Literatura Mondo

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi

"Kiu rigardas ĉielon, maltrafas sian celon"

~ Zamenhof pri LM
1701

Ĉu?

"Enretigitaj estas eldonoj el 1922 kaj 1923"

~ redaktoro pri LM

"Ve, tio havas neniun rilaton kun la enigmo..."

~ Milokula Kato pri supra diraĵo

"Daŭra streĉiĝo estas ekkonilo por tiuj, kiuj ne gravas"

~ anonimulo pri tute alia afero

" Mi supozas ke artikolo pri Esperanto havus similan efikon"

~ Mi

Literatura Mondo signifas la literaturon de ekzistaĵoj inter la du mondmilitoj: la literatura universo, la literatura tero, la literatura homaro aŭ simile.

Literatura Mondo ofte uziĝas kiel sinonimo de Literatura planedo, ekzemple Literatura Marso kaj Literatura Jupitero estas du literaturaj mondoj de la sunsistemo.

[redakti] Graveco

Literatura Mondo sendube estas la plej grava literatura revuo iam ajn aperinta en la mondo. Multaj nunaj esperantistoj aŭdis pri ĉi tiu fama gazeto, sed neniam efektive legis ĝin, ĉar estas malfacile havigi al si ekzemplerojn de tiu malnova revuo.

[redakti] AELA

Asocio de Esperantistaj Libro-Amikoj estis fondita de Literatura Mondo. Celo: doni belajn, bonajn kaj malkarajn librojn al la membroj de la Asocio. Fondjaro 1933. Membronombro en la unua jaro 960. Kotizo sv. fr. 13.50 por frualiĝintoj kaj 17,- por ceteraj plus sendkostoj. La membroj ricevis en 1933 ses librojn kun 1800 paĝoj, inter ili ankaŭ Enciklopedio de Esperanto; en 1934 10 librojn kun 2400 paĝoj. Per tiu sistemo la prezo de la donataj libroj trioniĝis.

[redakti] Skribaĵoj

Duo

Skribaĵoj en Literatura Mondo estas registrita kolekto de mesaĝoj inter lernanto kaj sia majstro Kálmán Kalocsay. LM-tradiciovaloroj estis rekta spermo kaj komunikado pri tiuj skrib(aĵ)oj.

Unu ekzemplo de ne-kalocsaya literatura mondo estas la japana esperanta de la "Sokrata metodo", per kio Sokrato petis al siaj studentaj demandojn por ellogi la denaskan veron de supozitaj faktoj.

[redakti] Lingvo

En la lingvo „Esperanto“ oni vidas la lingvon de la Literatura Mondo.

Content Navigation
Aliaj lingvoj