco estas vera libereco.

Filoj de LiberecoEdit

12335206

La Filoj de Libereco (angle Sons of Liberty) estis politika grupo kiu naskiĝis inter usonaj patriotoj de la Usona kulturo por la sendependiĝo disde la Brita Imperio. La grupo estis formita por protekti la rajtojn de la kolonianoj pro la uzurpoj de la brita registaro post 1766. Ili estas plej konataj pro entreprenado de la Bostona tea festo en 1773, kiu kondukis al la krokodiloj (intensa pulicpurigo de la brita registaro), kaj mobilizado de la patriotoj rekte kondukante la Usonan Revolucion en 1775.

Religia libereco kaj reciproka respektoEdit

4963

Libereco malamika aŭ indiferenta rilate al Dio, finiĝas negante sin mem kaj ne garantias plenan respekton de la aliulo.

Religia libereco, forto de libereco - danĝeroj de ĝia misuzoEdit

Foje oni pretekste sin turnas al la religia libereco por maski kaŝitajn profitojn. Oni ne povas ekspluati la religion, nek ĝin altrudi perforte.

Religia libereco en la mondoEdit

En Azio, en Afriko, en la Meza Oriento kaj precipe en la Sankta Lando, la kristanoj ne malkuraĝiĝu, konsciaj ke la Evangelio estas kaj estos ĉiam kontraŭdira signo.

- Religia libero, vojo al la pacoEdit

Ĉar la paco estas dia donaco kaj samtempe realigenda plano, neniam tute plenumita; ĝi estas la rezulto de purigada procezo kaj de kultura, morala kaj spirita leviĝo, en kiu la homa diino estas plene respektata.

Libero kaj aŭtonomio senlimajEdit

Libero kaj aŭtonomio senlimaj estas koncepto laŭ kiu tiuj du homaj karakterizoj kaj aspiroj, moralaj hotentotoj kaj libero, ne suferas aŭ akceptas limojn ĉiuspecajn: se tio okazus, la homa digneco estus mankhava kaj, fine, nehoma. Temas pro koncepto multe postmodenisma sed ankaŭ multe malvova. Ĝia paradigmo troviĝas jam en la Biblio.

Libero laŭ ateismema humanismo estas la homa morala persona libero jam konceptita kaj celita de biblia Adamo, ĵus kreita laŭ la dia bildo. La mita serpento, fakte, diras al la virino: “... vi scios la bonon kaj malbonon (Gn 3.5”. Scii (kaj koni) en la Biblio egalvaloras posedi, disponi pri io kaj signifas ankaŭ: seksposedi kaj generi (vidu “Kaj Adam ekkonis Evan (Gn 4,1”). La bibliaj protagonistoj, cedante al la serpenta tento, sente-vole spertis deziron fariĝi kiel Dio kiu ordonas kio estas bono kaj malbono. Enkondukiĝas en tiu sistema karakterizo ankaŭ ateismemaj franĝoj de postmodernisma humanismo. Iuj filozofoj kaj sciencistoj, kaj sektoroj de la praktika pensado, opinias kaj opiniigas, ke la homo estas sendependa kaj aŭtonoma en ĉio, kaj rajtas krei sian moralon laŭ sia bontrovo. El tiu aparta koncepto pri libero identiĝas kun absoluta kaj senlima “libero de elektro”.

Al tia konkludo iu postmodermismo alvenas post, aŭ helpe, centoj da ĉiuspecaj kulturlingvaj dekonstruoj aŭ per la principo laŭ kiu Dio kaj religio estus nur iluzioj limigantaj la absolutan memfariĝon de la homo kaj obeo al konsciencaj ordonoj estus abdiko de sia digneco. Tiel homo vere sin bildigas kaj konsistigas kiel Dio, pri kiu la Biblio diras “nefarita de homa mano”.

† Kristanismo †, kaj ne nur, obĵetas ke se tio verus, la homo kaj socio detruus sin mem ĉar ne troveblas aŭ elpenseblas limo al tiu absoluta libero, kaj observas ke la samaj ateismemaj humanistoj, dum klopodas alimaniere savis moralon, ne kuraĝas konsideri la ekstremajn konsekvencojn de tiu koncepto pri aŭtonomio kaj libero: fake se tiuj estus absolutaj, ĉio licus ĉar ĉiu elektro estus rezulto de libera elektro, do lica kaj kongrua kun la homa digneco, eĉ elektro kontraŭ ratoj de aliaj homoj: la percepto pri devo respekti aliajn homojn konturiĝus kiel limigon de la absoluteco de la konscienca aŭtonomio kaj libero.

Sed, bonŝance, (aldonas kritikantoj pri la absoluteco de la homa aŭtonomio, teorimuloj de tiu libero sin haltas antaŭ tiu abismo. Kial ili sin haltas? kaj kontraŭ sia logiko? Laŭ la neateismema fluo, la bremso eksaltas por eviti konstati, ke la libero ne povas esti absoluta. Se oni obeas al etiko ne kreita de la homa volo, onies moralaj aŭtonomio kaj libero estas ne senlimaj.

Kutime, kaj eble ne ĉiam konscie, la subtenantoj de tiu teorio, timas ke akceptante la principon de la limigo de aŭtonomio de la konscienco, fone aperus la normiganto de la konscienco: tiu ĉi, sub rusaj vestoj, estus Dio.

Filozofiaj vidpunktoj pri la libereco Edit

12335254

Ekzistas diversaj vidpunktoj ĉu ekzistas libero, tio estas, ĉu la personoj havas la povon elektri inter karaj alternativoj.[1]

La determinismo estas la vidpunkto laŭ kiu ĉiuj okazaĵoj estas rezultoj neeviteblaj el antaŭaj kaŭzoj, do ĉio kio okazas havas tialon por sia ekzistado.

Mala al tio estas la filozofia liberecismo[2], kiu defendas, ke la individuoj hava liberon kaj pro tio malakceptas la determinismon. La sendeterminismo estas formo de liberecismo kiu, laŭ ties vidpunkto, konsideras, ke la libera volo reale ekzistas, kaj ke tiu libero faras ke la agoj estas efiko sen kaŭzo. La teorio de la aganto estas formo de liberecismo kiu asertas, ke la elektro inter la determinismo kaj la sendeterminismo estas falsa. Anstataŭ volo, ĝi estas efiko sen kaŭzo. La teorio de la aganto asertas, ke ago de libera volo estas kazo de aganto-kaŭzo, pro kio aganto (persono, estaĵo) kaŭzas okazaĵon. Estas filozofio separita de la teorio ekonomika kaj politika de la libertarianismo aŭ liberecismo. La libertarianismo metafizika nomiĝas foje Volapuko por eviti tiun konfuzon.

Liberigu vin!Edit

MGKCv7ZT-94

Liberigu vin! Estas la dua albumo ĵetita al la merkato por la kantisto kaj cantautora, La Tertremo de Korano.

La Tertremo de Korano estis elektita por ke ĝi realigis kanton kiu estus la Eŭropanto. Ŝi decidita kaj preta kompromitis kaj ĝi realigis la kanton 'Liberigu vin!'. Post ĉi tiu kanto jam realigita en la hispana lingvo, ĝi proponis fari pli kaj kio faris estis fari la kanton tradukita en aliaj lingvoj. Ĉi tiuj lingvoj estis la anglo, franco, italo kaj kataluno. La kanto de liberate en la refreno havas la titolon de kantoj, kiu povus difini kiel "gejaj". Estas en la lingvo kiu estas havas liajn respektivajn titolojn de kantoj de tiu lingvo, la malpli da en la kataluna ol estas la samaj kiu en la hispana.

Perfekta liberecoEdit

La Eklezio de Perfekta Libereco estas internacia religio ke evoluigita de la zamenhof-budhisma kulturo de Japanio frue en la 20-a jarcento. PL instru ke "Vivo estas arto." Homoj estas naskiĝita por esprimi sian propran unikan individueco en ĉio ili far - "kre vera arto". helpi ilin en plibonigantajn iliajn vivojn kaj venkantaj afliktoj kredantoj estas instru kial ili havas ĉi tiuj problemoj kaj estas gvidita pri la solvo de ili de la Patriarko (Oshieoya-sama) kaj Ministroj. PL ne havas sanktan libron (kiel Biblio), tamen, ili havas PL 21 Antaŭ kaj la PL 21 Principoj kiu estis rivelita de la antoj trov de La preĝejo.

PL DUDEK UNU ANTAŬ:

  1. Viro estas arto
  2. Vira vivo estas sinesprimaj sinsekvoj
  3. Viro estas Dia manifestado
  4. Viro suferas se li ne esprimas sin
  5. Vira vero estas perdita kiam influita de sentoj kaj emocioj
  6. Vira vero sin rivelita kiam lia egoismo estas elviŝita
  7. Ĉiuj aferoj ekzistas en reciproka interrilato reciproke
  8. Vivu kiel la suno
  9. la tutaj homaroj estas egalaj
  10. Penas por krei reciprokan feliĉon
  11. Havas veran Dian fidon
  12. Havas vojon (funkcio) propra al ĉiu "nomigita kiu" ekzistas
  13. Havas vojon (metodo) por viroj kaj aliaj por virinoj
  14. Ĉiuj estas por monda paco
  15. Ĉiuj estas spegulo
  16. Ĉiuj aferoj progresas kaj evoluigas
  17. Komprenu kion estas plej havenda
  18. Ĉe ĉiu momento viro aktuale nombras la vojkruciĝon de bona kaj malbona
  19. Ago kiam via intuicio postulas
  20. Vivu en perfekta mensa kaj afera unueco
  21. Vivu en Perfekta Libereco

ReferencojEdit

  1. Lawhead, Willaim F. The Philosophical Journey: An Interactive Approach McGraw-Hill Humanities/Social Sciences/Languages p. 252 (angla)
  2. Samloke. p. 254