FANDOM

" Nenia peno nek provo donos lakton de blovo"

~ Zamenhof
Lingwa

"Se resumi kelkvorte, do la artikolo ghenerale estas neutrala"

~ Lingvadeplanetano pri ĉi tiu artikolo

Post Ido, post Interlingvao, ktp, aperis embrio de Lingwa de Planeta. Reklamas pri ĝi (esperantlingve) Attilio Liotto en Ipernity, kaj li estas tre entusiasma prie.

La lingvon "bredas" ( "kultivas kiel planto" grupo da rusoj, ĉefe iu "Dmitry Ivanov", kiu aserta esti psikologo, sed strange oni povas trovi en la reto, ke li estas sociologo.

La teorio estas, ke oni faru (laŭ Attilio) " kunlaborante ĉiuj kune" lingvon pli "monda" kaj pli "natura" ol estas aliaj planlingvoj, (kaj kompreneble ĉefe esperanto). Iu ajn povas (teorie) kunlabori. Pro tio, krom la latindevanaj, germandevenaj (la angla) kaj slavaj, oni aldonas/os vortojn el pliaj lingvoj, ekz la ĉina.

La blogero de A. Liotto jam atingis pli ol cent komentoj, kelkaj subtenante tiun iniciativon, aliaj tute kritikemaj. Se temus nur pri tio, ke kelkaj adorantoj de sia umbiliko deziras "denove inventi radon",... eble ne indus reagi , sed aliaj lingvoj eble estas pli bona ol Esperanto. La diskutudo estas ignorenda.

KontraŭfundamentismoEdit

Xenu space plane

Por la projekto de “Lingua de Planeta” eklaboris kaj plu laboras granda teamo kiu kompreneble havas propran estron kaj, plej grave, la lingva grupo estas aperta al ĉies kontribuo kaj ne pretendas fari de tuj ian perfektaĵon, kontraŭe, ili estas konvinkitaj ke lingvo neniam estos perfekta; ili faros kaj refaros, diskutos kaj rediskutos, provos kaj reprovos, komparos kaj rekomparos, provtradukos kaj retradukos, kaj certe ili neniam altrudos ian « Fundamento » ĉar la fundamento de la Lingwa de Planeta estas, nun la plej parolataj naturaj lingvoj, kaj poste, sed iom post iom; la propra literaturo, samkiel okazas en ĉiu natura lingvo.

KlasifikoEdit

Linguo de planteta, estas lingvo kiu apartenas al la kategorio plantataj/kultivataj lingvoj, laŭdire de Altio Kultivoto, la ĉefa aŭ plej konata lideplantisto de la 21-a jarcento kaj plejverŝajne postaj. Pro la subita apero de LdP-kantovideoj en privataj kaj publikaj spacoj en la momentoj plej neatenditaj oni povas ankaŭ nomi ĝin Lidefung'. sen risko tro mistrafi la kategorion "kultivata" (eventuale oni povas klasigi la lingvon kiel ĉampinjona).

Opinio de komencantoEdit

Kosmoŝipokonstruata

Mi ne scias lingvo de planeta sed, mi scias Esperanto estas bona sed, por lerni ĝin bona ĝi estas malfacila mi lernis por lerni ĝin estas facila sed, en mia sperto devas practiki por lerni ĝin bona. Mi pensas nun ke mi scias pli sur gramatiko mi povas pli rapide koreckti mian lingvon sed, eĉ mi ne parolas la Interlinguan ĝi estus pli facila por mi ol esperantan. Espero ke mi gramatiko estas pli bona nun en esperanto. Ni vidos! Kelkaj iojn en esperanto estas konfusanta por mi.

RusioEdit

Laŭ Viskipedio, LdP amanitaperis aŭ fungis unuafoje en San-Peterburĝono, dum amikeca babilado de peterburĝonanoj.

Utilaj frazojEdit

Frazo lidepla-e Frazo esperante Rimarkoj
Me yao pi bir. Mi volas trinki bieron. Tion diros via samforumano kiam vi trovos ĝin en la trinkejo (neniam).
Bu tachi me dar! Ne tuŝu min tie! Frazo utila kiam vi vespere eliras sur straton kun ĉi tia samforumano.
Wo es hotel? Kie estas la hotelo? Utila se ĉi tia samforumano ignoras la antaŭan frazon.
Shukran gro! Multaj dankoj! Utila post iri kun ĉi tia samforumano al la hotelon.
Swasti! Fartu bone! Klasika netradukebla vorto, kial venas el la barata lingvo kaj signifas "mortu en paco" aŭ io.

Interna VolapukigoEdit

LdP iĝis pli internacia kaj bela ol Desperanto dank' al sia Interna Volapukigo (IVo). La origino de IVo ne estas klara sed laŭ iu teorio ne konfirmita kaj ne aŭdata, Ivon kreis Ivo La Peno, cerbumante pri kiel plupenigi la lingvolernantojn kiuj sukcesis regi la desperantan aŭ desperigan akuzativon.