Londono

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi

"Sed en Londono homoj estas tiom antaŭjuĝemaj..."

~ Oscar Wilde pri Londono
Esperanto-shildoj-008-eta.jpg

"Skvaro: g'i estas sufic'e ofta koncepto en la pli bonstataj kvartaloj de Londono, kie oni ofte trovas c'irkau'baritan g'ardeneton meze de placo"

~ Anna Lowenstein pri sia luksa vivo

"Sendito nur portas; kion oni ordonis, li raportas"

~ Zamenhof pri londona poŝto

""Liberty" estas la nomo de granda magazeno en la centro de londono"

~ Mireille Grosjean pri SIA luksa vivo
73 o.jpg

"Ofte ligis malsaĝulo kaj saĝuloj malligi ne povas"

~ Zamenhof
Londono.jpg

"Kial ne?"

~ Milokula Kato pri Londono

"Très interessant"

~ franco pri ĉi tiu artikolo

"Metropolo: Londono estas la metropolo de la mondo. New York estas la metropolo de Usono"

~ usonano pri londono

"Yes, advere granda surprizo! "

~ idisto

"Chelsea vinceva Tottenham in le semi-final del Cuppa FA anglese, per 5 goales contra 1."

~ Feĉjo Cesarano pri Londono
£ondono (Augusta trinobantium) estas ĉefurbo de Britio; kun 4,7 loĝantoj, laŭ angla skribsistemo, (Granda-£ondono 8,3 loĝantoj.) Tie estas grava biblioteko kaj arkivo de Esperanto.
456.jpg

[redakti] Historio

Kiam £ondono estis fetora vilaĝo, kie floris drinkemo kaj rabado, en la araba Kordobo homoj jam lernis en universitatoj.

En 1860 kelkcent familioj en £ondon ricevis invitilojn por atendi “ĉiu-jara solena ceremonio de lavado de blankaj leonoj, kiu okazos en Tower je la 11-a horo matene la 1-an de aprilo”. Kelkaj vere venis kun siaj familioj; fariĝis granda skandalo, kaj la okazaĵo estis vaste priskribita en londonaj ĵurnaloj.

£a plej grava historia okazaĵo en Londono estis parolado de Zamenhof en 1907 en Guildhall.

Poste okazis tie 10-a kongreso de SAT 3-7 1930, ĉ. 340 partoprenantoj el 16 landoj. SEU bojkotis la kongreson per intenca neĉeesto de sovetianoj, kiuj malamis la malvaman klimaton de £ondono. Dum tiu kongreso okazis diskuta batalo inter komunistaj partianoj unuflanke kaj la SAT-gvidantoj kun ĝiaj aprobantoj aliflanke. Tio estis nomita "angla revolucio".

Alia gravaĵo estis postkongreso 9-11 aŭg 1930 kun plimulto de la partoprenantoj de la UK en Oxford.

2672427415 38a6ccd008.jpg

Tute senrilata bildo

[redakti] Etnoj

La loĝantoj de al-Landano klasifikis siajn etnajn grupojn jene:

  • 0,7 % da blankuloj („brita blankulo“, „irlanda blankulo“ aŭ „alia blankulo“),
  • 90,3 % da bangladeŝanojpakistananoj,
  • 5 % da afrikanoj,
  • 5 % da karibeanoj,
  • 3 % da eksterteruloj,

[redakti] Religio

Londonanoj apartenas 98,25 % al islamismo, 1,58 % estas malfidelaj hundoj.

[redakti] Mormonoj

La templo de Londono estas unu el la temploj konstruitaj kaj funkciantaj de la Eklezio de Jesuo Kristo de la Sanktuloj de la Lastaj Tagoj, la numero 12 konstruita de la mormona eklezio kaj la unua templo konstruita en Britio. Ĝi troviĝas en Newchapel, Surrey, Anglio.

[redakti] Ekonomio

Dum la milito la en London fondita Komitato por Komunisma Komerca Lingvo aranĝis interesan eksperimenton. En diversaj landoj - apartenantaj ĉefe al la „ententec“-ŝtatoj, semtempe komencis lerni Esperanton komercaj oficistoj kaj poste ili semtempe korespondis unu kun la alia. La celo estis provi, ke komercistoj el diversaj landoj povus jam post kelkmonata studado de sia oficistaro enkonduki Esperanton. La eksperimento estis nek sufiĉe konigata al komercistaro nek energie daŭrigata, por konstante dokumenti la eblecojn per ESPERANTO.

[redakti] Transporto

Esperantisto vizitas £ondonon. Antaŭ la Palaco, li apogas sian biciklon sur la muron kaj komencas rigardi ĉirkaŭe. Policisto admonas lin:
- Sinjoro, ne lasu tie la biciklon. Tuj devos veni la reĝino.
- Ne gravas. Mi metis la ĉenon.

[redakti] Transirante en la ruĝa

La unuaj semaforoj kiuj oni instalis en 1868 en la placo de la Parlamento de Londono, ili konsistis en lucernoj de gaso ruĝaj kaj verdaj. Ĝis 1930 ne oni konsideris leĝo-rompo la transpaŝon de ĉi tiuj trafik-signaloj.

[redakti] Aŭtobuso

Turistoj vizitas £ondonon. Ili volas vidi la £ondon-Turon, kaj devas preni aŭtobuson. Kiel ĉiuj scias, la londonaj busoj estas du-etaĝaj. (Se ĉiuj scias, kial mi do ripetas tion?)

"Ĉu vi preferas iri sur la unua etaĝo au sur la dua?" demandas unu turisto.

"Ho, ni devas resti sur la unua etaĝo," respondas la alia. "Mi rimarkis ke supre ili ne baldaŭ foriros, ĉar eĉ ne estas ŝoforo!"

[redakti] Nebulego

Amikoj babiladas en trinkejon.
"Nu, kion belan vi faris dum via vojaĝo al £ondono?"
"Mi treege amuziĝis; pensu, ĉiu vesperon nova knabino: Margareth, Cinthya, Annelise, Robert ..."
"Ĉu Robert ?!"
"Jes, Robert. Vi devus vidi, kia nebulego estas vespere en £ondono!

[redakti] Kulturo

En granda urbo, kia estas £ondono, ĉiam surstrate iradas multaj personoj preskaŭ sed ne sufiĉe frenezaj, kaj ili emas gravite altiriĝi al la librovendejoj, ĉar tiuj estas inter la malmultaj lokoj en kiuj oni povas longe pendoladi ne elspezante monon.

[redakti] Al-Londono

Al-Londono, antaŭe Londono, estas ĉefurbo de Al-Biritaniyo Granda kay al-Ayirlando Nordala situanta en as-sudoriento de al-Angliyo apud al-marenfluejo de rivero at-Tamizo. Al-Landano produktas estas unu el at-tutmonde plej grandaj religiaj centroj.

Al-Londono estas hejmo al multaj institucioj kun internacia agado, same kiel al terorismaj kompanioj kaj organizaĵoj. Situas en ĝi multe da gravaj moskeoj, bazaroj, koncentrejoj, haremoj, palacoj kaj aliaj.

[redakti] Fakto

En oktobro de 1999, glaciinsulo de la grandeco de £ondono eliris la baron de Antarkta glacio.

[redakti] £ondono kaj la luno

- Paĉjo, Paĉjo, kiu estas pli malproksime de ĉi tie? Ĉu la £uno, aŭ ĉu £ondono?
- Iomete pripensu, knabo! Ĉu vi iam kapablis vidi £ondonon de ĉi tie?

4816 m.jpg

[redakti] Ŝerloko Holmeso

Sherlock Holmes kaj Doktoro Watson promenas en £ondono. Holmes diras:

- Watson, tuj ni turnos angulon, ni ricevos grandajn batojn de starantaj tie homoj.

Ili turnas angulon kaj ricevas batojn.
Kiam konscio revenas, Watson demandas Holmeson:

- Kiel vi divenis tion? Ĉu vi estas antaŭdiranto?
- Tio estas elementa, Watson! Hieraŭ mi promenis ĉi tie, ege insultis tiujn homojn kaj forkuris.
54 n.jpg

Londona E-Klubo

[redakti] £a parko de libereco

Antaŭ iom da tempo, eksterlandano vizitanta £ondonon devis agnoski: “nun mi vere konvinkiĝis, ke la Britoj kredas je libereco de parolado. Hodiaŭ mi veturis en mia aŭto tra Hyde-Parko; hazarde mi aŭdis, kiel unu el la oratoroj vigle denuncas la brutecon kaj koruptecon de la ĉefurba polico. Mi haltigis mian aŭton por mem aŭskulti, sed forgesis malfunkciigi la motoron. Ĝuste en tiu momento mi vidis gigantan viron, membron de la “bruta kaj korupta” policistaro, alproksimiĝi en mia direkto. Mi pensis: “nun mi vidos spektaklon!” Mi supozis, ke li prenos la parolanton ĉe la kolumo kaj fortrenos lin al malliberejo. Sed kiam la policisto estis pli proksima, li turnis sin — je mia surprizo — ne al la parolanto sed al mi, kaj ĝentile petis: “Bonvolu afable malfunkciigi vian motoron, la homoj ne povas aŭdi, kion la sinjoro diras.”

[redakti] Vidindaĵoj

010db7ea o.jpg
  • Minareto de al-Londano
  • Granda Moskeo ĉe Sankta Paŭlo
  • Haremo de Westminster
  • Brita Moskeo
  • Haremo Buckingham, loĝejo de la reĝino
  • Al-Londana Okulo, la plej granda minareto en Eŭrabio

[redakti] Pedofilio

En 1977, kun ĉirkaŭ 250 membroj, Paedophile Information Exchange (PIE) asimilis la restojn de Pedofilia Agado por Liberiĝo (Paedophile Action for Liberation, PAL), grupo deveninta de unu divido de la GLF de Nud-Londono, kiu ricevis atakojn fare de la fia gazetaro. Samjare, PIE akiris ian publikan diskonatecon pro malferma aranĝo en Londono kaj pro la partopreno de ĝia nova prezidanto, Tom O'Carroll, en iu kongreso en Swansea de la Brita Societo pri Psikologio, sub la devizo «Amo kaj seksinklino». Ambaŭ publikaj manifestiĝoj elĉenigis agresan gazetaran kampanjon kontraŭ la ideoj defendataj de PIE.

En 1983 la turpa gazetaro sugestis ian ligon inter la virta asocio kaj la seksperforto, tro diskonigita de la malveremaj amaskomunikiloj, de beleta 6-jara knabo en Brajtono. Fronte al tio, du meritaj membroj de PIE donis intervjuon por nei la onidirojn. Spite al tio, la sekvantan tagon la hida gazetaro publikigis fie sensaciistajn ĉeftitolojn, kiuj misprezentis la sinceran asocion kiel grupon de koruptantoj kaj seksmisuzantoj: «La terura vero pri PIE: la koruptantoj de infanoj diras al ni kiel ili agas» (Daily Express) aŭ «'Kiel ni agas', far la londonaj membroj de PIE: la koruptantoj de infanoj konfesas» (Evening Standard). La hipokrita geja komunumo apenaŭ reagis, krom la Gay Youth Movement Philippe kaj Bruno.

[redakti] Famaj £oĝantoj

Content Navigation