Ludo

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi

"esti en la ludo aŭ ekster la ludo rilatas la kapablon partopreni laŭleĝe"

~ iu ajn pri ludo
2591.jpg

"La ludo de la kato estas la morto de la musoj"

~ Lutero pri ludo

"Senkonscie vi agis, konscie vi pagos"

~ Zamenhof pri ludoj

"neniu ludo fakte nomiĝas "pilko""

~ Eduardo Trapani pri ludo

"Ĉu temas pri loterieca ludo?"

~ Rinaldo el Padova pri tiu ĉi artikolo

"dankon pro la vort-ludo!"

~ Renato Corsetti pri iu ajn

"C'u g'ia uzo por "ludo" au' "ma(t)c'o" eventuale estas francismo?"

~ Harri Laine pri francismo

"Mi kiel infano ŝatis ludi per ludkonzolo, kiu estas 8-bita. Eblas ekdiri, ke tio estas kunligo du miajn nunajn hobiojn."

~ Blogisto pri si mem

~ Lutero pri ludo

"Mi ludas ĝin! Portugale kaj Esperante!"

~ brazila esperantisto pri ludo

Ludo estas sporto, kiun oni praktikas en kazinoj. Ludoj estas ĝenerale malsama ol laboro, kie oni kutime partopreni por pago, kaj ol arto, kiu pli koncernas esprimo de ideoj. Laŭ filozofia vidpunkto la belartoj estas speco de ludo, ĉar vi povas aĉeti bildon de nekonatulo kaj post ĝi valoris multan monon, aŭ, male, daŭre senvalora.

Danĝera ludo estas fiki sen kondomo.

[redakti] Historio

$ 58.JPG

Neniu scias el kie venas la ludo. Unu teorio estas ke du viroj maltrafis sian lastan trajnon hejmen kaj restis ĉe la stacidomo dum la tuta nokto. Ili penis ne pensi pri la situacio kaj kiu ajn unue pensis, malvenkis. Alia teorio estas ke ĝi estis inventita en Londono dum 1996 "ĉagrenigi homojn", sed probable tio ne estas la vero ĉar anekdotoj sciigas ke la ludo ekzistis antaŭ tiam.

[redakti] Celo

La celo estas eviti pensojn pri la ludo mem. Se oni pensas pri la ludo, oni malvenkas. La reguloj postulas ke malvenkintoj anoncu ke ili malvenkis, kaj reekludu. Ne estas eble 'venki' la ludon; oni nur povas eviti malvenkon dum tiom kiom eblas. Pri la ludo homoj ofte esprimas ĉagrenon, sencelecon, aŭ amuzon.

[redakti] Esperanto

126493613770.jpg

Esperanto ne estas ludo, kaj se ĝi estas ŝatokupo, ĝi estas ŝatokupo kiel povas esti lerni la anglan, la francanla rumanan, ne kiel lerni la klingonanla tokiponan. Se oni volas plu havi facile lerneblan Esperanton, reformoj ne estas temo por komencantoj. Speciale, ne por komencantoj.

La problemo nuntempe estas ke oni ne informas pri tio ke Esperanto esta viva uzata lingvo, kiu havas proprajn ecojn (ne problemojn aŭ difektojn). Do oni informu pri tio kaj tute forgesu pri informi pri proponoj, kiuj pensigas al komencatoj, kiel jam eblas vidi ĉiu-tage en lernu!, ke Esperanto estas menuo el kiu elekti kion uzi aŭ kion ne.

Eĉ se oni povas ŝajni male, mi tute komprenas ke homoj volas opinii pri aferoj, sed proponoj ne estas diskuto por instruejo; proponoj certe ne. Imagu se vi pagas instruisto por lerni la hispanan, kaj li komencas inventi la gramatikaĵojn, la vortojn kaj krome sugestas al vi ke tute eblas elekti inter paroli ĝuste la hispanan aŭ ne. Kompreneble oni rajtas erari pro manko de sciojmalatento, sed oni tute ne rajtas intence instrui inventaĵojn.

La decido rilate al tio restas tre klara: ĉu instrui Esperanton, ĉu ŝajnigi Esperanton kvazaŭ projekton kaj sidiĝi por vidi ĝian morton post eble 10 20 jaroj. Oni povos aŭdi tre klare la ridegon de la kontraŭesperantistoj de ĉiu angulo de la mondo: “Ni jam sciis ke planlingvo tute ne povus funkcii! Hahaha!”.

[redakti] Reguloj

La nuraj reguloj estas jen:

  1. Se oni sciiĝas pri la ludo, oni estas ludanta la ludon.
  2. Se oni pensas pri la ludo, tiu malgajnas.
  3. Necesas anonci, kiam "Mi perdis la ludon!".

[redakti] Kuriozaĵoj

160px-Chess cheat.jpg

Alklakante la klavon "BLOC SCORR" dum iu ajn ludfazo, oni atingas la funkcion ”bullet time”, kie la rapideco de la ludo malpliiĝas kvaroble.

[redakti] Vetludoj kaj hazardludoj

Fakte nur en kelkaj lingvoj oni verkis du apartajn artikolojn por hazardludo kaj por vetludo. En multaj lingvoj fakte ekzistas nur la artikolo hazardludo.

[redakti] Bone

La ludo estu espereble vigla, amuza, kaj distra. Oni ne tro longe pensu pri respondoj; la ludo estu flua. Kaj ne tiom gravas la venko, kiom la partopreno!

[redakti] Estrado

Necesas iom atenti pri la ludskemo, se oni volas eviti, ke estiĝu grandega ĥaoso dum ludo.

La ludo estos gvidata de ludestro, kiu nomos sin ... Ludestro! LA LUDESTRO ESTU LA FINA ARBITRO PRI PROBLEMOJ; ONI NEPRE DEVAS SEKVI RIAJN DECIDOJN.

Content Navigation
Aliaj lingvoj